היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת ה-kawaii היפנית כמעצבת דעת קהל עולמית.

עבודה מס' 069364

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בפן הגלובלי-לאומי של התופעה והשימוש בתופעת ה-kawaii כדרך לקבל לגיטימציה לאומית ומדינית ביפן בזירה הפוליטית-כלכלית הגלובלית.

3,346 מילים ,12 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו טענתי העיקרית היא כי נעשה שימוש בתופעת ה'חמודיות' על ידי גורמים וארגונים מדיניים יפניים למטרת עיצוב דעת קהל עולמית חיובית כלפי יפן- שעומדת בניגוד מוחלט לדעת הקהל בזמן מלחמת העולם השנייה- המבוססת על משיכה כלפי אובייקטים שמוצאם יפני.
ראשית אסביר את המינוח האמביוולנטי 'חמודיות' (kawaii), על המשמעויות והנגזרות השונות שגלומות בו. לאחר מכן ארחיב את ההגדרה על ידי פירוט מאפיינים וייצוגים שונים של אובייקטים 'חמודים'. בכדי לבסס את טענתי להשפעה הגלובלית של ה'חמודיות' היפנית אסביר את התיאוריה soft power, כוח 'רך' או עוצמה 'רכה' ( Nyeלפי Heng), כפי שהיא מתבטאת בפעולותיה ובגישתה של יפן בזירה הבינלאומית. לבסוף, באמצעות פירוט מספר אובייקטים 'חמודים' פופולאריים- הן בפן הגלובלי והן בפן המקומי- שאומצו על ידי גופים וארגונים מדיניים יפניים, אדגים את השימוש הממשלתי בתופעת ה'חמודיות' לשם עיצוב דעת קהל חיובית עולמית.

תוכן העניינים:
מבוא
1. 'חמודיות' כמושג
2. מאפיינים של אובייקטים 'חמודים'
3. תיאוריית "הכוח הרך" על פי ג'וסף ניי
4. שימוש ממשלתי באובייקטים 'חמודים'
4.1 חמודיות גלובלית (שגרירי מדינה חמודים)
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

'חמודיות' כמונח לשוני מרכז בתוכו אמביוולנטיות רבה, הן במשמעויות אותן הוא מייצג עבור העושים בו שימוש, הן באופן בו קיבל לגיטימציה לאורך התפתחותו. 'חמודיות' התפתחה כזרם מחתרתי ומרדני על ידי קבוצת צעירים יפנים ולאחר מכן הפכה לתופעה שלטת בתרבות הפופולארית של יפן. התרחבות התופעה בכל יפן הושגה באמצעות תהליך אימוץ על ידי מדיה נרחבת ופרסום על ידי תעשיות שראו את הפוטנציאל עסקי-כלכלי שגלום בהפצת התופעה. אם כן, ניתן לומר כי התפשטות ה'חמודיות' ביפן נבעה ממערכת יחסים הדדית בין אינדיבידואלים בני עשרה וגורמים תעשייתיים גדולים ומשפיעים.

תגים:

kawaii · soft power · joseph nye · הלו קיטי · דוראימון · פוקימון · תרבות יפנית · תרבות פופ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת ה-kawaii היפנית כמעצבת דעת קהל עולמית.", סמינריון אודות "תופעת ה-kawaii היפנית כמעצבת דעת קהל עולמית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.