היישום אינו מחובר לאינטרנט

החדרת אריזת מגשיות מפלסטיק רב שכבתי

עבודה מס' 050505

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בפרויקט זה נבחנת האפשרות של החדרת מוצר חדש בענף ייצור המזון, באמצעות חומר תיאורטי ומחקר שטח.

12,463 מילים ,25 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הפרויקט המוגש, עוסק בהחדרת מוצר חדש בתחום אריזות המזון.
ההתייחסות היא בשני מישורים: האחד - מפעל פולירז כיצרן OEM המחדיר את מוצר האריזה ליצרן המזון. השני - יצרן המזון המחדיר מוצר חדש לשוק הצרכנים הסופיים. בכל מקרה, האריזה איננה נמכרת כמוצר סופי בפני עצמה אלא כאחד המרכיבים של מוצר אחר שיוצר מוצר חדש בשוק.
אנו נסקור את הספרות הקיימת באופן כללי לגבי החדרת מוצר חדש. נדגיש את חשיבותם של מוצרים חדשים לצמיחת פירמות, ליכולת של הפירמות לבדל את מוצריהן בעזרת מוצרים חדשים או מחודשים ואת היתרון התחרותי שנוצר מכך.
בעבודה עצמה, נתמקד בעיקר בדרך ובאסטרטגיה המתאימה להחדרת מוצרי אריזה חדשים ליצרני המזון. נבדוק את פוטנציאל השוק, ונעסוק במקרה הפרטי של החדרת המוצר "מגשיות רב שכבתיות" ליצרני המזון.

נבהיר כי מגשית רב שכבתית, הנה מגשית לאריזת מזון, האטומה למעבר גזים, ונארזת בשיטת אריזה באווירה מבוקרת (MAP). המגשית הרב שכבתית הנה מוצר אריזה לכאורה פשוט אך המיוחד בו הוא חומר הגלם ממנו הוא מיוצר (יריעה רב שכבתית), ואופן האריזה באווירה מבוקרת.

בחרנו לעסוק בנושא זה מכמה סיבות:
הראשונה היא מידת החדשנות שיש באריזה זאת. הקושי מצד אחד הכרוך בפיתוח ועיצוב מוצר חדש, דרך שכנוע הלקוח עד שהמוצר הופך למוצר מוכר וידוע על המדף ומצד שני, האתגר בהחדרת מוצר שיש לו פוטנציאל שיווקי רב. מעשה יצירה שגורם לסיפוק כאשר זה מצליח אך גם לתהליך למידה במקרה שזה נכשל.

תוכן עניינים:
מבוא
המפעל
המוצר: יריעה רב שכבתית
מחלקת הוואקום
אריזה באווירה מבוקרת
יתרונות מגשיות המזון של פולירז
שוק יצרני אריזות הפלסטיק למזון
סקירת ספרות
היבטים שונים למושג "מוצר חדש"
מודלים וגישות שונות באסטרטגיה של חברות ומוצרים
מאפייני הצלחה או כישלון של מוצרים חדשים
היבטים שונים על מוצרי אריזה ,על תחום המזון
כיצד להחדיר אריזות המיועדות ל: MAP לשוק
מטרת מחקר השוק
אוכלוסיית היעד של השאלון
רקע כללי על ענפי המזון אשר נכללו במדגם
1. שוק מוצרי החלב והגבינות
2. שוק הבשר המעובד (בשרים קרים ונקניקים)
3. תרכיזי העגבניות ושימורים
4. שוק העופות
5. יצרני בשר בקר טרי
6. שוק הסלטים
7. שוק הקייטרינג וארוחות מוכנות
8. מזון צמחי
רקע כללי על המתחרים בשוק אריזות המזון
גודל המדגם
השאלון עצמו
שיטת הדגימה
תוצאות מחקר השוק
קבוצת השאלות העוסקות בבדיקת מוכנות לאריזת MAP
בדיקת ידע תיאורטי של מושג הMAP
מה מעורר את הצורך באריזה חדשה
מה משפיע עליך הכי הרבה בבחירת אריזה חדשה
מה מרתיע וממה החשש שלך בהכנסת אריזה חדשה?
מה מידת החשיבות של תכונות האריזה
ממצאי חקר השוק
סיכום הממצאים וקביעת האסטרטגיה השיווקית
1. קהל היעד (מקרו) - לאיזה גופים להפנות את מאמצי השיווק
2. קהל היעד (מיקרו) - לאילו בעלי תפקיד לפנות בארגון
3. כיצד נעלה את נושא ה MAP על סדר היום של הנהלת מפעל המזון
4. שיטת המלחמה על ליבו של יצרן המזון - פריצה בחוד חנית
5 גורמים המשפיעים על שוק האריזות - כיצד להתייחס אליהם
רגישות לאיכות ולנוחות האריזה
רגישות למחיר האריזה כמרכיב במוצר הכולל
שמרנות היצרנים והלקוחות הסופיים
לסיכום
ביבליוגרפיה
נספח: השאלונים

