היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניטשה

עבודה מס' 061661

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה העוסקת בתפיסת ה"אמת" של ניטשה.

4,534 מילים ,1 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

האמת עמדה מאז ומתמיד במרכזה של כל פילוסופיה, מאחר וכל פילוסופיה שאפה לגלות את האמת ולדעת מה טיבה של אמת זו.
מה מעמדה והאם היא מבטלת אמיתות אחרות ומבססת את עצמה.
כל פילוסופיה חתרה לאמת במתודה שלה, כלומר לכל פילוסוף הייתה מתודה שונה אך הם חקרו והתאמצו לכיוון מטרה אחת והיא גילוי האמת.

הפילוסופיה היוונית שאפה לאמת ורצתה לדעת מהי סיבת הקיום ואיך העולם מתקיים ומה היסודות שעומדים מאחורי הקיום החומרי של העולם.
הפילוסופיה הרציונלית התלהבה מאד מעידן ההשכלה והמדע ורצתה לגלות את האמת באמצעות השכל והלוגיקה. האמת שהיא אמת אחת ניצחת לא תלויה בזמן במקום ובאדם אשר יגלה אותה.
כל אדם שינקוט בדרך הרציונלית הלוגית יגלה את אותה אמת. הרי זו אמת אובייקטיבית לא תלויה באף גורם אם תלך בדרך הנכונה תגלה אותה.
בעידן המודרני והפוסט-מודרני צץ מושג האמת הסובייקטיבית, האמת הפרטית. יש מספר אמיתות שלפעמים סותרות אחת את השניה. אמת זו גם קשורה לעידן אשר מגלים אותה, בו קשורה לאזור, קשורה לתרבות, קשורה לאינטרסים אלה או אחרים.
כלומר, בעידן החדש האדם הפסיק להיות תמים ולהאמין באידיאל האפלטוני של אמת שמאחדת את כל האמיתות האחרות בהכרח. כי הרי כולם אמיתות ואיך יתכן שאמת תסתור אמת אחרת.
ואם האמיתות האלה קיימות אז בהכרח אנחנו נוכל לדעת את האמת האחת שמאחדת את כל האמיתות הקטנות שנגזרות בוודאי ממנה.
ואם נהיה חרוצים מספיק, נוכל לגלות אמת נכספת זו. אך בעידן המודרני התחיל האדם להטיל ספק באמת אחת זו. וראה שתיאוריות מדעיות שהיו לפני זמן מבוססות ואמיתיות הופרכו על ידי תיאוריות חדשות שבתוכן גם מופרכות על ידי תיאוריות יותר חדשות.
כלומר, התחיל האדם לעכל את המושג היותר צנוע של אמת סובייקטיבית זמנית וחלקית.

מכל זה מסיקים שהאמת תמיד הייתה מושג מפתח בכל פילוסופיה. וכל פילוסופיה ניסחה את האמת ולא משנה סוגה. כל פילוסופיה הציבה אמת או איזשהו סוג של אמת.

ניטשה דן בפילוסופיה שלו באופן מורחב במושג האמת ומבקר את האמת של הפילוסופיות האחרות. רבים טוענים שהאמת של ניטשה היא סובייקטיבית פרטית, אך אני אטען בעבודה זו של ניטשה יש אמת אובייקטיבית מבחינת התוכן, אך היא לא מנוסחת באופן ששאר הפילוסופיות ניסחו את האמת האובייקטיבית שלהם וזאת מטעמים פנימיים של פילוסופיית ניטשה עצמי. כלומר, מבחינת התוכן האמת של ניטשה היא אובייקטיבית, אך מבחינת צורת הניסוח היא שונה בגלל המושגים המיוחדים של פילוסופיית ניטשה.

בפרק ב' אני אבקר את תפיסת האמת של ניטשה ובסיכום אציג את המסקנות מדיון פילוסופי זה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - האמת של ניטשה
פרק ב' - ביקורת על תפיסת האמת של ניטשה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

רן סיגד. האמת כטרגדיה. (הוצאת מוסד ביאליק), 1990.

תגים:

אמת · אובייקטיבית · סובייקטיבית · יוון · טרגדיה · סוקרטס · אריסטו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניטשה", סמינריון אודות "ניטשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.