היישום אינו מחובר לאינטרנט

העולם שייך לנוער? - ניתוח האלבום "המכתב" של אביב גפן ו"התעויוט

עבודה מס' 050728

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח האלבום מההיבט של השפעת התקשורת על הנוער ועל סגנון החיים שלו.

2,507 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

"כבר חמש שנים אתם איתי במסעותיי, הופעותיי ושירי, עוזרים לי להחזיר לעולם את צבעי הרגש, החופש, האהבה והצדק. אתם, שלקחתם אץ הבדידות, העצבות והשונות והפכתם אותם לדגל חולשה יפיפה. אתם האור הקטן בעולם החשוך הזה, אתם הכוח לשנות, אתם התקווה, אתם ילדי אור הירח".
באהבה, אביב גפן.

בעבודתי זו בחרתי את לנתח את אלבומו של הזמר אביב גפן ולהקתו, התעויוט - "המכתב", בהתייחסי אל האמן עצמו ואישיותו כמו גם למארז בו מונח התקליטור במהלך הניתוח.
בדברנו על "סגנון חיים" אנו צריכים לייחס חשיבות רבה יותר לפרט, למעבר מאוריינטציה קולקטיביסטית לאוריינטציה אינדיבידואליסטית. "סגנון חיים" מורכב מאופנה, השכלה, אופן בילוי, מוסיקה, אוכל ועוד ועוד... במהלך שנות ה-80 הקונספט של סגנון חיים נחשב כקונספט שכלל אינו ניתן לתיאור, לא נערכו כל מחקרים או עבודות בנושא. אט-אט הדבר השתנה והנושא נחקר בדיסציפלינות שונות כגון: אתנולוגיה, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה וכו'. פריחתו של הנושא חלה בעקבות תהליך של ריאורגניזציה בחברה.
(.(Reimer
הפרט מתחיל לקחת יתר אחריות על חייו (אינדיבידואליזציה). הדבר משמעותי כשמגיעים לאופן הבחירה של סגנון חיים. בני נוער, למשל, יטו פחות ופחות לחקות את הוריהם ולנסות משהו חדש.
לצעירים יש יותר זמן פנוי והם מגלים עניין רב במוצרי צריכה ובידור. עלייתו של המעמד החדש, ה"יאפי" (המאופיין כבעל השכלה גבוהה, מקצועות חופשיים, עירוני בעל אוריינטציה צרכנית-בידורית וסגנון חיים ייחודי) וכן, עלייתו של הפוסטמודרניזם שיצר ערכים חדשים וסגנון חיים חדש, עירוב בין תרבות גבוהה ועממית. לפי Gentz סגנון חיים יכול לכלול גם הסתגלויות וגם דחיות, ויכול להוות ניסיון אסתטי של יצירה. אופנה משפיעה על מרבית האנשים, אך האופן בו היא משמשת בכדי ליצור סגנון של מישהו, משתנה מאדם לאדם.
אופנה מספקת את היכולת לספק את רצונו של היחיד להזדהות עם האחר, בני נוער המתלבשים כמו גפן ומתאפרים כמוהו ומסגלים לעצמם את סגנונו מבטאים הזדהות גמורה עם כל מה שהוא מייצג . אני רוצה להיראות כמיעוט ודרך יצירת סגנון אישי, להבדיל עצמי, להיות מיוחד. החברה המודרנית משווקת ע"י אינדיבידואליזם, הבחירה הפכה להיות שאלת היחיד כחבר קולקטיב. גפן מכנה את מעריציו "ילדי אור הירח", קולקטיב שלם של בעלי סגנון "אישי-ייחודי".

מקורות:

אורמיאן, ח. "ההתבגרות" - ילקוט פרקי עיון - הוצאת הסתדרות המורים בישראל 1975.
אלמוג, ע. (1997) "הצבר דיוקן" תל-אביב, הוצאת עם עובד ע' 52-97, 14-26.
דויטש, ה. "בעיות נבחרות של גיל ההתבגרות" - בהדגשה על התהוות קבוצות, הוצאת ספריית פועלים.
מוס, ר.א. (1988) "תיאוריות על גיל ההתבגרות" תל-אביב, ספרית פועלים עמ' 16-36.
פוסטמן, נ. "אבדן הילדות" הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר (1986).
פרידמן, י. "מתבגרים כמקבלי החלטות" - דפוסי התנהגות ותכנים, הוצאת ספריית פועלים 1989.
רפופורט, ת. ואחרים (1995) "נוער ונעורים בחברה הישראלית" בתוך פרום ח. (ע') "מתבגרים בישראל" אבן יהודה: רכס ע' 17-42.
Ganetz,H.(1995) "The Shop, The Home and Femininity as a Masquerade" in Fornas, J. G.Bolin (ed) "Youth Culture in Late Modernity" London: Sage pp.72-99.
Reimer, b. (1995) "Youth and Modern Lifestyles" in Fornas, J. G.Bolin (ed) Youth Culture in Late Modernity London: Sage pp.120-144.

תגים:

דורות · הילדות · פוסטמן · אובדן · נעורים · פוסטמודרניזם · מרד · מוסיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העולם שייך לנוער? - ניתוח האלבום "המכתב" של אביב גפן ו"התעויוט", סמינריון אודות "העולם שייך לנוער? - ניתוח האלבום "המכתב" של אביב גפן ו"התעויוט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.