היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים ובני נוער רוצחים

עבודה מס' 069411

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה וניתוחה.

2,933 מילים ,10 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

רצח המבוצע בידי ילדים ובני נוער הוא ללא נושא המסקרן רבים וגורם בעיקר חוסר הבנה כיצד הדבר ייתכן, הרי החיבור בין שתי המילים-ילדים ורוצחים נראה בלתי הגיוני וכמעט לא אנושי, ילדים נתפסים בעיני הציבור כיצורים תמימים, זכים וכלא מסוגלים לפגוע או להזיק במזיד לכל נפש חיה ולכן התופעה נתפסת כחריגה ומזעזעת.
מטרת העבודה היא לדון במגוון תופעות נדירות בקרב ילדים ובני נוער, ביניהן רצח, עבריינות ואלימות קיצונית. בעיקרה תתייחס העבודה לתופעת "ילדים ובני נוער רוצחים".
קיים מספר מועט יחסית לתיעוד מקרים שבהם ילדים ובני נוער הם רוצחים, הדבר מעורר זעזוע לא רק בגלל גילם הצעיר של הרוצחים אלא גם בגלל אופי הרצח, בדרך כלל מדובר ברציחות בעלי אופי אלים במיוחד ואף מיני, רציחות שבהם ילדים רוצחים בני משפחה, ילדים שרוצחים ילדים ואף מקרים נדירים שבהם נחשב הילד הרוצח לרוצח סידרתי.
במסגרת העבודה תהיה התייחסות אחידה לילדים אשר הואשמו ברצח ולאלו שהואשמו בהריגה, כמו כן ההתייחסות אחידה לילדים עד גיל 18, כלומר לכל המושגים הנלווים לכך- ילד/ בן נוער/ מתבגר/ נער/ קטין.
במהלך העבודה תנותח התופעה תוך סקירה של סוגים שונים של רציחות, הצגת דוגמאות לאורך ההיסטוריה ומה היא התייחסות החברה למקרים אלו. יוצגו גורמים שונים המשפיעים על הילדים- האם פשיעה ורצח הם התנהגות מולדת ונרכשת? האם רק קורבנות להתעללות נפשית ופיזית רוצחים בסופו של דבר או שגם "בני טובים" ממשפחות נורמטיביות? ויעלו עוד שאלות קשות בנושא.
ולסיום יצוינו כמה מחקרים אשר מנתחים ומנסים להבין את התופעה על שלל גורמיה, מאפיינה והציעו דרכי טיפול, מניעה ושיקום- בתי משפט, טיפול נפשי, מוסדות והאם הדרכים יעילות.

תוכן עניינים:
מבוא
1. סקירת תופעת "ילדים ובני נוער רוצחים" ודוגמאות לאורך ההיסטוריה
1.1. דוגמאות למקרים של ילדים אשר רוצחים ילדים וילדים רוצחים סדרתיים
1.2. "בני טובים" רוצחים

2. גורמים לתופעת ילדים ובני נוער רוצחים
2.1. הפשיעה והרצח כהתנהגות מולדת
2.2. הפשיעה והרצח כהתנהגות נרכשת

3. דרכי טיפול ויעילותם
3.1. מערכת בתי משפט לנוער
3.2. יעילות טיפול מוסדי בנוער עבריין
3.3. שיקום

סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

ילדים נתפסים כיצורים תמימים, שלא מסוגלים לפגוע ולהזיק ולכן כאשר רצח כזה מתרחש ישנה נטייה בקרב הציבור להתייחס אליהם כאל מפלצות, כאל יצורים רעים מטבעם ומתעורר רצון להחמיר כמה שיותר את עונשם על מנת להעלים תופעה זאת מעולמנו כאילו לא הייתה (אביעד, 2007). ילדים ובני נוער שרוצחים מתחלקים לכמה קטגוריות, חלקם רוצחים כתוצאה מתאונות מצערות (פליטת כדור מאקדח שנמצא ועוד) אך רובם מונעים על ידי רצונות ודחפים שונים:

תגים:

נוער · רצח · התבגרות · אלימות · עבריינות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים ובני נוער רוצחים ", סמינריון אודות "ילדים ובני נוער רוצחים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.