מקורות:

אהרוני י., (1997) אסטרטגיה עסקית , צ'ריקובר , עמודים 185-195.
אריאל ר. ( 1992) "פיתוח מוצרים חדשים בתעשיה הקיבוצית (מחקר) מתוך מנהלים, המגזין למשאבי אנוש ומקבלי החלטות 52: עמודים 52-54.
בויד א.ג. ומידאן א., (1978) ניהול השיווק במפעל הקטן, הוצאת המכון לפריון עבודה עמודים 24 - 34.
בן אהרון י. , (1989) עסקים טובים בניהול ישראלי, הוצאת עתרת, עמודים 35,44.
הודג'דון ב. , (1994) "אסטרטגית פתיחה: כיצד לחדור עם מוצר חדש" מאמר מתוך כתב העת סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית חודש ספטמבר (40) עמודים 58-59.
גבע א., ( 1994) התנהגות צרכנים החלטות קניה I, האוניברסיטה הפתוחה, עמודים 93-95.
ד"ר גנור צ. , (1991) מקראה ניהול שיווק, פרסום ומכירות , אוניברסיטת חיפה, עמודים 145-146.
פרופ' הורניק י. ,(1987) ניהול השיווק חלק ג' יחידה 7 , האוניברסיטה הפתוחה, עמודים 41 - 52.
ד"ר הרמן ד. , (1994) "אסטרטגית מה קודם: אסטרטגיה או טקטיקה?" מאמר מתוך כתב העת סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית חודש פברואר ( 33) עמודים 17-21.
יזרעאלי ד., (1980) שיווק הלכה למעשה , צ'ריקובר , עמודים 142-143.
מיכלין י. , (1994) "כך פועלים מנהלים המצליחים בהחדרת מוצרים חדשים" מאמר מתוך כתב העת סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית חודש מאי ( 36 ) עמודים 59 - 58 .
מנור א. ,(1996) "על שיטתיות בחדשנות ועל מוצרים וירטואליים", מאמר מתוך כתב העת אותות נובמבר 1996.
פרי מ., (1985) "התפיסה האסטרטגית לשם החדרת מוצר חדש" מתוך הספר לקחי מסעות פרסום לשם החדרת מוצר חדש חלק א', המכון לפריון העבודה והייצור, עמודים 3-4.
פרופ' קוטלר פ. ופרופ' ארמסטרונג ג. , (1991) עקרונות השיווק חלק א', המכון לפריון העבודה והייצור, עמודים 69-70.
שגב ע.(1986), אסטרטגיה עסקית במפעלי התעשיה הקיבוצית דו"ח מחקר, המכון למחקר עסקים בישראל, אוניברסיטת תל אביב.
Arkebauer J. , (1994) Ultrapreneuring , Publisher McGraw-hill Inc. Pages 85-93, 117-119
Bond J. and Kirshenbaum R. , (1998) Under The Radar , Random House Inc. , Pages 103 - 105 , 122
17. Gorchels L. , (1995) The Product Manager's Handbook, NTC Publishing Group, pages 142-152
Kanter R, Kao J, Wiersema F. (1997), Innovation , Pages 67-68, 133
McMath R. and Forbes T. , (1998) What Were They Thinking? Talking to Today's Consumer, Publisher: Wiley. John & Sons. Inc. Pages 45 - 57
Rap S. and Collins T., (1995) The New MaxiMarketing , McGraw-Hill Companies, Pages 43-72
Utterback J.M. , (1994) Matering The Dynamics of Innovation, Harvard Business School, Pages 79-102.
Webster F.E. (1991) Industrial Marketing Strategy , Wiley,John & Sons Inc. , Pages 134 -150
Bem, D.J. (1972) Self-perception theory. In L. Berkowitz (Ed.) , Advances in Experimental Social Psychology, (Vol 6 pp 1-62). San Diago, CA: acdamic Press
Greenleaf Fric A (1995 "The Impact of references Price Effects on the Profitability of price Promotions" Marketing Science Vol 14' No 1 (winter) pp 82-104
Thaler Richard (1985) "Mental accounting and Consumer Choice", Marketing Science, Vol 4, No 3 (Summer) pp. 199-214

תגים:

יזמות · אסטרטגי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החדרת אריזת מגשיות מפלסטיק רב שכבתי", סמינריון אודות "החדרת אריזת מגשיות מפלסטיק רב שכבתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.