היישום אינו מחובר לאינטרנט

העוצמה האמריקאית בשנות התשעים (תרגיל)

עבודה מס' 033381

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי מידת ההשפעה של עוצמתה הכלכלית של ארה"ב על "מדינה מטורפת"?

2,422 מילים ,8 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בתחילת שנות ה-90 קרסה ברה"מ, ומעצמת העל הסובייטית התפרקה לעשרות מדינות. המערכת הדו-קוטבית שאפיינה את היחסים הבין-לאומיים מאת תום מלחמת העולם השניה התמוטטה ובמקומה נוצרה מערכת חד-קוטבית. ארה"ב נותרה מעצמת העל היחידה והשפעתה התרחבה אל מדינות הגוש המזרחי לשעבר.

לכאורה סדר עולמי חדש זה היה אמור להצביע על התבגרות השפעתה של מדיניות החוץ האמריקנית, אולם תוך זמן קצר התברר כי ישנן מדינות הקוראות תיגר על מעמדה של ארה"ב תוך בחינת נחישותה לגבי הפעלת עוצמתה הפוטנציאלית. אחת המדינות שקראה תיגר על ארה"ב הייתה עיראק בהנהגתו של סדאם חוסיין שפלשה לכווית באוגוסט 1990, והשתלטה על למעלה ממחצית עתודות הנפט בעולם.

בתרגיל זה אנסה לבחון את הקשר בין עוצמתה הכלכלית של ארה"ב לבין מידת ההשפעה של עוצמה זו על מדינות שונות במזרח התיכון.
האם ישנן מדינות שעוצמתה הכלכלית של ארה"ב לא חלה עליהן?
ומכאן האם ישנן מדינות מסויימות שרק אם תופעל עליהן עוצמה צבאית ע"י ארה"ב יביא אותן לשינוי מדיניותן?

השערת המחקר שלי, המתבססת על גישת התלות, שקובעת כי המדינה הריבונית המודרנית אינה מסוגלת עוד לספק את צרכי עצמה ולכן היא מפתחת תלות רב-תחומית במדינות אחרות. לגורם הכלכלי ישנה חשיבות מיוחדת ולכן ההסתברות שמדינה כמו עיראק תנסה להתעמת עם המעצמה החזקה בעולם היא נמוכה ביותר, עפ"י גישה זו.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הגדרת המשתנים
3. הגישות לשיטות המחקר
4. אינטרסים עוצמה והשפעה
5. מלחמת המפרץ
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העוצמה האמריקאית בשנות התשעים (תרגיל)", סמינריון אודות "העוצמה האמריקאית בשנות התשעים (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.