היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם העברת המסרים באינטרנט משמעותית לבני נוער יותר מאשר העברת המסרים בספרות.

עבודה מס' 064477

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם כתוצאה מהתפתחותו של האינטרנט אכן חלה ירידה בקריאת ספרים בגילאי הביניים, ומדוע? מהי השפעת כל אחד מאמצעי תקשורת אלו על הפרט.

8,407 מילים ,40 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

חיברות (בלעז סוציאליזציה) היא התיאור של תופעות חברתיות והן החלתה של תבנית מושגית התואמת לבחינתן של תופעות חברתיות. בסוציולוגיה קיימות זו לצד זו מספר תבניות מושגיות המבקשות לסתור זו את תקפותה של זו (מילון פונטנה למחשבה מודרנית, עמוד 303).
החברות היא גם סוג של פעולה חברתית, ודפוסי פעולה של קבוצות שונות. החיברות מסבירה גם את תהליכי האינטרקציה בין הקבוצות והסטטוסים. קבוצה מורכבת מסטטוסים, מתפקידים ומנאמנות, שבלעדיהם היא לא תיתכן, אך בנוסף לכך יש לקבוצה תכונות סוציולוגיות, המיוחדות לה והמשותפות לכל חבריה. בכדי שהקבוצה תמשיך להתקיים, דרושה נאמנותם של החברים בקבוצה, לערכיה, למטרותיה וכד'. כלומר, לכל חבר בחברה צריך להיות רגש החיברות לקבוצה, על מנת ליצור לכידות. החברות בקבוצה אומנן מהווה סטטוס, אולם התנהגות, הנוגדת את הציפיות, יעוררו אותם לתגובות והם יפעילו כנגדו סנקציות שליליות העלולות לסכן את מעמדו בקבוצה (שנלר, 1991).
שאלת המחקר
עבודה זו באה לעמת בין שני תחומי חיברות : קריאת ספרים לעומת הגלישה באינטרנט, על כן ברצוני לבדוק אמפירית את שאלת המחקר :
האם כתוצאה מהתפתחותו של האינטרנט אכן חלה ירידה בקריאת ספרים בגילאי הביניים, ומדוע? מהי השפעת כל אחד מאמצעי תקשורת אלו על הפרט.
השערות המחקר
• העוצמה של העברת מסרים (חיברות) באינטרנט גבוהה משל הספרות, וזאת בשל השימוש המוגבר ברשת.
• קיים קשר בין מידת צריכת האינטרנט לבין קריאת ספרות, ככל שבני נוער צורכים יותר אינטרנט הם קוראים פחות ספרים.
• קיים קשר בין מידת צריכת האינטרנט לבין מידת הקשר החברתי ( פנים אל פנים) עם הסביבה הפיזית, ככל שבני הנוער צורכים יותר אינטרנט מופחתים קשריהם החברתיים עם סביבת הפיזית- והם בודדים יותר חברתית ובמקביל גדלים מספר חבריהם הווירטואלים.

המחקר הנוכחי נערך בשיטה הכמותית.
אוכלוסיית המחקר כוללת את כלל הילדים בגילאי 9-13 בבית הספר בשם "אלדד המפגר" בחיפה. סך הכל אוכלוסיית המחקר הינה כ-500 תלמידים.
הניתוח יערך ע"י סטטיסטיקה תיאורית: ממוצעים, שכיחים וכד' וסטטיסטיקה היסקית: מתאמי פירסון ומבחני מובהקויות.
כלי המחקר הוא שאלון.

תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר
השערות המחקר
גורמים המשפיעים על חיברות ילדים
אמצעי התקשורת
ספרות ילדים
מערכת החינוך
מאפייני ספרות ילדים והשפעתה על חיברות הילדים
העברת ערכים בספרות הילדים
שימושים, תרומות וסכנות בשימוש באינטרנט
השפעת האינטרנט על שימוש באמצעי תקשורת אחרים
נגישות בני נוער לאינטרנט
מרד הנוער
סביבות וירטואליות בעולם האינטרנט
הזמן המוקדש לקריאת ספרים לעומת השוטטות באינטרנט
השפעת רכישת ערכים להתפתחות הנער
שיטת המחקר
מערך המחקר
מדגם
שיטת הניתוח
כלי המחקר
מגבלות המחקר
תוצאות
דיון בתוצאות
סיכום
ביבליוגרפיה
דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

ישנן מספר גישות העוסקות בהסברת הלמידה אצל הילד. הגישה הראשונה - היא הגישה ההתנהגותית (בהביוריסטית) המתמקדת בהתנהגות הגלויה ובקשר שבינה לבין הגורמים הסביבתיים שקדמו לה. הגישה השנייה - היא תאורית הלמידה החברתית. תאוריה זו מדגישה את תהליכי הלמידה המתרחשים לאורך הילדות וההתבגרות כמעצבים את הילד. הגישה הקוגנטיבית מתמקדת דווקא במה שהגישה ההתנהגותית בחרה להימנע מלחקור: בקוגניציה של האדם, כלומר בתהליכי עיבוד המידע הסמויים המתווכים בין הגורמים ובין התגובות (מוס 1998).

