היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות גברים כלפי פערי שכר בין המינים: מחקר שאלונים

עבודה מס' 069667

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים ומהם ההבדלים בתוך קבוצת הגברים בישראל ביחס לתפיסת פערי השכר בין גברים ונשים בעבודה?

4,775 מילים ,18 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

התנועה הפמיניסטית בוחנת מזה שנים רבות את הזירה הכלכלית ואת היחס לנשים במרחב הציבורי, בכדי לזהות ולעמוד על הבדלים בין המינים במגוון תפקודים. נשים נכנסו לשוק העבודה ומספרן במרחב זה הולך וגדל ולכן ממשיכים חוקרים פמיניסטים לתאר את המתרחש בעולם ובישראל. בעיקר נראה כי מתמקדים במשתנים אובייקטיביים שדרכם ניתן להמחיש את המצב הארגוני. לפיכך, גם בעבודה הנוכחית, כמו במחקרים אחרים אשר מוצגים בסקירת הספרות, ניתן דגש למשתנה השכר ולתפיסות כלפי פערי השכר בקרב הקבוצה הגברית בישראל.
המחקר המוצג הסתמך על 120 שאלונים שחולקו לגברים העובדים בארגונים בישראל, בכדי לזהות האם קיימים הבדלים בתפיסות חומרת פערי השכר בתוך הקבוצה הגברית ומהם המשתנים אשר משפיעים על הבדלי חומרה.
שיטת ניתוח הנתונים תכלול גם סטטיסטיקה תיאורית כאשר באמצעותה יוצגו מדדי מרכז ומדדי פיזור של המשתנים הנבדקים, משמע יוצגו ממוצעים סטיות תקן וכדומה. כמו כן, הנתונים ינותחו באמצעות סטטיסטיקה היסקית וכך יבדקו הבדלים בתוך קבוצת הגברים ביחס למשתנים הנבדקים באמצעות מבחן T.
השערות המחקר אוששו באופן חלקי, נמצאו הבדלים בין גברים בגילאים שונים, בדירוגי שכר שונים ובוותק שכר שונה, אך ההבדלים לא נמצאו מובהקים. ניתן לומר כי המחקר הנוכחי מלמד על כך שככל שהאדם יותר ותיק בארגון, מרוויח יותר ומבוגר יותר, תפיסות החומרה שלו כלפי פערי השכר בין המינים יהיו חמורות יותר מעובד פחות וותיק אשר מרוויח משכורת נמוכה ומתחת לגיל 30. באמצעות רגרסיה מרובת משתנים אף נמצא כי לוותק הארגוני יש השפעה גבוהה יותר על תפיסת פערי השכר לעומת גיל ודירוגי שכר.

תוכן העניינים:
תקציר
פרק 1: מבוא
1.1 הצגת נושא העבודה
1.2 הצגת שאלת המחקר
סקירת ספרות
1.3 הבדלים מגדריים והתנועה הפמיניסטית
1.4 כניסת נשים למרחב הציבורי
1.5 פערי שכר בין המינים
1.6 עמדות ותפיסות כלפי פערים בין המינים
פרק 2: שיטת מחקר
2.1 שאלת המחקר
2.2 השערות המחקר
2.3 משתני המחקר
2.4 מערך המחקר
2.5 אוכלוסיית המחקר
2.6 כלי המחקר
2.7 הליך המחקר
2.8 שיטת הניתוח
פרק 3: הצגת הממצאים
3.1 סטטיסטיקה תיאורית
3.2 סטטיסטיקה היסקית
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מושג המגדר אף כולל בתוכו את המשמעות של גדר, משמע קביעת גבולות חברתיים והגדרות חברתיות, בעיקר הגדרות שחברי התנועה הפמיניסטית מעלים לסדר היום הציבורי במטרה להשתחרר מסטריאוטיפים מיניים וליצור חברה שוויונית יותר (יזרעאלי, פרידמן, דהאן-כלב, הרצוג, חסן, נוה ופוגל-ביז'אוי, 1999; שהרבני, 2004).

תגים:

אפליה · מגדר · נשים בעבודה · תקרת הזכוכית · מנהלות · מיגדר · פמיניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות גברים כלפי פערי שכר בין המינים: מחקר שאלונים", סמינריון אודות "עמדות גברים כלפי פערי שכר בין המינים: מחקר שאלונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.