היישום אינו מחובר לאינטרנט

מותר ואסור בפרסום: סטריאוטיפים מיניים בפרסומות

עבודה מס' 069046

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של קטלוגי האופנה של החברות פוקס ו- TNT.

7,656 מילים ,30 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות הולך ומתלהט השיח הציבורי סביב המותר והאסור בפרסומות. עולה כי הויכוח הבולט ביותר נקשר לקטינים ולרמיזות מיניות ונשאלת השאלה איפה בדיוק עובר הקו בין מה שאפשר להראות בפרהסיה לבין מה שמתאים לחדרי חדרים בלבד (יוגב, 2004). שאלת המותר והאסור בפרסום היא לא רק שאלה משפטית אלא גם אתית ומקצועית; ונראה כי בישראל קיים פער ניכר בין עקרון חופש הביטוי בפרסומות בו תומך בית המשפט העליון, לבין גישה שונה לחלוטין, שעניינה הגנת הצרכן ואף פטרנליזם, אשר נדרשת מכיוון שהילדים, כך מסתבר, הם ידידיו הטובים של הפרסומאי. הם זוכרים פרסומות, אוהבים אותן וככל הנראה גם מושפעים מהן. המחוקק קבע לעניין זה תקנות מיוחדות שכל מטרתן למנוע השפעה מניפולטיבית על קטינים. אך ספק רב אם חלק ניכר מהפרסומות הפונות לילדים עומדות בכללים הללו (קרניאל, 2003).
עבודה זו בוחנת כיצד התכנים המרמזים על מיניות באים לידי ביטוי בקטלוגי האופנה של החברות פוקס ו- TNT ומהי הפרשנות שבני הנוער מעניקים למסרים המיניים בקטלוגים. בוצע ניתוח תוכן לקטלוג פוקס משנת 2005 ולקטלוג TNT משנת 2006; וכן בוצעו ראיונות קצרים עם בני נוער.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 גבולות החוק והאתיקה בפרסום
1.2 דימויים סטריאוטיפים בפרסום ותפקידם של אמצעי התקשורת להמונים
1.3 פרסום לילדים ולנוער והשפעותיו
1.4 פרובוקציה מינית בקטלוג הפרסום של פוקס ו TNT
פרק 2 : מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלות והשערות המחקר
פרק 3: הצגת הממצאים
3.1 שאלת המחקר הראשונה: ניתוח תוכן כמותי לקטלוגי האופנה
3.2 ממצאים מתוך הראיונות עם בני הנוער בגילאי 12 - 14
פרק 4 : דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון ששימש לראיונות

קטע מהעבודה:

הפרסומת מהווה חלק מעולם התוכן של תקשורת ההמונים. תעשיית הפרסום הנה תעשיה של למעלה מ- 150 ביליון דולר, נראה כי כוח הפרסום הנו הכוח החזק בחברה. מלבד המוצר עצמו הפרסומת מוכרת הצלחה, אהבה, שגשוג ומיניות. הפרט הרוכש מוצר מסוים, אינו רוכש רק את יכולת השימוש בחפץ, אלא רוכש גם יוקרה, הצלחה ותדמית מסוימת. מדובר בתכונות ואפיונים שמוחדרים למוצר באמצעות הפרסומת (2000 ,Yarborough).

תגים:

פירסומות · פירסום · מסרים מיניים · סטריאוטיפים · אופנה · דוגמניות · אתיקה · ילדים · נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מותר ואסור בפרסום: סטריאוטיפים מיניים בפרסומות", סמינריון אודות "מותר ואסור בפרסום: סטריאוטיפים מיניים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.