היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולה בסרט דוקומנטרי פופולארי: פרנהייט 9/11

עבודה מס' 069016

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: האם מיתוגו ושיווקו של הסרט פרנהייט 9/11 כסרט תעמולה פגעה באפקט התעמולתי.

9,708 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מכיוון שעבודה זו בחרה לשלב בין כוחו של הקולנוע לנושא התעמולה, נבחר למוקד המחקר המוצג הסרט פרנהייט 9/11 , אשר הופק ובוים על ידי מייקל מור. דמות מוכרת מאד בארצות הברית אשר בהיסטוריה המקצועית שלו ניתן למצוא סרטים דוקומנטריים פופולאריים ומוכרים. הסרט הנידון בעבודה זו, זכה בפרס הדקל במסגרת פסטיבל קאן, אך תחת הקטגוריה של סרט עלילתי ולא כסרט תעודה.
בהתאם לכל מאפייני תעמולה וסרטי תעמולה שמוצגים בסקירת הספרות ובהתייחס לביקורת בעיתונות ובשאר אמצעי המדיה שהופנתה כלפי הסרט, כמו גם בהתייחס לאופן פרסום הסרט ולמיתוגו כסרט תעמולה שערורייתי. הסרט פרנהייט 9/11 מוגדר בעבודה זו כסרט תעמולתי מובהק, כשמתוך הנחה זו נוסחה שאלת המחקר.
מטרת העבודה הייתה לבחון האם מיתוגו ושיווקו של הסרט פרנהייט 9/11 כסרט תעמולה פגעה באפקט התעמולתי. משמע, האם העובדה שבסרט מוצגת תעמולה גלויה באמצעות שלל אפקטים של שכנוע תעמולתיים מוצהרים, פגעה במסר של היוצר מייקל מור בעיני הציבור.
השערת המחקר הניחה שאכן התעמולה הגלויה והנטייה להציג סרט חדשותי אובייקטיבי כביכול, בפורמט בידורי ולא דוקומנטרי, פגעה באפקט התעמולה ובמסר של יוצר הסרט. לשם בחינת השערת המחקר בוצע ניתוח תוכן איכותני מעמיק לסרט והממצאים מוצגים בפרק 3 בעבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 המדיה להמונים בחברה המודרנית
1.2 תעמולה בקולנוע
1.3 תעמולה אל מול חופש הביטוי
פרק 2 : שיטת המחקר
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל אחד מאמצעי התקשורת שהצטרף לשיח האלקטרוני בסוף המאה התשע עשרה ותחילת המאה העשרים קיבל את הנהגתם של אמצעי המדיה הראשונים ,הטלגרף והצילום ואף הגביר את נטיותיהם תוך כדי הגדרת דפוסי התנהגות ונורמות חדשות (כספי ולימור, 1986). מצב זה כונה על ידי מקלוה'ן כדטרמיניזם טכנולוגי, מכיוון שזהו מצב בו כל אמצעי טכנולוגי שמשתלב בחיי החברה, מוביל לפיתוח דפוסי התנהגות לכלל החברה; לכן המדיום בחברה מודרנית המבוססת על טכנולוגיה וקדמה הוא המסר; והכוח המעצב את המדיה הוא אמצעי התקשורת להמונים וביניהם הרדיו, הטלוויזיה, העיתון והקולנוע (מקלוהן, 1964 בתוך: כספי, 1995).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולה בסרט דוקומנטרי פופולארי: פרנהייט 9/11", סמינריון אודות "תעמולה בסרט דוקומנטרי פופולארי: פרנהייט 9/11" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.