היישום אינו מחובר לאינטרנט

פערי שכר בין ישראלים לזרים בשוק הבניה

עבודה מס' 021524

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת שוק הבניה, העובדים הזרים ודרכי העסקתם, סקירת מחקרי אפליה והגורמים לה והחלת חוקי העבודה על הזרים.

9,044 מילים ,19 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

ביום 21.9.1997 התראיין נשיא בית הדין לעבודה הנכנס, סטיב אדלר לעיתון "ידיעות אחרונות". הוא טען כי בראש מעייניו של בית הדין צריך להיות כיום נושא העובדים הזרים המופלים, מקופחים ואינם מוכנסים למסגרות של דיני העבודה המקובלים. את עיקר הבעיה הוא רואה בחוזי העבודה הקיבוציים שאינם חלים על עובדים אלו ולכן ניתן לנהוג בהם בצורה שרירותית לעיתים, ללא הפרשות סוציאליות ואף ללא תשלום שכר עבודה כלל, כמשמעותו בחוק הגנת השכר.
החברה בישראל הינה חברת הטרוגנית. אוכלוסייתה כוללת מיעוט ערבי גדול שהם אזרחים ישראלים. אף על פי שהערבים הללו נהנים מזכויות אזרחיות, הם נחוצים בהשוואה לאוכלוסיה היהודית בכל האספקטים של סטטוס סוציו-אקונומי ((SEMYONOV 1981.
הערבים הישראלים הם יותר מסורתיים מן האוכלוסיה היהודית ורובם גרים בכפרים ובערים קטנות. נוסף למיעוט הערבי זה הצטרפו לכלכלה הישראלית לאחר מלחמת ששת הימים ערבים לא ישראלים שנכנסו לשוק העבודה בישראל.
אפליה בשוק העבודה מתרחשת כאשר עובדים בעיסוקים זרים בעלי פרודוקטיביות שווה מקבלי שכר שונה זה מזה. במילים אחרות כאשר מעסיקים עובדים על פי מאפיינים אישיים שאין בינהם ובין הפרודוקטיביות של אותם עובדים שום קשר, כגון גזע, מוצא אתני ומין, מתקיימת אפליה.
ראוי להגדיש כי הגדרת האפליה מתבססת על ממוצעים בשוק העבודה ולא על מקרים אינדיבידואלים. כלומר: יתכנו מקרים בהם יהודים משתכרים פחות מאשר משתכרים זרים בעלי רמת הון אנושי דומה לזו שלהם. אם מקרים אלה "יאוזנו" על ידי עובדים זרים שמשתכרים יותר מאשר יהודים בעלי רמת הון האנושי דומה, לא נוכל לטעון שמתקיימת אפליה בשוק זה, מכיוון שבממוצע מרוויחות שתי הקבוצות שכר דומה עבור רמות דומות של הון אנושי ((CAIN 1986.
התיאוריה הכלכלית הניאו קלאסית מאמינה ביעילותו של שוק עבודה זו פועלים כוחות של היצע וביקוש- כוות הקובעים את תנאי העבודה והשכר. בשוק כזה, המעסיק שואף למקסם את רווחיו והעובד את שכרו. המעסיק משלם לעובדיו לפי תפוקתם ועובדים השואפים להעלתם שכרם מגדילים את תפוקתם. עבור תפוקה שווה המעסיקים ישלמו שכר שווה.
לפי גישה זו, אפליה לא יכולה היתה קיימת בשוק לאורך זמן מכיוון שהמעסיקים הלא מפלים יוציאו את המעסיקים המפלים מן השוק. בעוד שהראשונים משלמים לעובדים את מחיר השוק הרי האחרונים משלמים עבור העדפותיהם מחיר גבוה יותר ממחיר השוק, ומכאן שעלויותיהם גבוהות יותר. למעסיק המפלה לא תהיה אפשרות אחרת מאשר להפסיק ויצטרך או להפסיק להפלות, כדי לעמוד בתחרות. ובכל זאת האפליה בשוק העבודה ממשיכה להתקיים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הקדמה- שוק הבניה בישראל
3. תאור העובדים הזרים ודרך העסקתם
4. סקירת מחקרים אודות אפליה
5. הבדלי לאום ושפה כגורמים לאפליה
6. חלות חוקי העבודה על עובדים זרים
7. הצגת נתוני המחקר
8. האם יש סיכוי לשיוויון
9. סיכום העבודה
10. ביבליוגרפיה

תגים:

רומנים · פיליפינים · פועלים · תיאלנדים · ערבים · פועל · עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערי שכר בין ישראלים לזרים בשוק הבניה", סמינריון אודות "פערי שכר בין ישראלים לזרים בשוק הבניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.