היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמנות האהבה בעידן המודרני - האם הטלוויזיה משפיעה על תפישת בני הנוער את האהבה?

עבודה מס' 063831

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר קצר שבוצע באמצעות שאלונים.

3,899 מילים ,8 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר, השערת המחקר
מדוע בחרתי בנושא?
ציפיותיי
התיאוריה ממנה אני יוצאת
שיטת המחקר
ממצאים
הסתייגויות
מסקנות לאחר הסתייגויות
דיון
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

מבוא:
האם ניתן לייחס לאהבה רק מאפיינים פנימיים? או, האם האהבה הופכת יותר ויותר למשהו חיצוני-חברתי?
בעבר סוציולוגים וחוקרים למיניהם דיברו על סוכני חיברות שונים המשפיעים ומחנכים את הנוער כגון, הורים, חברים וכד'. בעידן המודרני ניתן לכלול גם את אמצעי התקשורת בקטגוריה זו. לדעתי, בעידן של היום הטלוויזיה היא ללא ספק סוכן חיברות ה"תופס" חלק בשעות ימיו של המתבגר.
מכאן עולה שאלת המחקר: האם קיימת השפעה של הטלוויזיה על תפישתו של המתבגר
את מושג ה"אהבה"?
השערת המחקר: קיים קשר בין הטלוויזיה (והצגת מושג האהבה שם) לבין תפישת מושג האהבה אצל בני נוער במציאות.

התיאוריה המרכזית ממנה אני יוצאת הנה התיאוריה הביקורתית-הגמונית הטוענת כי תהליך החיברות מתרחש גם בעזרת הגוף התקשורתי לו (ולמסריו) אנו מסכימים ללא כפייה. אסכולת פרנקפורט נכללת בקבוצה זו בשל הביקורתיות שלה ובשל הטפתה ליציאה מן המצב של תודעה שקרית בו אנו שרויים.

שיטת המחקר: שאלונים המורכבים משאלות פתוחות ומשאלות סגורות (על מנת לאזן מהימנות ורגישות של הכלי- דהיינו, אפשרות לתחום אך עם זאת, גם אפשרות לקבל תשובות בשפת הנשאלים).
הנשאלים הינם מדגם של כיתה בת 30 ילדים בגילאי 15-16 מהרצליה.

קטע מהעבודה:

הנושא שבחרתי מרתק אותי מכיוון שאהבה הנה רגש, משהו פרטי כביכול, אולם ברצוני לנסות ולמצוא את ההשפעה (אם בכלל) על מושג זה. במידה וניתן יהיה למצוא השפעה כי אז אפשר להדגיש את כוחה הרב של הטלוויזיה אשר משפיעה לא רק על דברים חברתיים (לדוגמא לבוש) כי אם על רגשות ודרך הפגנתם, דהיינו הפיכת "הרגש" לדבר חברתי-התנהגותי יותר.
בחרתי לחקור בני נוער מכיוון שבני נוער הם אלו הנמצאים בשלב בחיים בו הם מבססים את עמדותיהם ומתחילים לבנות את אופיים. את ההשפעה, לכן, קל יותר יהיה למצוא אצל בני הנוער מאשר לדוגמא, אצל המבוגרים יותר אשר כבר יחסית יותר מקובעים וניתנים פחות לשינויים והשפעות. לפי פוסטמן, נ. (תשמ"ו) הטלוויזיה, כסוכנת סוציאליזציה שמלווה את הפרט כל חייו (בניגוד לסוכני סוציאליזציה אחרים שמתחלפים בשלבי חיינו), הופכת למקור מרכזי המספק מידע ומווסת את התפתחות הילד. תפישותינו מושפעות לא פעם מהמציאות שמבנה לנו הטלוויזיה. לטענתו, מעבר לכך שהמושג "תום" הילדות אובד, מושג הבושה מתערער ועובר תהליך של חשיפה. לא קיים עוד מסתורין. הטלוויזיה פועלת 24 שעות ביום, ודבר זה מביא לחוסר הפרדה בין הקהלים השונים שלה. עובדה זו גם יוצרת את הצורך באספקה תמידית של מידע חדש ומעניין. עניינה של הטלוויזיה הוא להפיץ מידע ואי לכך היא יוצרת את הצורך הבלתי נפסק לחידושים. התוצאה של מצב זה היא שהטלוויזיה חושפת ומגלה סודות, מה שהיה קודם נחלת הפרט הופך לנחלת הכלל. לטלוויזיה לא קיימות שום מגבלות פיזיות או כלכליות והילדים רואים את כל מה שהיא מראה. התוצאה הברורה של כל זה היא חיסול הייחודיות של המידע האנושי ולכן חיסול אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר שבין הילדות לבגרות.

מקורות:

אדורנו, ת.ו., הורקהיימר, מ. (1947). "תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים". מבחר-אסכולת פרנקפורט. ספריית פועלים. עמ' 158-198.
איכילוב, א. (תשמ"ד). עולמם הפרטי של בני נוער. תל אביב: יחדיו, עמ' 61-148.
למיש, ד. (1994). החופש לצפות: מבט שני בטלוויזיה. אבן יהודה:רכס. עמ' 143-153.
פוסטמן, נ. (תשמ"ו). אובדן הילדות. תל אביב :ספריית הפועלים.
פרום, א. (1966). אומנות האהבה. תל אביב: הדר הוצאת ספרים, עמ' 18-97.
HAWKINS, R.,PINGREE, S. (1990). "DIVERGENT PSYCHOLOGICAL PROCESSES IN CONSTRUCTING SOCIAL REALITY FROM MASS MEDIA CONTENT." IN NANCY SINGORIELLI AND MICHAEL MORGAN (eds.) CULTIVATION ANALYSIS. SAGE PUBLICATIONS, pp. 35-51.
Vidmar, N., Rokeach, M. (1974). "Archie Bunker's Bigotry", Journal of Communication. 24, pp. 36-47.
WRIGHT, C.R. (1970). "FUNCTIONAL ANALYSIS AND MASS COMMUNICATION". IN: PUBLIC OPINION QUARTERLY. 23. PP. 605-620.

תגים:

טלביזיה · טלויזיה · טלוויזיה · אובדן · הילדות · פוסטמן · מודרני · רגשות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנות האהבה בעידן המודרני - האם הטלוויזיה משפיעה על תפישת בני הנוער את האהבה?", סמינריון אודות "אמנות האהבה בעידן המודרני - האם הטלוויזיה משפיעה על תפישת בני הנוער את האהבה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.