היישום אינו מחובר לאינטרנט

איראן כמדינה דיקטטורית

עבודה מס' 069527

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחירות 2009 ככלי בוחן.

7,234 מילים ,25 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

עניינה של עבודה זו הוא לבחון את חופש הביטוי באיראן במהלך שנות ה-2000. שאלת המחקר עליה אנסה לענות היא האם חומת ההגבלים שהיו פרוסים על חופש הביטוי של הפרט באיראן נסדקת במהלך השנים כתוצאה מחדירתו האגרסיבית של האינטרנט למרקם החיים האיראני.
הנחת המחקר שלי גורסת כי באיראן חלה התרופפות מעטה בשנים האחרונות בהגבלות על חופש הביטוי והבעת עמדות מנוגדות לעמדות הממשל השמרני באיראן וזאת בגלל חדירת האינטרנט למספר רב של בתים באיראן. על מנת להוכיח את טענה זו אשתמש במהלך העבודה בכלי מבחן, אירועי בחירות 2009 באיראן והצגת חופש הביטוי של אזרחי איראן בעקבות אירועים אלו.
בתחילת העבודה אציג רקע תיאורטי על חופש ביטוי בכלל- הגדרות של חופש ביטוי, תפיסות של חופש ביטוי ושל שליטה על מרחב ציבורי על ידי הממסד. כמו כן אציג תפיסות ועמדות בנוגע לכלי המדיה הפופולארי בעולם, האינטרנט. אציג את המגמות ההולכות ונבנות באינטרנט תוך התמקדות ביצירת רשתות חברתיות באינטרנט.
הפרק שלאחר מכן יעסוק באיראן- אציג את היסטורית ההתיישבות באיראן התקופות מוקדמות ועד ימינו, אעמוד על תקופת המהפכה ועל השינויים שחלו באופי המשטר האיראני לאחר מהפכת חומיני.
לאחר מכן אציג את עולם האינטרנט באיראן. אציג נתונים על קהילת הגולשים באיראן, על מהירות הגלישה, ועל אופי המשתמשים באינטרנט. אציג את ההגבלים שיוצר הממסד האיראני על מנת לדכא את חופש הביטוי של הגולשים ולמנוע ייצוא של רעיונות אופוזיציוניים מחוץ למדינה.
לאחר מכן אציג את תורתו של חומייני- החוקה האיראנית. אעמוד על חלקים בחוקה הרלוונטיים לעבודה ואנתח בקצרה את השוני בין עמדותיו של חומייני לבין אלו של הזרם הרפורמיסטי על מנהיגו.
הפרק שלאחריו יעסוק בדמוגרפיה של איראן. יובאו נתונים העוסקים בפילוח הדתי, מוצא אתני וכדומה באיראן. לאחר מכן אציג את הזרם הרפורמיסטי באיראן, על תפיסותיו, מנהיגיו ועמדותיו הפוליטיות.
פרק הליבה יעסוק בבחירות לנשיאות באיראן בשנת 2009. אציג רקע על הבחירות ולאחר מכן אציג כיצד התמודד המשטר האיראני עם המחאה של הרפורמיסטיים באיראן באמצעות האינטרנט, ואציג כיצד ליבה הזרם הרפורמיסטי את המחאות באמצעות האינטרנט.
לאחר הצגת נושאים אלו אערוך דיון בשאלה האם הזרם הרפורמיסטי הצליח במחאה מול השלטון לאחר הבחירות- כלומר האם החומה הבצורה של השלטון השמרני באיראן נגד חופש הביטוי נסדקה בעקבות מחאות אלו או לא.

מרבית העבודה תתבסס על מקורות משניים כגון ספרים ומחקרים העוסקים באיראן, בחופש הביטוי, באינטרנט ובהתמודדות של קבוצות מיעוט באיראן עם הממשל. מיעוט מן המקורות בהם אשתמש בעבודה יובאו מעיתונים.

תוכן עניינים:
מבוא
1. סקירה ספרותית- חופש הביטוי
האינטרנט
איראן- רקע היסטורי פוליטי
איראן והאינטרנט
תורתו המרכזית של חומייני- החוקה האיראנית
-רקע דמוגרפי באיראן
הזרם הרפורמיסטי באיראן:
2. בחירות 2009
רקע:
התמודדות השלטון עם ההפגנות וההגבלים על חופש הביטוי
התמודדות המחנה הרפורמיסטי עם ההגבלים על חופש הביטוי
3. דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

איראן נחשבת מעצמה מובילה בכל הנוגע באינטרנט ושימוש בבלוגים. מתוך אוכלוסיה של כ-70 מיליון אזרחים החיים באיראן ישנם כ-32 מיליון משתמשי אינטרנט, וזאת למרות שהמחיר הממוצע לשעה באינטרנט אינו זול באיראן. הוא עומד על 0.95 $ לשעה כאשר השכר חודשי הממוצע באיראן עומד על 407 $ לאדם. מהירות הגלישה באיראן הינה נמוכה ועומדת על 128 KB/S . כמו כן אין אישור לבתי קפה להשתמש בפס רחב דבר המגביל את האפשרויות להעלאת סרטים או תמונות לרשת.

תגים:

חופש ביטוי · רפורמיסטים · איראן · בחירות 2009 · מהפכה · אופוזיציה · מוסאווי · דמוקרטיה · מחאה · פייסבוק · אחמדיניג'אד · אוטוריטרי · דיקטטורה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איראן כמדינה דיקטטורית", סמינריון אודות "איראן כמדינה דיקטטורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.