היישום אינו מחובר לאינטרנט

החדרת מכוניות היברידיות לשוק הישראלי

עבודה מס' 069986

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בניית תוכנית שיווקית להחדרת המכונית ההיברידית לשוק הישראלי.

17,755 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

פרויקט זה עוסק בבניית תוכנית שיווקית להחדרת המכונית ההיברידית לשוק הישראלי, תחת החברה היצרנית היפנית בין הגדולות בעולם בשם "טויוטה", אשר עסקה בייצור מכונות אריגה לטקסטיל מ-1933 והפכה לחברה נפרדת בשנת 1937 ושונה שמה מטויודה ל"טויוטה". החברה מתמחה בייצור משאיות, רכבים פרטיים, רכבי יוקרה והיברידים. החברה השנייה מסוגה בישראל והמתחרה לטויוטה בתחום מכוניות ההיברידיות היא הונדה סיוויק Ima.
מטרת הפרויקט היא לבנות תוכנית שיווקית לענף הרכב ההיברידי, ולטויוטה "פריוס" בפרט, תוך התייחסות לנושא חשוב כיום בארץ ובסביבה הגלובלית, "מגמה ירוקה", ושמירה על איכות הסביבה והפחתת התחממות כדור הארץ עקב שימוש גובר בחלופות שונות אשר מזהמות פחות. השתמשתי ולקחתי בחשבון את העובדה לגאות מחירי הדלקים (נכון להיום), הטבות המס הניתנות כיום (משתנה מדיניות), אך אלו הן גורמים אשר ניתנים לשינוי בכל עת.
בישראל נמכרו 1719 כלי רכב היברידיים (ב-11 חודשי 2007) מדובר כמעט ב- 1% מהמספר הכולל של המכוניות החדשות שנמכרו בישראל השנה ,ובזינוק של 280% לאשתקד. 1091 מתוכן של חברת טויוטה והשאר של הונדה, לכך יש להוסיף שמונה כלי רכב כביש שטח היברידיים מדגם היוקרה לקסוס rx400h .
במסגרת הפרויקט תשווק המכונית ההיברידית תוך התייחסות ליתרונותיה, חסרונותיה, חזקותיה וחולשותיה, שמירה על סביבה ירוקה, ותראה את האפשרות של חיסכון בעלויות לעומת חלופות שונות למשך תקופה למשפחה ממוצעת , למרות עלות הקנייה הגבוה שלה בהשוואה לרכבים בקטגוריה דומה (בסטנדרטים של ההיברידית פריוס).
הגענו אל התוצאות באמצעות שימוש בשאלון. השאלון הוא אוסף משתנים שמסייעים לאושש או להפריך ההשערות, השערה אינה חייבת להיות נכונה אלא מנומקת והגיונית, השערה היא פתרון אפשרי של שאלת המחקר. בניתוח השאלון השתמשתי בכלים סטטיסטים שכיחים, כגון, Anova (F) (מציאת קשר בין שלושת ההיבטים הרלוונטיים),Single R (מציאת קשר בין שני משתנים), t-2 (הבדל בממוצעים) אשר יאפשרו לי למצוא את הקשר בין נושאים חשובים בשאלון, ובין ההיבטים של שאלת המחקר בפרט.
בבדיקה שנעשתה לגבי ההיבטים נמצא כי ישנו קשר בין ההיבטים (בראייה הכללית), ושיקול הצרכנים בבחירת הרכב הירוק ("פריוס") נמצא כי בחרו עפ"י אחד משלושת ההיבטים, וכדי למצוא מאיזה היבט חשוב בפני הצרכן נרכש הרכב, נבצע בדיקת הבדל ממוצעים , ונמצא כי אין הבדל בשיקול הצרכנים בין היבט טכנולוגי לסביבתי (למרות השוני בממוצע בניהם), אך בוודאות בחירת הצרכן בשיקול הקניה לא נעשה עפ"י ההיבט הכלכלי.
המלצותיי העיקריות בתחום זה הן חיזוק המודעות בקרב הצרכנים שעוד לא "טעמו" (ביצעו) נסיעת מבחן, ובכך להגדיל את נתח השוק הקיים, תוך כדי שמירה על המחיר התחרותי; להמשיך ולפעול למען איכות הסביבה למען הפחתת התחממות הגלובלית בעולם נושא שצריך לשים דגש כיום; להמשיך ולנצל הזדמנויות כשמחירי הנפט גואים כדי לקדם את הטכנולוגיה ההיברידית.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
רקע תיאורטי (אלטרנטיבות אפשריות)
הנעה בגז פחמימני מעובה (גפ"מ/ LPG)
הנעה בגז טבעי (NGV)
גוף העבודה
פרק 1 : התנהגות צרכנים
א.1 גורמים תרבותיים
ב.1 גורמים חברתיים
ג.1 גורמים אישיים
ד.1 גורמים פסיכולוגים
פרק 2 : מחזור חיי מוצר
 שלב ההצגה
 שלב הצמיחה
 שלב הבגרות
 שלב הדעיכה
פרק 3 : תהליך אימוץ מוצר טכנולוגי חדשני
פרק 4 : מימדי האסטרטגיה השיווקית
4.1 היבט כלכלי
4.2 היבט טכנולוגי
4.3 היבט פסיכולוגי
4.4 היבט תפעולי
"ישראלים על גלגלים"
תיאור המצב המוצע
פרק 5 : הנקודות החשובות לבדיקה
• החיסכון בדלק
• טיפולים
• ביצועים
• מצבר
• ביטוח
פרק 6 : מודלים בשיווק
6.1 מודל s.w.o.t
6.2 מודל "ארבעת ה-p"
6.3 מודל בוסטון -הקצאת משאבים ליחידות אסטרטגיה עסקית
6.4 מודל p.e.s.t
פרק 7 : חקר שווקים
פרק 8 : תכנית שיווקית
א.8 תמצית ניהולית ותוכן עניינים
ב.8 המצב השיווקי הנוכחי
ג.8 ניתוח הזדמנויות וסוגיות (s.w.o.t)
ד.8 יעדים
ה.8 אסטרטגיה שיווקית
ו.8 תוכניות פעולה
ז.8 דוח רווח והפסד צפוי
ח.8 אמצעי בקרה
פרק 9 : תוצאות
פרק 10 :סיכום ממצאים והמלצות
נספחים

