היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי פנאי של נוער עם רקע עברייני

עבודה מס' 069815

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וסקר פעילות פנאי בקרב 33 בני נוער.

4,177 מילים ,17 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

פעילות פנאי בגיל ההתבגרות מוגדרת כזמן שבו המתבגרים אינם נמצאים במסגרת של בית ספר. בגיל זה הפנאי הוא בעל חשיבות משמעותית בהשוואה לשאר הפעילויות האחרות של המתבגרים. האופן שבו בוחרים בני הנוער להשקיע את הזמן הפנוי שלהם קשור בקשר הדוק להיבטים התפתחותיים כגון הבנייה של תחושת עצמאות, שייכות, הערכה עצמית ועוד (Caldwell, Baldwin, Walls & Smith, 2004). עם זאת, בעוד הפוטנציאל החיובי של פעילות הפנאי הוא גדול, כך גם הפוטנציאל השלילי של פנאי אשר אינו מנוצל כהלכה. פירושו של דבר הוא כי לא רק עצם קיומו של זמן פנוי הוא משמעותי אלא האופן שבו עושים המתבגרים שימוש בזמן זה (Zill, Nord & Loomis, 1995). כך למשל פעילויות סתמיות כגון צפייה בטלוויזיה או שוטטות עם חברים, כאשר נעשות במינון גבוה מדי ובאופן שאינו מאוזן עם פעילויות משמעותיות כמו קריאת ספר, אומנות או תחביבים אחרים, עשויות דווקא להוביל את בני הנוער לפעילות עבריינית, וזאת כתוצאה מתחושת שעמום או ריקנות (2007,Barnes et al).
בשל החשיבות של דפוסי פנאי בגיל ההתבגרות, נבקש בעבודה זו לבדוק מהם דפוסי הפנאי של נוער בעל רקע עברייני. ספציפית, נתייחס למתבגרים המוגדרים כ"נוער בסיכון", היינו, נוער המגיע משכונת מצוקה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך המשוטט בשעות הלילה בגנים ציבוריים, נוער אשר בשל מאפיינים אלה, מוגדר כנוער בסיכון (Frazer, 1997).

המחקר כלל 33 בני נוער שמבקרים באופן קבוע במקום המפגש של עמותה לנוער בסיכון (על"ם- פרוייקט ניידות איתור). מדובר בבני נוער בגילאי 12- 18 אשר לחלקם הגדול יש עבר פלילי כפי שמתועד במשטרת ישראל, וכפי שדווחו על ידם בשאלון. כלי המחקר: שאלון דמוגרפי ושאלון צריכת פנאי.

תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 דפוסי הפנאי של הנוער
1.2 דפוסי הפנאי אצל נוער עבריין
2. השיטה
2.1 משתתפים
2.2 כלי המחקר
2.3 הליך
3. הממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מכל ההקשרים בחייו של המתבגר, השתתפות בפעילות בשעות הפנאי, יכולה להיות בעלת הפוטנציאל הרב ביותר להיות משמעותית, עצמאית, מגדירה הערכה עצמית וקשורה לקהילה ((Caldwell & Smith, 2006. פעילות זו עשויה לזמן שיתופי פעולה עם מבוגרים אחראיים, ליצור הזדהות עם קבוצת השווים ולפי יכולות וכישורים בינאישיים (Bartko & Eccles, 2003). תוצאות הפעילות עשויות להיות חיוביות, במובן של התפתחות פסיכולוגית, שימוש מועט בסמים ואלכוהול, והישגים אקדמיים ואחרים טובים יותר.

תגים:

תקשורת · פשיעה · נוער · שוטטות · עבריינות · בני נוער · שאלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי פנאי של נוער עם רקע עברייני ", סמינריון אודות "דפוסי פנאי של נוער עם רקע עברייני " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.