היישום אינו מחובר לאינטרנט

פערים דיגיטליים

עבודה מס' 069811

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש פערים דיגיטלים בישראל ועל איזה רקע?

5,587 מילים ,16 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו ביקשתי לבחון האם קיימים פערים דיגיטליים בישראל, ואם ישנם- מהו הרקע להיווצרותם וכיצד ניתן להתמודד עם קיומם ולנסות לצמצם את היקפם. רשת האינטרנט מהווה כיום מרחב ציבורי בלתי נפרד מהתנהלותו היומיומית של המין האנושי, ומכילה בקרבה מקורות ומאגרי מידע רבים ומגוונים. עקב זאת, האפשרות להתחבר לאינטרנט מהווה חלק משמעותי ביכולתו של היחיד לקחת חלק באספקטים שונים של פעילויות בתחומי החברה; הכלכלה, הפוליטיקה, התרבות ועוד.
המונח "פער הדיגיטלי", הוגדר בראשית המחקר בנושא מבעד לשאלה עבור מי קיימת גישה למחשבים ולאינטרנט ועבור מי היא איננה קיימת. עם ההתקדמות במחקר, לצד חדירתם של אמצעי חיבור נוספים אל רשת האינטרנט וההתבססות ההולכת ופוחתת על מחשבים אישיים (ביתיים או לא ביתיים), החל הדיון האקדמי לעסוק יותר בשאלות הנוגעות לאיכות השימוש תחת העיסוק באפשרות הגישה הפיזית. אופן השימוש באינטרנט, היכולת לא רק להתחבר אליו אלא גם להפיק ממנו תועלות מגוונות, הפך להיות מרכז הדיון. מחקרים שונים החלו בוחנים את מידת השפעתם של מדדים סוציאליים מגוונים (השכלה, מעמד סוציו-אקונומי, גיל, מגדר ועוד) על אופן השימוש במחשבים בכלל ובאינטרנט בפרט.
בעבודה זו אבקש לשרטט תמונת מצב עדכנית של הפער הדיגיטלי בישראל, כמו גם להדגים באופן ברור את קיומו. נושא זה הינו בעל חשיבות בלתי מעורערת, שכן אי השוויון והפערים החברתיים מכתיבים לעיתים אילו קבוצות ישתתפו בשיח מבעד למדיום הנתון, ואילו קבוצות יודרו ממנו, מבחירה או שלא מבחירה. תוך התבססות על עבודות קודמות עדכניות, אנסה לעמוד טיבו של הפער בישראל, בין היתר, דרך השוואה למדינות אחרות. לבסוף, אציע מספר אפשרויות פעולה, כמו גם זוויות פוטנציאליות למחקר עתידי נוסף בנושא.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1- הפער הדיגיטלי בישראל
פרק 2- הפער הדיגיטלי בארה"ב- השוואה מול ישראל
פרק 3- חינוך, השכלה והפער הדיגיטלי
פרק 4- דיון, מסקנות ומבט אל המחר
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

הפער הדיגיטלי הוגדר תחילה כפער בין אלו בעלי הגישה לטכנולוגיה לבין חסרי הגישה לטכנולוגיה (Selwyn-2004,1998,NTIA). עשור של מחקר גילה שגישה לאינטרנט קשורה לגיל, מגדר, השכלה, הכנסה, מוצא אתני, וגיאוגרפיה. בתחילת הדרך היה זה פוקוס לגיטימי בכל הנוגע לניסיון להבין את האינטרנט ואת חוסר השוויון הדיגיטלי.

תגים:

מיחשוב · אינטרנט · פערים חברתיים · הפער הדיגיטלי · שוויון · שיוויון · העידן הדיגיטלי · עוני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערים דיגיטליים", סמינריון אודות "פערים דיגיטליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.