היישום אינו מחובר לאינטרנט

האהבה ברומן "על אהבה ושדים אחרים" לגרסיה מארקס

עבודה מס' 060421

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח לנוכח המציאות החברתית של העיר קרתחנה דה אינדיאס של אמצע המאה ה- 18.

5,351 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העבודה מנתחת את ייצוג האהבה ביצירה "על אהבה ושדים אחרים" לגבריאל גרסיה מארקס (94'), וזאת לאור המציאות החברתית, הפוליטית והדתית של העיר קרתחנה דה אינדיאס של אמצע המאה ה-18.
עלילת הספר מספרת על ילדה בת 12, סירוה מאריה דה טודוס לוס אנחלס, שננשכת ע"י כלב חולה כלבת. לאחר הינשכה, הילדה מתחילה לנהוג בחוסר סבלנות ובאלימות כלפי סביבתה, וזו מפרשת זאת כהתנהגות כפוית שד. כתוצאה מכך, הילדה מאושפזת במנזר "סנטה קלרה", לשם הוצאת השד מגופה. על מלאכת הוצאת השד מופקד כומר צעיר, קאיטנו דלאורה. כומר זה, ככל שמיטיב להכיר את הילדה, מאבד את אמונתו יותר ויותר ומתאהב בה. אלא שמצבה לא משתפר בשל כך, כי אם ההיפך.
אהבתו לילדה הופכת אל הכומר ליצור חדל אישים ובלתי יציב, אשר לא מצליח להציל את הילדה מציפורני הכנסייה ובסופו של דבר הילדה מתה במנזר. האהבה בסיפור מוצגת באור שלילי למדי, כגורם מעוור, ממוטט וחתרני. בחינה של המציאות החברתית בעיר מסבירה את הסיבה לכך: היעדר שלטון מרכזי, הברחות בהיקף אדיר, מרידות והיעדר מרות ספרדית של ממש.

למרות שבכוונתי לבחון את נושא האהבה ביצירה, ברור לי שחיבורי אינו חיבור בספרות, אלא בהיסטוריה. לכן, אין בכוונתי לנתח את האספקטים הספרותיים שביצירה כשלעצמם, אלא לנתח באמצעותם את האופן שבו האהבה מוצגת בה.
לדעתי ניתן ללמוד רבות על החברה מהאופן שבו מוצגת האהבה ביצירה, אולם את זאת ניתן לעשות רק באמצעות בחינה מעמיקה של החברה ומאפייניה. עם זאת, ראוי לזכור כי גבריאל גרסיה מארקס אינו היסטוריון, אלא סופר, ולכן אינו מחויב לתיאורים ביצירתו מבחינה אקדמית. אין לראות ברשמיו ובתיאוריו מקורות מהימנים מבחינה היסטורית. כך, למשל, ניתן בהחלט להניח שאורך שיערה של סירווה מריה לא היה כ-22 מטר. למרות זאת, אין משמעות הדבר שלא ניתן לחקור את הרקע לדברים, או את ההתרחשות ההיסטורית ששימשה השראה לכתיבתם, ואת זאת בכוונתי לעשות בחיבור זה.
ראשית, אסקור את עלילת הספר בקצרה. אחר כך אבחן את הרקע ההיסטורי לדברים. מדובר בכמאתיים שנה לפני 1949, כלומר באמצע המאה ה-18. עם זאת, לא אסתפק בבחינה של החברה בתקופה ספציפית זו, אלא אקדים עד עליית השושלת הבורבונית לכס המלכות בספרד, בראשית המאה ה-18, וארחיק עד למרד שפרץ בגרנדה החדשה בשנות ה-80 וכוון נגד ספרד. כאשר יתבררו פרטים אלה אגש לנושא העבודה עצמו, כלומר לבחינת ייצוג האהבה ביצירה: באיזו אהבה מדובר? האם זוהי אהבה גשמית או פיסית? האם היא נתפסת כאסורה או מותרת? האם בכלל שוררת אהבה בין הדמויות הראשיות ביצירה? ומדוע מכונה היצירה "על אהבה ושדים אחרים"? האם פירוש הדבר שהאהבה אינה אלא סוג של שד?

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. העלילה
3. החברה בקרתחנה
4. האהבה בסיפור
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

גרין, שגיא. לא עסקתי אף פעם בשום נושא מלבד האהבה (ראיון עם גבריאל גרסיה מארקס), הארץ, 9.4.96, ד/1.
גרסיה מארקס, גבריאל. על אהבה ושדים אחרים, תל אביב, 1994.
Chambers, Sarah C. From Subjects to Citizens: Honor, Gender and Politics in Arequipa, Peru, 1780-1854, Pennsylvania, 1999.
Cussen, John. Garcia Marquez's 'Of Love and Other Demons', The Explicator, V55, No. 1, Fall 1996, pp 53-54.
Davis, Robert H. Historical Dictionary of Colombia, London 1993.
Levine, Daniel H. Religion and Politics in Latin America: The Catholic Church in Venezuela and Colombia, Princeton, 1981.
Mora, Rosa. Love and Other Demons (Interview with Gabriel Garcia Marquez, World Press Review, V41, No. 7, July 1994, p.48.
McFarlane, Anthony. Colombia Before Independence: Economy, Society and Politics under Burbon Rule, Cambridge, 1993.
Oquist, Paul. Violence, Conflict and Politics in Colombia, New York, 1980.
Robinson, David J. (ed). The Political Economy of Smuggling, San Diego, 1997.
Twinam, Ann. Public Lives, Private Secrets: Gender, Honor, Sexuality and Illegitimacy in Colonial Spanish America, Canadian Journal of History, V36, No. 1, April 2001, p. 188.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האהבה ברומן "על אהבה ושדים אחרים" לגרסיה מארקס", סמינריון אודות "האהבה ברומן "על אהבה ושדים אחרים" לגרסיה מארקס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.