היישום אינו מחובר לאינטרנט

היהודים בלוע הארי האיראני

עבודה מס' 065741

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין יהדות איראן תחת שלטון השאה ליהדות איראן תחת שלטונו של חומייני.

2,797 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הקהילה היהודית אם כן הצליחה לשרוד בלוע הארי האיראני חרף רדיפות, גירושים ומעשי איבה מצד השלטון האיראני תוך שמירת אמונים למדינה שראו בה מולדת היא איראן, תוך הערצת מנהגיה והשפה הפרסית ושילוב בין הזהות הפרסית- איראנית והיהודית.
בעבודה זו אבחן ואערוך השוואה בין יהדות איראן תחת שלטון השאה היא השושלת הפהלווית ליהדות איראן תחת שלטונו של רוחאללה מוסווי הידוע כאייטולה חומייני. שלטון חילוני ליברלי של רזא שאה פהלווי אשר שיחרר את האישה האיראנית במידה מסוימת מעבדות לגבר והסיר מעל פניה את הרעלה ואת המדינה מעול ושליטת שיעים קנאים אל מול שלטון שחורט על דיגלו את נחיתות היהודים, הפאן ערביות וההתנגדות לציונות ולמדינת ישראל תוך קביעת כללים ברורים כי מי שיתמוך בישראל ובציונות דינו מוות הרי הוא שלטונו של אייטולה חומייני.
ההשוואה תתבצע תוך בחינת היחס של שושלת הפהלווית ליהודים אל מול היחס של חומייני ליהודים, וכמובן היחס של היהודים לשלטונות אלו, כמו כן, העבודה תבחן את ריבוע היחסים בין איראן-ישראל-ציונות-יהודים בכל אחת ממערכות שלטון אלו.

תוכן עניינים:
מבוא
יהודי איראן תחת שלטון השאה
יהודי איראן תחת שלטון חומייני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רזה שאה היה ידידו הקרוב של כמאל אתא-תורכ מייסד הרפובליקה התורכית, שניהם שאפו להוביל את ארצם לתוך הליך של מודרניזציה(1), ושניהם ביקרו כל אחד במדינה של חברו, אך עיקר מטרתו של רזא שאה הייתה להחזיר את איראן לגדולתה ההיסטורית בימי כורש ודריוש , הוא שיחרר את המדינה מעול ומשליטת השיעים הקנאים, שיחרר את האישה האיראנית מעבדות לגבר במידה מסוימת והסיר מעל פניה את הרעלה, כשהנשים החלו להתקבל להוראה ולפקידות, ובשנת 1935 אף נוסדה(2) האוניברסיטה בטהראן ולמעשה החל החינוך החילוני לתפוס את מקומו של החינוך הדתי-מסורתי כמובן על אף המהומות מצד המנהיגות הדתית.

תגים:

יהודים · באיראן · איראן · רזא · שאה · חומייני · פהלווי · מוסווי · ציונות · גלות · תפוצות · פרס · אירן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היהודים בלוע הארי האיראני", סמינריון אודות "היהודים בלוע הארי האיראני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.