היישום אינו מחובר לאינטרנט

שאלת "מיהו יהודי?" וחוק השבות

עבודה מס' 069147

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת משברי "מיהו יהודי" תוך התייחסות לפס"ד מרכזיים ולהשפעת הנושא על יציבות השלטון.

4,192 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

חוק השבות הינו אחד מחוקי התשתית של מדינת ישראל ואחד החשובים שבהם. למרות שלא הוגדר כ"חוק יסוד", ועבר שינויים כאלה ואחרים במרוץ השנים, נחשב החוק כאחד הסימנים המובהקים אשר מגדיר את מדינת ישראל כמדינת היהודים.
חוק השבות אשר מתיר ליהודים, באשר הם, מכל מקום, לעלות לארץ ישראל ולהתיישב בה, נחקק ביום כ' בתמוז תש"י (5 ביולי, 1950), יום הזיכרון למות ד"ר בנימין זאב הרצל, מחולל הציונות המדינית וחוזה מדינת היהודים. לא במקרה נבחר יום זה ובכנסת נעשה מאמץ אדיר על מנת לאשר את חוק השבות ביום זה. ההכרה הברורה במפעלו וחזונו של הרצל לאידיאה הציונית, נתנה לחוק השבות את התוקף האופרטיבי אשר ריגש רבים כל כך ביום זה.

מטרת העבודה הינה לעמוד על האירועים ההיסטוריים אשר הביאו רבים כל כך לעסוק בשאלה היהודית הן מהפן החוקי והן מהפן הערכי, לעסוק בגורמים המרכזיים אשר הביאו לשינוי המצב הקיים והעדין בקואליציה ולנתח את השינוי בסטאטוס חוק השבות ומדוע שינוי זה התרחש.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
2. חוק השבות; מחקיקה עד לשינוי
2.1. חוק השבות (1950)
2.2. משבר בר-יהודה (1958)
2.3. בג"צ רופאייזן (1962)
2.4. בג"צ שליט (1969)
2.5. תיקון חוק השבות (1970)
3. פרק ניתוח
4. סיכום ומסקנות
5. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בעת חקיקת חוק השבות לא ראו מייסדי המדינה צורך בהגדרת "יהודי". השופט משה זילברג הסביר את עניין "יהודי" בחוק זה: "אין נודעת חשיבות מרובה כל כך לדיוק ההגדרה המשפטית. כי חוק השבות, סוף סוף לא לסכסוכים ולמשפטים נוצר. מטרתו היא שיבת בנים לגבולם, ואם אדם הרואה עצמו יהודי מבקש לעלות ארצה, ושלטונות העלייה ישוכנעו, על פי כול ראיה סבירה שהיא, כי אומנם יהודי הוא, ודאי לא ינעלו את שערי הארץ בפניו" (זילברג אצל קורינאלדי, 2001, עמ' 15-14).

תגים:

בן גוריון · חוק השבות · יהדות · חוקי הגירה · יהודים · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שאלת "מיהו יהודי?" וחוק השבות", סמינריון אודות "שאלת "מיהו יהודי?" וחוק השבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.