היישום אינו מחובר לאינטרנט

נוער בחברה הישראלית: אביב גפן

עבודה מס' 068999

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ארבעה שירים של אביב גפן כמקרה בוחן לבחינת חיי הנוער הישראלי בעידן הפוסט מודרני.

3,853 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

משנות התשעים החברה הישראלית מאופיינת בשינויים רבים ובעיקר סביב הניסיונות לגבש עקרונות יסוד שישקפו את הרב תרבותיות בארץ ישראל (רם, 1999). המעבר לעידן הפוסט מודרני מדגיש את המאבק החברתי והתרבותי בישראל, אשר מתאפיין בשתי העמדות מקוטבות: המסורתית לעומת הליברלית מודרנית (רפפורט, לומסקי פדר, רש, דר ואדלר 1993). את תוצר המאבקים החברתיים והתרבותיים ניתן לראות על במת המדיה, כאשר ידוע שאמצעי התקשורת להמונים בחברה המודרנית והפוסט מודרנית, הפכו לסוכן חיברות משמעותי, שדרכו הפרט מקבל את מרבית המידע (ליבס, 2003).
הילדים והנוער הם אלו שבעיקר ניזונים מהמדיה ויש הטוענים שאוכלוסייה זו אינה בעלת היכולת להבין את המאבקים החברתיים ואת העובדה שבחברה בישראל ישנן תתי תרבויות רבות הנאבקות על ביטויי עצמי. כתוצאה מכך אנו עדים לתרבות נעורים משתנה בישראל (למיש, 1992). המושג תרבות הנעורים מקפל בחובו הנחה רווחת ולפיה אופי הביטוי של צעירים ובני נוער שונה שוני מהותי מזה של מבוגרים בקהילתם (לוין, 2004).
לכן עבודה זו התמקדה ביצירותיו של אביב גפן, אשר באמצע שנות התשעים הוגדר כסמל מרד הנעורים ומשך אחריו אלפי בני נוער שהזדהו עם שיריו ועם הכאב והכעס שביטא (גולן, 1998). עיקר אכזבתו של גפן היא מתהליכי הסוציליזציה הלקויים שהוא ובני דורו נחשפו אליהם, הוא מנהל דרך שיריו דיאלוג עם עולם המבוגרים וקורא למדינת ישראל ואזרחיה להתעורר ולהתחיל לבצע שינויים מהותיים במבני העומק הבסיסיים של החברה הישראלית.
בפרק הראשון מוצגת סקירת ספרות אשר מתארת את התרבות של החברה הישראלית, לאחר מכן פרק המתאר את תרבות הנוער המשתנה בעידן הפוסט מודרני ולסיום פרק הדן באינטרקציה שבין מושג הסוציליזציה למושג נעורים. שיריו של גפן נותחו תוך כדי התייחסות למידע התיאורטי וניתן לומר שגפן אכן סחף אחריו את ההמון תוך שהוא מרים ללא פחד את דגל המחאה, בכך הוא העניק למושג מרד הנעורים משמעות חדשה שלא הייתה מוכרת בקרב החברה בישראל.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 תרבות החברה הישראלית
1.2 תרבות הנוער בעידן הפוסט מודרני
1.3 סוציאליזציה ונעורים
פרק 2 : הצגת הממצאים וניתוחם
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

משנות התשעים החברה הישראלית מאופיינת בשינויים רבים ובעיקר סביב הניסיונות לגבש עקרונות יסוד שישקפו את הרב תרבותיות בארץ ישראל. השינויים בתרבות בישראל נובעים הן מתהליכים פנימיים המבטאים את הרצון של קבוצות משנה לבטא את קולן לבין השתלבותה של ישראל ברשת הגלובלית המושפעת ממדיניות כלכלית וחברתית ניאו ליברלית. כמו כן לא ניתן להתעלם מהשפעות של התרבות הצרכנית המתבטאות בדרכים שונות ומגוונות בעיקר באמצעי המדיה להמונים. בשלהי המאה העשרים החל להתפתח גם בישראל המצב המכונה- פוסט מודרני (רם, 1999).

תגים:

פוסט מודרני · חיברות · אביב גפן · רוק · מוסיקה · מוסיקה ישראלית · מחאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נוער בחברה הישראלית: אביב גפן", סמינריון אודות "נוער בחברה הישראלית: אביב גפן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.