היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיג ומפלגה בתשדירי הבחירות

עבודה מס' 065708

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין מערכות הבחירות - עידן הבחירה היחסית ב- 1988, והשנייה בעידן הבחירה הישירה ב- 1999.

4,064 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מאז קום המדינה חל שינוי במערכת הפוליטית הישראלית. בעבר למפלגות בישראל הייתה מסורת של פעילות פוליטית, שחלחלה כמעט לכל תחומיי החברה. במישור עמוק יותר התחולל שינוי הפותח תקופה חדשה בפוליטיקה הישראלית. המעבר הוא ממערכת פוליטית מפלגתית, שבה המפלגות הן הציר המרכזי, למערכת פוליטית פחות מפלגתית, שבה המועמד המוביל הופך להיות ציר המפלגה. על מנת לבחון שינויי זה אשווה בין מערכות הבחירות, מאחת בעידן הבחירה היחסית ב- 1988, והשנייה בעידן הבחירה הישירה ב- 1999.
מטרת העבודה היא להציג את תהליך הפרסונליזציה שהתרחש במערכת הפוליטית הישראלית, באמצעות השוואה בין תשדירי הבחירות של המפלגות הגדולות: הליכוד והמערך.
תהליך זה הוא סמן של שינוי אופי מערכת הבחירות בישראל. כאן אבחן את הערוצים והביטויים שבהם משתמשים בתהליך זה ונשקפים במערכת הבחירות הנ"ל, תחילה אציג רקע היסטורי.

תוכן העניינים:
1. מבוא
א. רקע היסטורי
ב. סקירת ספרות
2. הגדרת שיטת המחקר
א. מסרים
ב. הדגשת המנהיג או המפלגה בתשדירי הבחירות
3. גוף המחקר
4. סיכום ודעה אישית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז המעבר לבחירות ישירות של ראש הממשלה ב- 1996 וב- 1999, מסעי הבחירות נעשו מכוונים יותר למועמדים ופחות מכוונים למפלגות, ומידת ההצלחה שהייתה או תהייה למועמדים במילוי תפקידם מקבלת חשיבות יתרה בקלפי, בדומה לדמוקרטיות אחרות. (א' אריאן, מ' שמיר 1999).
כיוון שאידיאולוגיה היא גורם משני בהחלטות הבוחרים, האסטרטגיה חייבת להשתמש בעמדות ככלי להעברת תדמיות ומאפיינים. קמפיין בחירות ששם לו למטרה להציג עמדות ולשכנע את הציבור בצדקתן, נועד לכישלון. האסטרטגיה צריכה לעורר בבוחרים רגשות של השתייכות והזדהות, להתחבר למצוקותיהם ולתקוותיהם ולשרטט פרופיל אנושי של המועמד והפלגה. המפלגה אמורה להצטייר כאוסף של אשים בעלי אופי, לא כאוסף של עמדות. המועמד חייב להתבסס בליבם של הבוחרים כאדם בעל תכונות אנושיות רצויות, ולא כמצע אידיאולוגי על שתי רגליים. (רוני שחר, 2001).

תגים:

קמפיין · נתניהו · מערך · ליכוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיג ומפלגה בתשדירי הבחירות ", סמינריון אודות "מנהיג ומפלגה בתשדירי הבחירות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.