היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג הנשים בתעמולה הפוליטית ובתעמולה המסחרית

עבודה מס' 063056

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תשדירי טלביזיה ומודעות עיתונות, תוך התייחסות למאמריהן של פירסט וכהן-אביגדור.

4,086 מילים ,8 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
חלק תיאורטי
חלק אמפירי
1. מסר גלוי ומסר סמוי
2. ניתוח טכניקות תעמולה על פי מודל .Hugh Rank
חלק אנליטי
ביבליוגרפיה

מבוא
מטרת העבודה הנה לבדוק את ייצוג הנשים בתעמולה הפוליטית מול התעמולה המסחרית,
כלומר הדימוי עמו מתמודדות הנשים במדינת ישראל בתחום הפוליטי ובתחום הפרסום.
השימוש במילה "תעמולה" (= propaganda) החל מאז 1622, כאשר משמעותה בהתחלה היתה
הפצת האמונה על ידי הכנסייה הקתולית. התעמולה עשתה דרך ארוכה וכיום התעמולה
המודרנית הנה יומרנית יותר ונפוצה בתחומים רבים אחרים.
ז'אק אלול (1973) מגדיר תעמולה כתקשורת המופעלת על ידי קבוצה מאורגנת, הרוצה ליצור
בפעילותיה שיתוף פעולה אקטיבי או פסיבי מצד המון פרטים, שאוחדו פסיכולוגית באמצעות
מניפולציה פסיכולוגית. הפרט אינו נתפס כפרט, אלא תמיד במושגים של מה שמשותף לו עם
האחרים, כמו: צרכים, מניעים, רגשות, מיתוסים ועוד. כאמור, בעבודתנו נתמקד בשני סוגי
תעמולה: הפוליטית והמסחרית.

בחלק התיאורטי של העבודה נתייחס לשני מאמרים:
המאמר הראשון שעוסק בתעמולה מסחרית הנו של פירסט ענת: "בישראל אין כל חדש!?
דימויים של גברים ונשים בפרסומת הישראלית הכתובה". מאמר נוסף, העוסק בתעמולה
פוליטית, הנו של נאוה כהן - אביגדור: "פוליטיקאיות (בהשוואה לפוליטיקאים) בעיתונות נשים
בישראל": דרך הצגתן בשנות הבחירות לכנסת . "1996 1977, 1959, -

בחלק האמפירי, בנוגע לתעמולה פוליטית, נתייחס למשדר הבחירות ולמודעת בחירות של פנינה
רוזנבלום בבחירות 1999. בנוגע לתעמולה מסחרית נתייחס לתשדיר פרסומת בטלוויזיה- משקה
"תפוזינה active" ולפרסומת מהעיתון- שמפו ""Herbal Esencces

מקורות:

בן- אליעזר,י.(1997)." תעשיית הפיתויים: על תעמולה ופוליטיקה, על דת ומסחר ועל מה שביניהם".ספריית המנהל. ( ע"מ 11-19).
הרצוג, ח.(1994), "נשים ריאליות: נשים בפוליטיקה המקומית בישראל". ירושלים: מכון ירושלים לחקר ישראל, בית חי אלישר, ע"מ 126- 136.
הרצוג, חסן, נוה, פוגל- ביז'אוי,"מין, מיגדר, פוליטיקה" (ע"מ 307-355).תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד.
כהן- אביגדור, נ. (ספטמבר,2000)."פוליטיקאיות(בהשוואה לפוליטיקאים) בעיתונות נשים בישראל": דרך הצגתן בשנות הבחירות לכנסת- 1959,1977,1996". פתו"ח, גיליון 4,ע"מ 75-99.
פירסט,ע.(ספטמבר,2000)."בישראל אין כל חדש!? דימויים של גברים ונשים בפרסומת הישראלית הכתובה".פתו"ח, גליון 4, ע"מ 127-156.

תגים:

מגדר · נשים · סטריאוטיפים · פוליטיקה · פמיניזם · פרסום · תעמולה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג הנשים בתעמולה הפוליטית ובתעמולה המסחרית", סמינריון אודות "ייצוג הנשים בתעמולה הפוליטית ובתעמולה המסחרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.