היישום אינו מחובר לאינטרנט

"מן הפרטי ביותר על האוניברסלי" - שנטל אקרמן מתעדת את פינה באוש

עבודה מס' 050148

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת סרט דוקומנטרי אודות להקת מחול וניתוחו.

2,638 מילים ,2 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

סרט תיעודי שעניינו מחול מגשר, במובן מסוים, על שתי המגמות המסורתיות של הקולנוע הדוקומנטרי מראשיתו. בשל עיסוקו - כל סרט במידה שונה, אך באופן כמעט בלתי נמנע- בריקוד עצמו, הוא קשור עם הזרם האמון על תיעודה של התנועה ה "טהורה". במובן זה הוא אינו שונה מן הסרט של האחים לומייר, המתאר את נסיעת הרכבת: הגוף האנושי, ממש כמו הרכבת, מרתקים בתנועתם. יחד עם זאת, הגוף הנו הגוף האנושי. בין אם במתכוון ובין אם לאו- המבט הוא בהכרח אנתרופולוגי.
בסרטה של שנטל אקרמן על להקת מחול - התיאטרון של פינה באוש - , נדמה כי הזרם האחרון הוא הדומיננטי. על אף הבחירה (One day Pina asked me, 1983) הסגנונית של התמקדות כמעט מוחלטת בקטעי המחול עצמם- אם במהלך החזרות ואם בהופעות ממש- הכוונה אינה להעמיד את התנועה ה"פיסית" במרכז. להפך, הדרישה המסורתית של קהל הופעות המחול להצגת היכולת הגופנית של הרקדנים מהווה אחד מן הנושאים הבולטים שהסרט, באמצעות כמה קטעי מחול, מבקר.
עניין זה בולט לעין, אך הוא אינו אלא פן אחד של טבעו הביקורתי המסוים של הסרט. טבע זה נובע בעצמו ממסגרת רחבה הרבה יותר של התפיסה הקולנועית הייחודית של אקרמן, השואבת מתפיסת מציאות והיצג "מציאות" מוגדרים.

בעבודה זו אעמוד בקצרה על הרעיונות המרכזיים העומדים בבסיס היצירה של פינה באוש ולהקתה, ואנתח את המאמר "מן הפרטי ביותר אל האוניברסלי".

תגים:

דוקומנטרי · דקומנטרי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""מן הפרטי ביותר על האוניברסלי" - שנטל אקרמן מתעדת את פינה באוש", סמינריון אודות ""מן הפרטי ביותר על האוניברסלי" - שנטל אקרמן מתעדת את פינה באוש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.