היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מס החברות על הצמיחה

עבודה מס' 069612

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מושפעת הצמיחה ממס החברות והאם ישנה הצדקה להטיל מס חברות.

9,139 מילים ,36 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעקבות השיח הציבורי הנרחב בשנה-שנתיים האחרונות על הרווחים הכלואים של חברות רב לאומיות בישראל, החלטנו לבדוק כיצד מושפעת הצמיחה ממס החברות והאם ישנה הצדקה להטיל מס חברות. במהלך כתיבת העבודה התברר לנו כי במהלך העשורים האחרונים התפתחה תחרות מיסים בין המדינות, כך שכל מדינה הקטינה את שיעור מס החברות בכדי להגדיל את ההשקעות והפיתוח בתחומה. תחרות זו הביאה במהלך השנים לצמצום הפערים בשיעור מס החברות במדינות השונות. כמו כן התברר כי חברות רב לאומיות רבות עושות שימוש במקלטי מס ובתכנוני מס אגרסיביים, בדרך זו הן מקטינות את חבות המס בשיעור ניכר, תכנונים חשבונאיים אלו פוגעים באפקטיביות ובפרוגרסיביות של המס, ומעלים את השאלות לגבי החשיבות והנכונות להטיל מס זה.
בחלק הראשון של העבודה עסקנו בהיבטים של צמיחה ובבעייתיות בשימוש במדד הצמיחה כמדד המייצג את תועלת הפרטים ורמת המדינה. סקרנו את שיעורי הצמיחה, את הגורמים המעודדים צמיחה ואת שיעורי מס החברות בעשורים האחרונים בישראל, ארה"ב ומדינות ה OECD.
בחלק השני של העבודה הצגנו מודלים כלכליים של צמיחה ובעזרתם ניתחנו את ההשפעות על הצמיחה כתוצאה משינוי במס החברות. בנוסף הצגנו את ההשפעות של מס החברות על פרמטרים מקרו-כלכליים וזאת באמצעות מחקרים אמפיריים ומודלים כלכליים. כמו כן המחשנו כיצד תכנוני מס מאפשרים הקטנה של הסכום החייב במס.
בחלק השלישי של העבודה, הסיכום, אנו מציגים מסקנות לגבי השפעתו של המס על הצמיחה תוך ציטוט כלכלנים בכירים אשר הביעו דעתם באשר לסוגיה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הקדמה
מס חברות
שיעורי מס החברות בישראל
שיעורי צמיחת התוצר בישראל
שיעורי מס החברות וצמיחת התוצר במדינות הOECD
מס חברות בארה"ב
3. השפעת מס חברות על שיעור הצמיחה
בחינת השפעתו של מס החברות באמצעות מודלים של צמיחה
השפעתו של מס החברות על היזמות ורמת ההשקעות
השפעתו של מס החברות על רמת ההשקעות ואיכותן
השפעתו של מס החברות על מיקומה הגיאוגרפי של הפירמה
השפעתו של מס החברות על היצע העבודה
תכנוני מס והימנעות מתשלום מס
הדרכים בהן ניתן להקטין את חבות המס
א. צורת ההתארגנות
ב. שינוי במבנה ההוצאות
ג. אופן מימון הפעילות העסקית
ד. ניצול הטבות מס
ה. מקלטי מס
השפעתו של מס החברות על אי השוויון במשק
4. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשל בעייתיות זו ה-OECD הציג מדד חלופי אשר משקלל את הפנאי המצרפי ואת רמת האי שוויון במשק, האו"ם אף הוא הציג מדד חלופי הנקרא מדד ההתפתחות האנושית ,(Human Development Index) המשקלל את התמ"ג, תוחלת החיים, ורמת החינוך במטרה לקבוע את מצב הרווחה במדינה.

תגים:

מס חברות · כלכלה ציבורית · מיסים · חברה · OECD · צמיחה · מיסוי · רווחים כלואים · תכנון מס · תכנוני מס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מס החברות על הצמיחה", סמינריון אודות "השפעת מס החברות על הצמיחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.