היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהגרי עבודה בישראל

עבודה מס' 069043

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האופן שבו מוצגת תופעת מהגרי העבודה באתרי אינטרנט של ארגונים לא ממשלתיים.

7,642 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שנות התשעים הביאו לישראל סוג חדש של מהגרים שגורלם בחברה הישראלית אינו ברור עדיין אך שיעורם באוכלוסייה גדל. למעשה הם נתקלים בבעיות חוקתיות ומנהלתיות אשר מניעות אותם לחפש שותפים פוליטיים בקרב הקבוצות הלא יהודיות האחרות, כולל זו של מהגרי העבודה (וייס, 2001).
הסתגלות המהגר לחברה החדשה היא משימה לא קלה. יש המגדירים את התהליך של שינוי תרבותי כאקולוטרציה, כאשר בתהליך זה המהגר מתעמת עם מערך חברתי חדש הנשלט על ידי תרבות שונה מזו שהכיר. המהגר מתעמת עם מערך חברתי חדש הנשלט על ידי תרבות שונה מזו שהכיר ובתהליך הדרגתי ארוך טווח, הוא רוכש יסודות של תרבות חדשה תוך ויתור חלקי על התרבות הישנה ותוך כדי למידה הדדית מהחברה הקולטת (Berry, 1997).
מצופה מן החברה הקולטת לשמור על כבודו של המהגר ולעזור לו בתהליך הקליטה, במיוחד כאשר המדינה עצמה היא זו המאשרת לרבים להגיע לגבולותיה בשל מחסור בכוח אדם. אך מהגרי העבודה לא כולם מגיעים באופן חוקי ולעיתים ההגירה הבינלאומית מערבת בתוכה מגוון עבירות פליליות או מקשה על החברה המארחת בצורות שונות.
בעבודה הנוכחית ההתמקדות הייתה באופן שבו מוצגת תופעת מהגרי העבודה באתרי אינטרנט של ארגונים לא ממשלתיים, במטרה להבין כיצד הם מעצבים את התופעה באמצעות שימוש בטכנולוגיית האינטרנט. לשם כך נבחנו האתר של העמותה "קו לעובד" והאתר של "מען - סיוע לעובדים זרים", נמצא כי בשני האתרים העזרה של הארגונים מופנית יותר כלפי העובדים הלא זרים בישראל וגם באתרים הללו נדחקים מהגרי העבודה לשוליים הבלתי נראים וקולם אינו נשמע באופן שווה לשאר העובדים.

ניתוח האתרים יתבצע באמצעות שיטת הניתוח הסמיוטית, שהיא חלק מניתוח תוכן איכותני.
האתרים שנבחרו לניתוח (האתרים כפי שהיו בשנת 2007):
"קו לעובד" - http://www.kavlaoved.org.il/
"מען - עמותה לסיוע לעובדים זרים".
http://www.workersadvicecenter.org/Hebrew/index2.html

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 שינויים בדפוסי ההגירה לארץ ישראל
1.2 הגירה והשלכותיה בחברה המודרנית
1.3 הפוליטיקה של הגירת העבודה בישראל
1.4 האינטרנט והשפעותיו על סוגיות חברתיות
פרק 2 : מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת והשערת המחקר
2.3 שיטת המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
3.1 קו לעובד
3.2 מען - עמותה לסיוע לעובדים זרים (2007)
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1: תמונות מהאתרים

קטע מהעבודה:

הגירת עבודה ממדינות שמעבר לים נחשבת לתופעה חדשה יחסית בישראל, אשר קשורה להתדרדרות המצב הביטחוני והמדיני בשטחים הכבושים שהוביל למחסור חמור בכוח אדם, ייבוא העובדים תאם את האינטרסים הן של המדינה והן של המעסיקים מאחר שהוא נחשב לפתרון מדיני וכלכלי זול למחסור שנוצר בכוח העבודה בעיקר במגזרי הבנייה והחקלאות (קמפ ורייכמן, 2000).

תגים:

מהגרים · פליטים · הגירת עבודה · עובדים זרים · קו לעובד · עמותות · אינטרנט · הגירה · מדיניות הגירה · קידום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהגרי עבודה בישראל", סמינריון אודות "מהגרי עבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.