מקורות:

אורן, א' (1995), "עולמות וירטואליים בתקשורת מחשבים" מחשבים בחינוך, אפריל.
בגנר מ., (2001), חשיבות המסחר האלקטרוני, הספריה הוירטואלית: מכון היצוא.
בלומברג א., (1991), הטלוויזיה- מכשיר נפלא, ירושלים: רשות השידור.
ברוך מ., ומ פרוכטמן (1996), מחקרים בספרות ילדים, הוצאת הספרים של הסתדרות המורים בישראל, מהדורה שניה
גולן ד., (1996) "ילדים ורשת האינטרנט" מעשה חושב ע"מ 36-39.
גולן ד., (1996) "ילדים פורצים אל עולם המחשוב ואל רשת האינטרנט" מעשה חושב ע"מ 36-39.
גונן ר (1991) מסרים ערכיים בספרי ילדים ישראליים מאוירים לגיל הרך בין השנים 1984-1948, אוניברסיטת חיפה
גורביץ נ., (1999) , "האינטרנט בישראל- מה יש ובעיקר מה אין", הארץ, 22.4.99.
הכט י., (2003) "הנעורים הדיגיטליים" www.hbp.org.il (כניסה לאתר- 13.5.03).
הראל, ש., (1992), הילד והחיים, תל אביב.
טל צ.,1998), אבטחת מידע ומצב שוק האינטרנט בישראל, תל-אביב: הפורום הישראלי לסחר אלקטרוני.
כץ.א. וינובצקי כ., (1999) " מבוא: פנאי תרבות ותקשורת המונים" ע"מ 35- 9 .
מאירוביץ. י מגויר ג (1993), "אמצעי תקשורת, מקום ורב תרבותיות, בתוך אליהו כץ ואחרים (עורכים), תרבות תקשורת ופנאי בישראל, תל אביב: או"פ.
מוס ר., (1998) תאוריות על גיל ההתבגרות, חיפה: אח.
מלחי א (1993), "ספרות הילדים החרדית כתופעה תרבותית ישראלית", בתוך הראל ש., (עורך), באמת?, בית ברל,
נווה א., (2000) הקשר בין דימוי עצמי לבין רמת לימודים במתמטיקה, אוניברסיטת חיפה: המחלקה לחינוך.
סלזניק א וברום (1996) יסודות הסוציולוגיה תל אביב.
סער ר., "וירטואליה", הארץ, 20 למרץ 2001 .
פוסטמן נ., (1998) קץ החינוך, ספרית הפועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי, השומר הצעיר.
פרוכטמן מ., (1991) , לשונה של ספרות, עיוני סגנון ותחביר בספרות העמיות, הוצאת ד' רכס.
שוורצוולד א. (1992), "הלשון בספרות הילדים - משהו על הלשון ותקינותה", באמת- מאסף לעיון הוראה ומחקר בספרות ילדים, חורף .
שולמן י'., (2001) "דור דיגיטלי" גן ברשת- פרוייקטים מתועדים תל אביב.
שלונסקי א , ספרות ילדים או ספרות ילדותית, אופקים, א' מרץ, 1960.
שנלר ר., (1991), משמעותם החברתית של דפוסי הצפיה בטלוויזיה בנוער הישראלי, אוניברסיטת חיפה.
שפירא י. (1980) יסודות הסוציולוגיה תל אביב: עם עובד.
תדהר, חוה (1992 ) "ילדים צעירים כצרכני טלוויזיה בעידן הטלוויזיוני החדש בישראל: נקודת ראות חינוכית מחקרית" נושאים בחינוך: תקשורת וחינוך 2 נובמבר: 26-39 .
Armstrong Arthur Hagel John Iii (1996) ' The Real Value Of On- Line Communities' Harvard Business Review Boston P .P 133-151
Affonso .M (1999) "Access Is Not Enough" .The American Prospect No .27 (July- August) P. P 60-68
Baugh I .W. Baugh J .G (1997) "Global Classrooms: E-Mail Learning Communities Learning And Leading With Technology. 25 PP 37-41
Branzburg D (2001), "The Internet As A Marketing Tool", Journal Of Marketing Theory And Practice, Statesboro, Summer
Caspi, Dan Limor Yechiel (1999). The In/Outsiders Mass Media In Israel. Hampton: Press Cresskill.
Claus,A.,(1996) "Dolphins Or Wildcats: Exploring Election Statistics", Teaching-Childrens; V2 N6 P386-89 Feb
Elias, M.J Tobias, S.E Friedlander, B.S. (2000), "Raising Intellige P.H. Mussen (Ed.), Handbook Of Child Psychology, 4. New York: Wiley.
LOEFFLER f), 1993) Internet In The Service Of The Community Toronto.
Mie-Yun L. (1999), "Your World Web Sites", Houston Business Journal 13.
Obholzer, A. (1994), On Relating To Vulnerable Adolescents. Tel-Aviv University. Doctoral Thesis In Philosophy (Ph.D. Thesis).
Orleans Myron (2000) 'Virtual Cultural Identity And Communication In Cybersociety' Social Science Computer Review Pp 103-106.
Raney Rebecca Fairley (2000) Study Finds Internet Of Social Benefit To Users'
Resnick .M Rusk .N ' "Access Is Not Enough" .The American Prospect No .27 1996 (July- August) P. P 60-68
Tenenbaum T. (2000), "Internet Advertisers", Internet-Week, Jan 24, P. 65

תגים:

אינטרנט · ספר · וירטואלי · מקוון · תרבות · פנאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם העברת המסרים באינטרנט משמעותית לבני נוער יותר מאשר העברת המסרים בספרות.", סמינריון אודות "האם העברת המסרים באינטרנט משמעותית לבני נוער יותר מאשר העברת המסרים בספרות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.