היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת הבחירה הישירה

עבודה מס' 069142

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת המעבר לשיטת הבחירה הישירה על היחסים בין הרשות-המחוקקת לרשות-המבצעת ועל הדמוקרטיה הישראלית.

3,846 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו נסקור את הרשות-המחוקקת ואת הרשות המבצעת, בליווי הסברים על דרך בחירתן ועיקרי פועלן, נשחזר את התהליכים אשר השפיעו וגרמו לשינוי שיטת הבחירות מלכתחילה, ונענה על השאלות:
1. האם ובאיזו מידה השפיע שינוי שיטת הבחירות לשיטת הבחירה הישירה על היחסים בין הרשות-המחוקקת לרשות-המבצעת?
2. איך השפעה זו , אם הייתה, השפיעה על הדמוקרטיה הישראלית?

בתחילת העבודה אציג את שתי הרשויות, המחוקקת והמבצעת. בכל אחת אציג את אופן בחירתן, ועיקרי הרכבן, דרכי פעולתן, ותפקידיהן השונים, אסביר תהליכים חוקתיים דמוקרטים אשר כל אחת משתמשת על-מנת לבצע את פעולתה על הצד הטוב ביותר, והמשתמש לצורך הליך דמוקרטי בצורה הטובה ביותר.
בהמשך אציג את עיקרי היחסים בין הרשות-המחוקקת לרשות-המבצעת, את הרצוי מול המצוי, לאורך מספר ממשלות הן בבחירה הישירה והן לפניה.
בפרק האחרון של העבודה אציג את עיקרי שיטת הבחירה הישירה, את התהליכים והקולות שנשמעו לפני המעבר לשיטת בחירה זו ומה קרה בפועל לאחר מכן.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
2. הרשות המחוקקת - הכנסת:
1.2 בחירת הכנסת
2.2 תפקידי הכנסת
3. הרשות המבצעת - הממשלה:
1.3 בחירת הממשלה
2.3 הרכבה, דרך פעולתה ותפקידי הממשלה
4. יחסי רשות-מבצעת ורשות-מחוקקת
5. הבחירה הישירה
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מונטסקייה טען שהפרדת רשויות הינה הצעד ההכרחי שחייב להתבצע בכל מדינה מודרנית, כל שיטת ממשל מיוסדת על שלושה מוקדי עוצמה וכי "הקץ לכל יגיע אם אדם אחד, או גוף אחד... יחזיק בשלושה מוקדי העוצמה של החקיקה, ההוצאה לפועל של החלטות ציבוריות, והשיפוט של יחידים". הוא ממשיך ואומר ש: "כל חברה אשר בה לא מובטחות הזכויות ולא מתקיימות בה הפרדת רשויות הנה חברה נעדרת חוקה" (מונטסקייה, אצל קליין, 1999, ע' 111).

תגים:

ישראל · בחירות · ליכוד · מערך · 1992 · דמוקרטיה · שיטת הבחירות · הפרדת רשויות · כנסת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת הבחירה הישירה", סמינריון אודות "שיטת הבחירה הישירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.