היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטול חוק הבחירה הישירה

עבודה מס' 063123

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים שונים בדבר הסיבות לביטול חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה בשנת . 2001

3,639 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הדיון הציבורי בשאלת הדמוקרטיה במדינת ישראל נמשך מאז קום המדינה ועיקרו נסב סביב שאלת שיטת הבחירות. הדבר נובע מקיומה, בקרב החוגים הפוליטיים בישראל, של ההנחה כי שינוי שיטת הבחירות בישראל יוביל לשינוי במהות הדמוקרטיה הישראלית - יקרב את האזרח לנבחרי השלטון, יביא לייצוג נכון יותר ולאחריות הדדית של בוחר ונבחר. במהלך השנים, חזרו ובחנו המחוקקים את היתרונות והחסרונות בחלופות שמציעים יוזמי שיטות ההצבעה השונות ובחרו שלא להגיב בנושא. בשנת 1996 פונה ישראל לאימוץ רפורמה מקורית בתחום הבחירות המשלבת בין המשטרים הנשיאותי והפרלמנטרי- חוק הבחירות הישירות לראשות הממשלה.
האפיונים המרכזיים של התקופה שקדמה לקבלת החוק הינם ריבוי מפלגות, קיטוב פוליטי ורפיון הממשל. מטרתו העיקרית של חוק הבחירה הישירה הייתה יציבות המשטר וביטול כוח המיקוח של הסיעות הקטנות עם ראש הממשלה הנבחר. (יובל, 1993:85).
התוצאות המאכזבות מן החוק לא איחרו לבוא, לטענתם של אישים פוליטיים, אקדמאים ואחרים. ייתכן כי שיטת הבחירות החדשה הצליחה למגר חולי קיים, אך במקביל יצרה תחלואים חדשים למערכת הפוליטית הישראלית. לכן, לאחר שלוש מערכות בחירות, אשר התקיימו בשיטת הבחירות החדשה הועברה הצעה לביטול חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה בשנת 2001. (ברון, 4-5 :1998).
מטרתה של עבודה זו, להאיר היבטים שונים בסוגיה המרכזית בדבר הסיבות לביטול חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה בשנת 2001. הפרק הראשון יציג תמונה כללית של התפתחות הדמוקרטיה הישראלית וכן את מאפייני שיטת הבחירות בארץ. הפרק השני יתרכז בהצעות השונות סביב שינוי שיטת הבחירות בישראל על מתנגדיהם וחסידיהם, ביניהם חוק הבחירה הישירה. הפרק האחרון יעסוק בסיבות לביטול חוק הבחירה הישירה וההשוואה המתבקשת בין חוק יסוד הממשלה שהתקבל בשנת 1992, לחוק יסוד הממשלה שהתקבל בשנת 2001 וביטל את קודמו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - הדמוקרטיה בישראל
פרק ב' - רפורמות בשיטת הבחירות
פרק ג' - ביטול הבחירה הישירה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

ברון גבי. 1998. הבחירה הישירה חוזרת לכנסת. ידיעות אחרונות: 4-5.
דורון גדעון. 1996. המהפיכה האלקטורלית - פריימריס ובחירות ישירות של ראש הממשלה. תל-אביב: הקיבוץ המאוחד.
יובל שלמה. 1993. המשטר במדינת ישראל. מהדורה שמינית, תל אביב: עם-עובד.
יעקבי גד. 1998. מה רע בבחירה ישירה?. ידיעות אחרונות: 5.
ליפשיץ עודד. 1994. המשטר הדמוקרטי והמשטר במדינת ישראל. תל-אביב: הקיבוץ המאוחד.
שיבי חיים, רונן משה. 2001. סוף עידן הבחירה הישירה. ידיעות אחרונות: 2-3.
Hague Rod, Harrop Martin, 2001. Comparative Government and Politics. 5th Edition, London: Palgrave

תגים:

בחירה · בחירות · ביטול · ישירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטול חוק הבחירה הישירה", סמינריון אודות "ביטול חוק הבחירה הישירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.