היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות האינטרנט על תרבות הפנאי של בני הנוער בחברה החרדית

עבודה מס' 066780

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השינויים שהתרחשו בקרב בני הנוער בקהילה זו, בהעדפותיהם, בהבנתם ובהתנהגותם כלפי הסביבה ואורח החיים.

10,715 מילים ,36 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"רבים בינינו סבורים, כי הטכנולוגיה היא התכונה המאפיינת ביותר את התקופה בה אנו חיים, ומכנים אותה "עידן הטכנולוגיה". שליטתה בחברה הולכת וגוברת בתחומים רבים ומגוונים כולל מידע, תקשורת, גנטיקה וביו כימיה". (גרסטנפלד ווילד, 2002). לפיכך "נותר לו לאדם יותר זמן פנוי, ונפתחו לפניו אפשרויות חדשות לגוונו ולהעשירו". (אנציקלופדיה חינוכית ע"מ 770).

הזמינות של מסרים גלובליים שמזמנת בפנינו הטכנולוגיה באמצעות הטלוויזיה, שירותי הכבלים והאינטרנט,מאפשרים התפתחות של צריכת תרבות ושינוי בדפוסי הפנאי של קבוצות שונות בארץ ובעולם. תכנים תרבותיים שנובעים מאמצעי התקשורת הגלובליים יוצרים קונפליקט ולעיתים מחליפים ערכים שמרניים ומסורתיים שהיו קיימים עד עתה. התפתחות הטכנולוגיה התקשורתית (הטלוויזיה,המחשב והאינטרנט) גרמו לשינוי בתרבות הפנאי של כל קבוצות האוכלוסייה.
כחלק מחברה חילונית מודרנית אנו "חיים ונושמים" טכנולוגיה בכל עיסוקינו, וקשה לתאר את חיינו ללא הטכנולוגיה. לפיכך חשוב ומעניין לחקור את החברה החרדית, אשר מסתמנת כחברה מיוחדת באופייה, בסגירותה ובערכים הקולקטיביים בה היא דוגלת וללמוד כיצד חיה חברה זו יחד עם החברה החילונית בתוך אותה המדינה, עם זיכרון היסטורי קולקטיבי, מטען תרבותי זהה וערכים בסיסיים משותפים; ואת יחסה למודרניזציה ולטכנולוגיות החדשות; האם מסתגלת לשינויים ולטכנולוגיות החדשות ומשתמשת בהן לצרכיה, או דוחה אותן.
במחקר זה אבחן את הקשר בין עולמם של החרדים למחשב בכלל ולאינטרנט בפרט ואתמקד בצרכים ובסיבות לשימוש באינטרנט של בני הנוער בחברה החרדית. במהלך המחקר אנסה לבחון את השינויים שהתרחשו בקרב בני הנוער בקהילה זו, בהעדפותיהם, בהבנתם ובהתנהגותם כלפי הסביבה ואורח החיים "הנורמלי" אליהם כוונו ,בעקבות החשיפה לאינטרנט ולכל הפיתוחים הטכנולוגיים בשנות האלפיים. במקביל, אנסה לבדוק את עמדת ההורים החרדים כלפי השינויים המתרחשים בקרב הסביבה בכלל וילדיהם בפרט בעקבות התפתחות והתקדמות הטכנולוגיה בסביבה בה הם חיים.

תוכן עניינים:
- מבוא
- סקירת ספרות
תרבות תקשורת ופנאי
תרבות הפנאי בישראל
סקירה על מבנה החברה החרדית
בני נוער בחברה החרדית
האינטרנט
החברה החרדית והאינטרנט
בני הנוער בחברה החרדית והאינטרנט
- מתודולוגיה
שאלת המחקר
השערות מחקר
שיטת המחקר
- ממצאי המחקר
מסקנות
סיכום הממצאים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פנאי: "אותו זמן שלא מוקדש למילוי חובות ושהפעילויות בו נעשות מתוך בחירה והן מאפשרות לאדם לבטא את צרכיו ונטיותיו"
פנאי הינו הזמן אותו אנו לא מקדישים לעבודה או למחויבות אישית אחרת. בנוסף, פנאי מתאפיין בסדרת פעולות ותכנים שנצרכים מתוך חופש בחירה ולבסוף פנאי מוגדר כרמה פסיכולוגית של הנאה.
טיעונם המרכזי של כץ א. וינוביצקי י. (1987) הוא שלפנאי יש השפעה דרמטית על האדם,מוסדות החברה וכו'. הם נותנים לכך מספר דוגמאות:

תגים:

תרבות פנאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות האינטרנט על תרבות הפנאי של בני הנוער בחברה החרדית", סמינריון אודות "השפעות האינטרנט על תרבות הפנאי של בני הנוער בחברה החרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.