היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטריאוטיפים מיניים בספרות ילדים

עבודה מס' 069192

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שני סיפורים מתוך "הספר הגדול של ימימה אבידר-טשרנוביץ".

3,714 מילים ,10 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ספרות ילדים היא סוגה ספרותית המכוונת לגילאים צעירים, מגיל הינקות ועד ראשית גיל ההתבגרות. סוגה זאת מתאפיינת בשפה פשוטה יחסית תוך שימוש בנושאים הקרובים לעולמם של הילדים ולעתים קרובות גם בתשתית דידקטית, כלומר, שימוש בסיפור או בשיר כאמצעי לימודי או כאמצעי להעברת מסר כלשהו. ספרות הילדים היא צינור המועבר ומחבר בין הורה לילד. ההורה או דמות מבוגרת אחרת המעביר לילד את הסיפור וכך נוצרת חוויה אינטימית המחברת בינהם. החוויה משמשת כאיגוד תקשורתי בין שני צדדים. ניתן להשתמש בספרות ילדים כדי להעביר מסרים ושדרים שונים גם אם הילד לא מודע לכוונה של המבוגר. ספרות הילדים מקרבת ויוצרת קרקע לשיחה, כדי להעלות נושאים בוערים שיש לדבר עליהם.

בסיפורי הילדים טמון ערך רב - הן עבור הילד והן עבור ההורה. הסיפורים מעשירים את אוצר המילים של הילד, מקנים לו ידע על העולם, מעוררים את דמיונו ובנוסף עשויים סיפורי הילדים להגביר את מודעותו העצמית של הילד. יחד עם זאת, בכוחה לחזק את דימויו העצמי, לסייע לו ליישב קונפליקטים פנימיים הקיימים בו, לתרום לעיצוב ערכיו ולעזור לו להיטיב להבין כיצד חושבים ומרגישים אנשים אחרים. במילים אחרות, ניתן לראות את סיפורי הילדים כאמצעי לקידום מיומנויות רגשיות ובין - אישיות אצל הילדים.

בעבודה בחרנו להתמקד בשני סיפורים ברי השוואה: "מוקי ברוגז עם אמא" ו"מוקי מבקר אצל אבא במילואים". שני הסיפורים הם מתוך "הספר הגדול של ימימה אבידר-טשרנוביץ". הבחירה בשני הסיפורים הנ"ל נעשתה משום שנושא העבודה וההשוואה הם סטריאוטיפים מיניים וההבדלים בין דמות האישה לדמות הגבר בספרות הילדים.

קטע מהעבודה:

בסיפור מוקי ברוגז עם אמא אנו עדים למערכת יחסים בן אם לבנה המוצגת דרך עיניו של מוקי ילד בן שלוש "בעל רגליים קצרות ועיניים שחורות". כבר בתחילת הסיפור מתואר מוקי כילד שובב "ילד קטן ושובב גדול" אך למרות זאת כולם אוהבים אותו.
סיפור המעשה מתחיל מיד לאחר תיאורו של מוקי ומעשיו ופותח במילים "פעם אחת..." הסיפור מתאר מקרה שקרה יום אחד כאשר אימו של מוקי קראה לו שיכנס הביתה והוא כדרכו סירב ואמא כעסה נורא והבטיחה לספר לאבא. מוקי כועס על אימו ומחליט לברוח מהבית.

תגים:

ספרות ילדים · מגדר · סטריאוטיפ · הורים · פמיניזם · גברים · נשים · חיברות · סוציאליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטריאוטיפים מיניים בספרות ילדים", סמינריון אודות "סטריאוטיפים מיניים בספרות ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.