היישום אינו מחובר לאינטרנט

שסעים ועובדים זרים (תרגיל)

עבודה מס' 068979

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשסעים הקיימים בחברה הישראלית והתבטאותם בתופעת הגירת העבודה בישראל.

1,624 מילים ,9 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מקרה הבוחן הנידון בעבודה זו הוא גירוש עובדים זרים וילדיהם, תוך התייחסות למקרה שאירוע וסוקר בכלי התקשורת במאי 2011. במסגרת מקרה זה מתועד גירוש מס' עובדות זרות וילדיהן תוך מעצר במתקן המעצר בנתב"ג.
במאי השנה (2011) לאחר הכרזה על גירוש עובדים זרים וילדיהם, דחייה של החלטה זו, וביצוע באופן חלקי שלה במהלך החודשים האחרונים (שלא בהיקף עליו דובר בתחילה) נעצרו עובדות זרות וילדיהן במתקן בשדה התעופה הישראלי. ההדים שמקרה זה זרעו בבימה התקשורתית ובציבור עוררו את הכעס הציבורי והדילמה הציבורית בנוגע לשאלת העובדים הזרים ועתידם בישראל. באופן פרטני יותר, עסק המקרה בתנאים בהם מוחזקים אותם עובדים זרים במתקן הכליאה בנתב"ג, באופן הבלתי הומאני בו נוקטים אנשי משטרת ההגירה בעת הגירוש מישראל, ועל גישתה של מדינת ישראל המחזיקה מעצמה מדינה מערבית ודמוקרטית.
המקרה ממחיש את הקושי והמורכבות של נושא הגירת העבודה בחברה הישראלית. בכדי להבין כיצד הנושא נוגע לשסעים בחברה, ועד כמה הוא משמעותי בהגיענו לנסות ולהבין את החברה הישראלית על מורכבותה נבין ראשית את תופעת הגירת העבודה בישראל.

קטע מהעבודה:

עיניהן של מעצבי המדיניות הישראלית בנוגע למדיניות הגירת עבודה הייתה פקוחה להשלכות הגירת עבודה במדינות אחרות, אך המודעות לא מנעה את כניסתה של ישראל למעגל מדינות זה אשר מאפשר הגירת עבודה. בדומה למדינות אחרות, גם בישראל החלה ומתפתחת כלכלה קפיטליסטית והמדינה הופכת ממדינה ריכוזית, מדינת רווחה למדינה ליברלית ומופרטת. אך השוני המרכזי בין ישראל מדינות אחרות בעולם הוא אופייה הייחודי כמדינת עלייה וכמדינת לאום. ומכאן כי ההתמודדות וההשלכות של הגירת עבודה הן שונות. (ניסנקורן, א. 2002, קמפ, א. ורייכמן, ר. 2008, Ben-Moshe, E. 2008, Raijman,R. Semyonov,M. 2004)

תגים:

עובדים זרים · הגירת עבודה · החברה הישראלית · שסעים · מהגרים · גירוש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שסעים ועובדים זרים (תרגיל)", סמינריון אודות "שסעים ועובדים זרים (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.