היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הסביבה הרב-תרבותית על תהליך קבלת החלטות בחברה הרב-לאומית

עבודה מס' 066219

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם גלובליזציה פועלת להגביר ההשפעה של הבדלים תרבותיים על מבנה הסמכות של תהליך קבלת החלטות בחברות הרב-לאומיות, או שמא מנטרלת אותה?

5,551 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

גישות ניהוליות מודרניות רואות בארגון מערכת פתוחה אשר נמצאת באינטראקציה בלתי-פוסקת עם הסביבה (Young & Tavares, 2004); הארגונים משפיעים על הסביבה שבתוכה הם פועלים וגם מושפעים ממגוון רחב של גורמים סביבתיים. סביבת הפעילות של הארגון הרב-לאומי סבוכה במיוחד, מכיוון שמעצם הגדרתו ברור כי הינה חוצה גבולות, והוא נחשף להשפעות סביבתיות מורכבות ביותר, שעליו לדעת להתמודד אתן. כמו כן, בעשורים האחרונים, כלומר בעידן הגלובליזציה, על הארגון הרב-לאומי להתמודד גם עם ההשפעות שמקורן במגמות ייחודיות שאופייניות לעידן זה, ואפשר לומר כי סביבת הארגון הרב-לאומי היום איננה רק מספר כלשהו של מדינות שבתוכן הוא פועל ו/או מושפע בצורה זו או אחרת מהמתרחש בתחומן, אלא הכפר הגלובאלי - העולם כולו. לפי Paterson & Brock (2002), המציאות הגלובאלית של היום אף מחייבת החלפת המושג המקובל של החברה הבין/רב-לאומית במושג עדכני של החברה הטראנס-לאומית אשר תואם את רוח התקופה.
תרבות הינה בבחינת אחד הפרמטרים הסביבתיים אשר להם השפעה נכרת על היבטים ניהוליים ואחרים הנוגעים לפעילות הארגון הרב-לאומי (Hofstede, 1991). במסגרת העבודה שלהלן, נבחן נושא ההשפעה הסביבתית על הארגון הרב-לאומי מזווית ראייה המצמצמת אותו לכדי השפעת הסביבה הרב-תרבותית על עיצוב מבנה הסמכות של תהליך קבלת החלטות בארגונים הרב-לאומיים בעידן הגלובליזציה.

שאלת המחקר:
האם גלובליזציה פועלת להגביר ההשפעה של הבדלים תרבותיים על מבנה הסמכות של תהליך קבלת החלטות בחברות הרב-לאומיות, או שמא מנטרלת אותה?

שיטת המחקר הינה סקירת ספרות מחקרית, בעיקר מאמרים מכתבי עת אקדמיים בתחום מדעי החברה, בעיקר בתחום הניהול והניהול הבין-לאומי, לרבות התיאוריה והתנהגות ארגונית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 רקע תיאורטי
1.1.1 המערכת התרבותית
1.1.2 מגמות הגלובליזציה
1.1.3 מבנה סמכות של תהליך קבלת החלטות
1.2 השערות המחקר

2. מתודולוגיה
3. ממצאים
4. דיון
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נקודת המוצא של העבודה מצויה בתיאורית התלות (contingency theory) הגורסת כי ארגונים נאלצים להתאים את עצמם לסביבה שבה הם פועלים, לא כל שכן הארגונים הרב-לאומיים שתנאי סביבתם הינם מורכבים במיוחד (Donaldson, 2001). כך למשל השוני התרבותי נחשב מסורתית לאחד המרכיבים הסביבתיים אשר להם השפעה ניכרת על היבטים ניהוליים ואחרים של החברה הרב-לאומית, לרבות על תהליך קבלת החלטות (Hofstede, 1991).

תגים:

ניהול · בינלאומי · חברות · לאומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הסביבה הרב-תרבותית על תהליך קבלת החלטות בחברה הרב-לאומית", סמינריון אודות "השפעת הסביבה הרב-תרבותית על תהליך קבלת החלטות בחברה הרב-לאומית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.