היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלה בלתי פורמאלית והשפעתה על ההבדלים בין שיערי הצמיחה בעולם

עבודה מס' 069345

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת יציבות השלטון באמצעות מדידת היקפו של המגזר הבלתי פורמאלי בכלכלה.

5,603 מילים ,21 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

שלטון יציב, רמת שחיתות נמוכה ושמירה על זכויות קניין מהווים פלטפורמה הכרחית לצמיחה כלכלית. בעבודה זו ניסיתי לבטא את יציבות השלטון באמצעות מדידת היקפו של המגזר הבלתי פורמאלי בכלכלה. ההשערה היא שמדינות המאופיינות בנתח קטן של כלכלה בלתי פורמאלית הן המדינות שהשלטון בהן יציב, רמת השחיתות נמוכה וקיימת שמירה על זכויות קניין ומכאן הן צפויות להציג צמיחה כלכלית. יש לסייג ולומר שקיים חשש לאנדוגניות של המשתנה כלכלה בלתי פורמאלית ולכן התוצאות הן לא חד משמעיות. יחד עם זאת הן מאפשרות לומר שלכלכלה בלתי פורמאלית עשוייה להיות השפעה שלילית על התמ"ג ומכאן על הצמיחה.

בעבודה זו אנסה להסביר את שיעורי הצמיחה במדינות השונות באמצעות משתנים מוסדיים, משתנים גיאוגרפיים ומשתנים כלכליים, בהתבסס על עבודתו של Rodrik et al ולהוסיף משתנה המתאר את יכולתו של השליט לשלוט, כאשר המדד למשתנה זה הינו נתח הכלכלה הבלתי פורמאלית בתמ"ג. ההנחה היא שנתח קטן של כלכלה בלתי פורמאלית מבטא רמת שליטה טובה ומכאן צמיחה כלכלית ואילו נתח גדול של הכלכלה הבלתי פורמאלית מצביע על רמת שליטה נמוכה ושיעורי צמיחה נמוכים.

קטע מהעבודה:

במאמרם, ניסו Rodrik et al. (2004) לבחון האם ובאיזו מידה מוסברת השונות הגבוהה של התוצר בין המדינות באמצעות כל אחד משלושת הגורמים הללו. בשל הקשרים הקיימים בין המשתנים הללו לבין עצמם וכן בשל בעיות של אנדוגניות, יש קושי אקונומטריה לזהות את האפקט הנקי של כל אחד מהם על התוצר. הקשרים האפשריים מוצגים באיור מס' 1.

תגים:

כלכלה · שוק שחור · פורמאלי · ממשלה · מחירים · צריכה · כלכלה שחורה · שלטון · מוסדי · מחקר אמפירי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלה בלתי פורמאלית והשפעתה על ההבדלים בין שיערי הצמיחה בעולם", סמינריון אודות "כלכלה בלתי פורמאלית והשפעתה על ההבדלים בין שיערי הצמיחה בעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.