קטע מהעבודה:

מטרת השיווק היא לענות על דרישות הצרכים והרצונות של לקוחות המטרה ולספקם. התחום "התנהגות צרכנים" חוקר כיצד יחידים, קבוצות וארגונים בוחרים, קונים, משתמשים ונפטרים מסחורות, משירותים, מרעיונות או מחוויות, כדי לספק את צורכיהם ואת תשוקותיהם.
הבנת התנהגות הצרכנים ו"הכרת הלקוחות" אינה משימה קלה. לקוחות יכולים להצהיר על צורכיהם ורצונותיהם אך לפעול אחרת. יתכן שהם אינם מודעים להנעותיהם העמוקות יותר, הם עשויים להגיב על השפעות המשנות את דעתם ברגע האחרון. אף על פי כן, על המשווקים לחקור את הרצונות, את התפיסות את העדפות ואת התנהגות הקניה של לקוחות המטרה שלהם.
טויוטה לקחה את מחלקת השיווק שלה (בנושא חקר שווקים) וסגל המכירות לכנסים, ושיתפה אותם בכל הקשור לאיכות הסביבה, (כגון הקמת יער בירושלים) כדי שפנים הארגון יהיה מעורב גם הוא ברעיון העיקרי של השקת טויוטה "פריוס" בנושא איכות הסביבה.

תגים:

שיווק · מכונית היברידית · טויוטה פריוס · דלק · חיסכון · איכות סביבה · תחבורה · קידמה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החדרת מכוניות היברידיות לשוק הישראלי", סמינריון אודות "החדרת מכוניות היברידיות לשוק הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.