היישום אינו מחובר לאינטרנט

עסקת הנשק של 1986 בין איראן לארה"ב וישראל

עבודה מס' 040479

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי, תאור העיסקה, הגורמים לה, בחינת מדיניות החוץ האיראנית ושאלת הזהות הלאומית והדתית באיראן.

1,734 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

פרסום עסקת הנשק של 1986 בין איראן לארה"ב וישראל, חשף מערכת של קשרים בין איראן המהפכנית של חומייני לבין המערב, ובעצם בינה לבין האויבות המוצהרות ביותר של האסלאם והמהפכה האיסלאמית, ארה"ב וישראל. עסקה זו היתה ביטוי או דוגמא למערכת של קשרים ועסקאות שקיימה איראן עם העולם נגדו יצאה למלחמת דת קיצונית.
בעבודה זו אתאר את הגורמים לעסקה, את המצב המדיני באזור באותה תקופה, ומה היו היעדים אותם ניסתה איראן להשיג או לשמר כתוצאה מעסקה זו מבחינה מדינית צבאית וכלכלית. אברר אלו גופים ואישים איראניים טיפלו בעסקה ומה היה המניע למעורבותם בה. אבדוק כיצד הציגו את הפרשה לציבור האיראני לאחר שזו נחשפה ע"י גורמים איראניים. באמצעות הדיון בעסקה הספציפית הזו אנתח את מדיניות החוץ של איראן המהפכנית. אבדוק באיזו מידה נקבעה מדיניות החוץ ע"י שיקולים פרגמטיים של טובת האינטרס המדינתי והאישי של חברי ההנהגה האיראנית או שמא עפ"י עקרונות האידאולוגיה המוסלמית המהפכנית כפי שגובשה ע"י חומייני. כמו כן לאור ההתייחסות לקשרי החוץ אענה על שאלת הזהות הלאומית והדתית באיראן.

תגים:

טרור · בין · ריגן · יחסים · פונדמנטליזם · אסלאם · חומייני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עסקת הנשק של 1986 בין איראן לארה"ב וישראל", סמינריון אודות "עסקת הנשק של 1986 בין איראן לארה"ב וישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.