היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניטשה והתרבות העברית - 'ניטשיאנים עבריים'

עבודה מס' 070008

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשלושה 'ניטשיאנים עבריים': בנימין זאב הרצל, מיכה יוסף ברדיצ'בסקי וחיים יוסף ברנר.

11,226 מילים ,23 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

השפעתה הנרחבת של הגותו של ניטשה לא פסחה גם על גדולי ההוגים היהודים, ובהתאם לרוח התקופה, גם על דמויות ציוניות מרכזיות. עם התפתחות המחקר בתחום ניתן לומר היום בוודאות כי רבים מגדולי הציונים, מן הזרמים השונים, היו 'ניטשיאנים עבריים', מונח אשר, לדבריו של יעקב גולומב, מתייחס לכל "יהודי בעל אוריינטציה ציונית מובהקת שבשלב מסוים בחייו היצירתיים נעשה מודע להשפעתו של ניטשה בחייו ואף הודה בה או ביקש לתת להשפעה זו ביטוי מעשי בכלל עבודתו."

בדפים שלפנינו נעסוק בשלושה 'ניטשיאנים עבריים' שכאלו: בנימין זאב הרצל, מיכה יוסף ברדיצ'בסקי וחיים יוסף ברנר. נעמוד על עיקרי תפיסתם של כל אחד מן ההוגים תוך שנתרכז בנקודות המרכזיות בהן באה לידי ביטוי השפעת משנתו של ניטשה. נעמוד על הרעיונות הניטשיאניים המרכזיים אשר מופיעים בהגותו של כל אחד מהם וננסה לחברם לעניינים מרכזיים בהגותם כמו, תפיסת 'היהודי החדש', יחסי התרבות היהודית והתרבות הכללית, וכמובן, לאומיות יהודית וציונות. ננסה להבין כיצד תרמה הגותו של ניטשה להתמודדותו של כל אחד מן ההוגים עם נושאים אלו וכיצד, לבסוף, תרמה הגות זאת לעיצוב משנתם באופן כללי. מתוך הדיון, יעלו נקודות דמיון ושוני בין ההוגים השונים בנוגע לדרך בה התייחסו ויישמו את רעיונותיו של ניטשה, ואף בנוגע לדרך שבה התייחסות זאת עיצבה את תפיסתם את עצמם ואת הקולקטיב אליו השתייכו - העם היהודי.

תוכן עניינים:
הקדמה
1. בנימין זאב הרצל - ניטשיאני עברי?
הניטשיאניות של הרצל
שתי נקודות ביקורת ושאלה אחת
2. מיכה יוסף ברדיצ'בסקי
תיקון ערכי היהדות
ניטשיאני עברי או עברי ניטשיאני?
שתי ביקורות
3. חיים יוסף ברנר
אינדיבידואליזם של הרוח החופשי
ברנר כעברי
ציונות לחופשיים נוסח ברנר
ברנר כסופר ניטשיאני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההצבעה על קשר אפשרי בין מהלכיו ותפיסת עולמו של הרצל להגותו של ניטשה עברה מספר גלגולים, לאו דווקא מסודרים כרונולוגית, וכפי שנראה, גם היום מתקבלת בזהירות מסוימת. דסמונד סטיוארט, בספרו משנת 1974 העוסק בדמותו של הרצל, ידע כבר להצביע על השפעה כלשהי על הרצל, ולו זניחה בלבד, של הרוח הניטשיאנית אשר החלה מתפשטת באוסטריה(4).

תגים:

ציונות · פילוסופיה · זרטוסתרא · הוגים · הגות · הרצל · ברדיצ'בסקי · ברנר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניטשה והתרבות העברית - 'ניטשיאנים עבריים'", סמינריון אודות "ניטשה והתרבות העברית - 'ניטשיאנים עבריים'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.