היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד הפכו משמרות המהפכה לשחקן המרכזי והחזק ביותר באיראן

עבודה מס' 068887

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפקידם של משמרות המהפכה בזירות הפוליטית, הכלכלית והחברתית.

2,926 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אחד ממקימי וכותבי האמנה של משמרות המהפכה, מוהסן סאזאגרה מתאר את משמרות המהפכה באיראן ואומר כי הגוף הקיים היום שונה מאוד מהגוף שהוקם לאחר המהפכה. הוא טוען כי משמרות המהפכה של היום "מתנהגים כמפלצת ששולחת את זרועותיה ושולטת בכל תחומי החיים באיראן".

השאלה אותה ארצה לבחון בעבודתי היא כיצד הפכו משמרות המהפכה מגוף קטן וחלש יחסית, לאותו שחקן חזק ומרכזי שחולש על זירות ותחומי החיים השונים באיראן. אדון בשאלה באמצעות בחינת מקומם של משמרות המהפכה בזירה הצבאית, הכלכלית והפוליטית באיראן.

מטרת העבודה היא לתאר את התהליכים וההפתחויות שהתרחשו באיראן אשר בעקבותם משמרות המהפכה הפכו להיות הגוף ששולט בפועל במדינה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': משמרות המהפכה בזירה הפוליטית
פרק ב': משמרות המהפכה בזירה הכלכלית
פרק ג': משמרות המהפכה בזירה החברתית
סיכום.
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך תקופת שלטונו של ח'תאמי (1997-2005),לקחו קצינים פעילים וקצינים בדימוס של משמרות המהפכה חלק בעימותים עם הפעילים הרפורמיסטים. בעקבות העימותים האלה, משמרות המהפכה הצטיירו כמעין אפוטרופוס של השמרנים שמחפשים להעביר את תומכי ח'תאמי מעמדות כוח פוליטיים. במהלך שנת 2003 מצאו חברי משמרות המהפכה לשעבר את דרכם לתוך מועצות ערים ומחוזות, סוללים את הדרך לפרלמנט. בבחירות לפרלמנט שנערכו ב-2004 נבחרו 152 חברים חדשים, מתוכם 91 השתייכו באופן כלשהו למשמרות המהפכה. מעבר לכך, בבחירות לנשיאות שנערכו ב- 2005 היו 4 מועמדים בעלי עבר במשמרות המהפכה, ביניהם המועמד הזוכה, הנשיא מחמד אחמדינג'אד. עם זאת, נראה כי אופיים ותפקידם הפוליטי של משמרות המהפכה נוצרו מתוך סמכויותיהם המקוריות(6).

תגים:

פסדאראן · איראן · משמרות המהפכה · טרור · איראן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד הפכו משמרות המהפכה לשחקן המרכזי והחזק ביותר באיראן", סמינריון אודות "כיצד הפכו משמרות המהפכה לשחקן המרכזי והחזק ביותר באיראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.