היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעת זהות מנותקת: תופעה קלינית אמיתית או זיוף

עבודה מס' 067458

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא.

2,550 מילים ,19 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

לפי ה- DSM-IV הפרעת זהות מנותקת(לשעבר הפרעת ריבוי אישיות) נחשבת לאחת הפרעות הניתוק החמורות מכולם. הפרעה זו מאופיינת על ידי הופעתם של שתיים או יותר זהויות שונות או מצבים אישיותיים אשר לוקחות באופן חוזר ונשנה שליטה על התנהגות האינדיבידואל. (APA, 2000; Comer, 2004). מכיוון שתופעה זו נחשבת לאחת ההפרעות השנויות במחלוקת בקרב חקר וסיווג המחלות של הפסיכולוגיה הקלינית, לא נוצרה התגבשות לגבי הופעתה, היווצרותה וטבעה של הפרעת זהות מנותקת(Powell, Lynn, Chaves, Ganaway, Lilienfeld, at el, 1999). דעה אחת טענה כי הפרעה זו הינה תוצאה של חוויה פוסט טראומטית(Cleaves, 1996) ונתמכה על יד מחקרים שוניםeg., Van der Hart & Van der) Kolk, 2005). לעומת דעה שנייה אשר טענה כי היא בעצם התחזות המונעת בעיקר בשל אינטרסים שונים של אותם מתחזים (Ross, 1989), טענה זו גם הראתה ראיות מוצקות לכך (eg., Coons & Milstein, 1994). למרות סקירת הראיות והמחקרים השונים, בעבודה זו לא מצאנו תשובה חד משמעית אשר תפנה את הכף לכוון אחת הדעות.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. דיון
4. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רובנו חווים הרגשה של שלמות והמשכיות כשאנו נמצאים באינטראקציה עם העולם. אנו מקבלים את עצמנו יותר מאשר אוסף מקרי, מבודד וחושי של התנסויות, רגשות והתנהגויות. כלומר יש לנו זהות, הכרה במי שאנחנו, ייחודיים בהעדפותינו, יכולותינו, מאפייננו וצרכינו. אחרים מזהים אותנו ומצפים דברים מסוימים מאיתנו וחשוב יותר אנו מזהים את עצמנו (Comer, 2004).
כאשר אותו בעל זהות או אישיות מפר ערכים מוסריים ונורמות ברורות בתפקודים פסיכולוגים הכוללים התנהגויות, מחשבות ורגשות, נקרא אדם המתנהג בצורה אב נורמאלית או פתולוגית. התנהגויות אב נורמאליות אלו מוגדרות כהפרעות. (APA, 2000). העבודה הנוכחית תתמקד בהפרעת הניתוק.

תגים:

הפרעת · ריבוי · אישיות · הפרעת · זהות · מנותקת · פסיכופתולוגיה · מחלות · נפש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעת זהות מנותקת: תופעה קלינית אמיתית או זיוף", סמינריון אודות "הפרעת זהות מנותקת: תופעה קלינית אמיתית או זיוף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.