היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניטשה, רוחות ושדים

עבודה מס' 069089

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר שבין הטוב והרע בקבלה לתפיסתו של ניטשה.

9,244 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מטרתו של חיבור זה הוא לענות על שאלת המחקר הבאה: כיצד באים לידי ביטוי היסודות הדיוניסים והאפולונים בסיפורי השדים והרוחות בספר הזוהר? כדי לענות על שאלה זו, אתחיל מהצגה של התחום הכללי אליו שייך ספר הזוהר- המיסטיקה. אחר אציג את הקבלה כמיסטיקה היהודית. בפרק השני אציג את משנתו של ניטשה, כאשר אתמקד בקשר בין היסודות הדיוניסיים והאפולוניים לתורת המוסר שלו. שני פרקים אלו ישמשו כרקע לדיון הסיפורי השדים והרוחות.
הדיון בטקסט הקבלי אותו אנתח (סיפורי השדים והרוחות) יתמקד בקשר שבין שפת הסמלים ובין התכנים שעליהם נסב הסיפור המיסטי. העיקר אותו ארצה למצות מתוך הגדרת הנושא הכללית שלעיל הוא, היות העולם הנגלה בבואה; קרי: שיקוף של אמת ועולם הנמצאים מאחוריו/מעליו. הביטוי האומנותי של תפיסת עולם זו, הוא בשפה הסמלית הענפה של הסיפורים. אך היחס בין המילה לדבר אינו כה חד מימדי כפי שהוא נתפס בעולם המודרני. המילה הקבלית עומדת ביחס של השפעה על עיצוב העולם, על הכוחות המכוונים את גלגלי השמש והירח, האדם, הטוב והרע. גישת המחקר שלי תכלול התייחסות להשפעה שמיוחסת לסמלים הקבליים. גישתו של ניטשה, שאותה אני מאמצת לצורכי חיבור זה, מפנה אותי להסתכל על ייחוס ההשפעה של הסמל על העולם, בתור עדות לתהליך שמתרחש בתוך האדם. על פי ניטשה, במובן שאדון בו בהרחבה בפרק השני, האדם יצר את אלוהים על פי צרכיו. אלוהים משמש כעוגן המוסרי, ואילו המוסר הוא כלי במאבק לעוצמה. הקבלה, שמיוחסים לה כוחות פעולה על האלוהים (במובן שאדון בו בפרק הראשון), תבחן על ידי כפעילות אומנותית, הבוחנת את האפשרות להשפעה על הטוב והרוע. זוהי פעילות של רצון לעוצמה, רצון אנושי למימוש האדם. המימוש מתרחש דרך הכרת היסוד הדיוניסי שבאדם. העיצוב האומנותי, כמו מערכת המוסר עצמה, הוא שילוב של יסוד אפוליני, המסדר ומעדן את היצריות האנושית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1- תפיסת הרוע בקבלה
פרק 2- על ניטשה
פרק 3-סיפורי השדים והרוחות בראיה ניטשאנית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המיסטיקה היא תחום קשה להגדרה ולתחימה, כפי שמדגים ומסביר יוסף דן בספרו על הקדושה(1). באופן כללי ניתן לומר כי המיסטיקה היא השם שניתן לתפיסת עולם הרואה בעצמה הרחבה והתעמקות בתכני הדת. תפיסה זו טוענת בראש ובראשונה למציאותם של שני סוגי עולמות- עליונים ותחתונים. שאיפת המיסטיקה היא לאחד בין העולמות העליונים והעולמות התחתונים, ולחשוף שכבות משמעות חדשות בתוקף הדת, וכן להגיע לרמת קרבה אל האל מתוך הזדהות עם רצונו עד כדי התבטלות עצמית.

תגים:

ספר הזוהר · קבלה · ניטשה · מוסר · מיסטיקה · שדים ורוחות · תפיסת הרוע · אפלטון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניטשה, רוחות ושדים", סמינריון אודות "ניטשה, רוחות ושדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.