היישום אינו מחובר לאינטרנט

העברת מסר חברתי במסווה של סרט דוקומנטרי: פענוח טקסט קולנועי תרבותי

עבודה מס' 069023

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסרט תומר והשרוטים: דוקו או עלילתי?

5,569 מילים ,23 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשנת 2001 יצא לאקרנים סרטו של תומר היימן, אשר זכה לפרסים רבים בפסטיבלים בארץ ובעולם, "תומר והשרוטים" הוגדר כסרט דוקומנטרי ייחודי אשר משקף את עולמם של בני הנוער באזור. בנוסף זכה הסרט בפרסים בפסטיבל סרטים הומו לסבי שכן מלבד סוגיית הקושי החינוכי והחברתי של בני הנוער, הוא עוסק בסודו של תומר - היותו הומוסקסואל.
כך שהסרט משך את תשומת לב הציבור הרחב ומבקרי הקולנוע לאור היותו רב גווני וכן לאור היותו מבוסס על חומרים מציאותיים שלוקטו במשך שנתיים של עבודה הדדית בין תומר לנערים. סרט זה מצליח להדגים כיצד מגע אנושי ישיר יכול לגשר על פערים כלכליים, תרבותיים וחברתיים, ללמד לסובלנות וקבלה הדדית האחד של השני, לפתיחות ולאהבה שמתגברת על הסטיגמות והסטריאוטיפים.
הסרט נבחר לעבודה הנוכחית בעיקר לאור מניעים אישיים, שכן הילדים המצולמים בסרט הם תלמידי התיכון בו למדתי בזמן צילום הסרט ואני מכירה את רובם, כתושבת חולון מילדות. כך שעניין אותי לחקור ולנתח סרט העוסק באנשים המוכרים לי וכן מוכרת לי תפיסת עולמם והקרע ממנו הם מגיעים, כמו כן מוכרת לי סוגיית הפערים בין ילדי חולון לילדי אזור.
במהלך העבודה בחרתי ליצור רצף אינטגרטיבי אשר משלב בין חומרים תיאורטיים לבין ניתוח הסרט, כאשר ניתן לומר שהעבודה מתחלקת לשלושה נושאים עיקריים, אם כי אין הפרדה של תתי פרקים.
בחלק הראשון של העבודה ההתמקדות היא בסוגיות החברתיות הנבחנות בסרט, כדוגמאת פערים ואי שוויון חברתי, גיל ההתבגרות והומוסקסואליות. בחלק השני העבודה עוסקת בטכניקות קולנועיות ובאופני פענוח סרטים וטקסטים תרבותיים ובפרט במשמעויות השונות העולות מתוך הסרט, הן עבור הקבוצה ההגמונית והאליטיסטית והן עבור קבוצות שוליים.

קטע מהעבודה:

תומר הוא בחור בשנות העשרים המאוחרות לחייו אשר יוצא למסע חיפוש עצמי דרך עבודתו כמדריך נוער, הוא עצמו גדל במושב כפר ידידיה בעמק חפר ובזמן הפרוייקט המוצג כסרט "תומר והשרוטים" הוא חי בתל אביב. למעשה תומר נחשב על פי מאפייני החברה בישראל (כפי שמצוין בלמיש ולהב,2003 ; ליבס וטלמון, 2003), כמי שמייצג את הקבוצה ההגמונית, הוא בחור מהמעמד הבינוני - גבוה, אשר גדל בסביבה איכותית כמושבניק, אשכנזי, משכיל ובעל לב רחום והרבה רצון לתרום לחברה דרך עבודה עם נוער מהפריפריה.

תגים:

פערים · אי שוויון חברתי · גיל ההתבגרות · הומוסקסואליות · קבוצות שוליים · נטיה מינית · דקומונטרי · סרטי תעודה · התבגרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העברת מסר חברתי במסווה של סרט דוקומנטרי: פענוח טקסט קולנועי תרבותי", סמינריון אודות "העברת מסר חברתי במסווה של סרט דוקומנטרי: פענוח טקסט קולנועי תרבותי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.