היישום אינו מחובר לאינטרנט

דוקומנטרי או עלילתי? הצלם זיו קורן

עבודה מס' 069086

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ייצוג ועיצוב המציאות בעבודתו ודיון בסרט "יותר מאלף מילים".

5,301 מילים ,18 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעשור האחרון רבים בישראל שמעו על צלם העיתונות זיו קורן, ולא רק בגלל שהוא נשוי לדוגמנית הישראלית הבולטת גלית גוטמן, אלא בזכות צילומיו המתעדים את הסכסוך הישראלי פלסטיני. זיו נכנס באופן קבוע אל שטח האש באומץ, ולמרות הפחד, הוא מלווה את החיילים הישראליים, רץ איתם תחת אש ומתעד את המתרחש, זאת בנוסף לתיעוד של אירועי תופת המתרחשים בשטחי ישראל ואף במקומות מסוכנים ברחבי העולם.
לפני שנה, ביוני 2006, יצא לאקרנים סרטו של הבמאי סולו אביטל אשר מגדיר עצמו כסרט תיעודי על חייו ופועלו של זיו קורן, הסרט זכה במספר סרטים בפסטיבלים ברחבי העולם והפך את קורן לדמות ידועה בקרב ההמונים. בהמשך עבודה זו תוצג התייחסות לסרט ותיבחן השאלה האם הוא עומד בקריטריונים של סרט דוקומנטרי המתאר את הסכסוך הערבי יהודי - פלסטיני ישראלי, או שמא זהו סרט עלילתי המתאר את האדם ואת הצלחתו.
בנוסף, בעבודה זו יוצגו נתונים מתוך הספרות התיאורטית ביחס לעבודת צלם העיתונאות, משמעות הצילום והאידיאולוגיה של יוצרי הטקסטים התרבותיים אשר מלווים קבוצה חברתית (קלנר, 2003). זאת במקביל להצגת ניתוח של מספר תמונות של קורן בהתאם לקריטריונים התיאורטיים, הצגת ציטוטים של קורן מתוך כתבה בעיתון "לאישה" שפורסמה בערב כיפור (2007) ועוד מגוון ציטוטים שנאספו מרשת האינטרנט בנוגע לסרט של אביטל "יותר מאלף מילים" וביחס לקורן.

תוכן העניינים:
מבוא
מתודולוגיה
הצילום כראי המציאות
ניתוח הסרט "יותר מאלף מילים"
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כך שנראה שדרך התמונות, הצילומים, ההסתכנות וההקרבה, משלב קורן בין רצונו לעשות למען העצמי האישי שלו וכן למען הקולקטיב. חשוב לציין שתמונותיו אשר מציגות לרוב את הקבוצה הערבית בזמן תעמולה ולוחמה נגד ישראל, תואמות לשאיפות האידיאולוגיה הציונית אשר מתחילת דרכה פעלה למען עיצוב זיכרון קולקטיבי אשר מביא לידי ביטוי את הניצחון היהודי. זאת תוך כדי הדגשת השינוי שעבר היהודי הגלותי, מאדם נרדף לאדם גיבור אשר שורד את המציאות הקשה (Zerubavel,1995).

תגים:

צילום · צילומים · צלם עיתונות · עיתונות · ייצוג המציאות · הבניית מציאות · צילום עיתונאי · צילום עיתונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דוקומנטרי או עלילתי? הצלם זיו קורן", סמינריון אודות "דוקומנטרי או עלילתי? הצלם זיו קורן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.