היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכסוך האתנו- טריטוריאלי בצפון אירלנד (תרגיל)

עבודה מס' 061412

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הסכסוך מהמאה השתים עשרה עד אמצע שנות התשעים.

1,397 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ההיסטוריה של מאבקי הכוחות באירלנד מתחילה עוד באלף השביעית לפני הספירה. לשם חקירת הקונפליקט בצפון אירלנד אתחיל במאה ה12 -. החל מהמאה הזו נמצאת אירלנד תחת שלטון אנגלי לאחר כיבוש טריטוריה זו מידי הדנים. לאחר כחמש מאות שנה הופכת אירלנד למושבה בריטית מן המניין ומשתייכת לחבר העמים הבריטי. במחוזות הצפוניים מיושבים בעיקר פרוטסטנטים בורגנים בעלי מלאכה ממוצא סקוטי, ביוזמתו של ג'יימס מלך אנגליה דאז. במחוזות היותר דרומיים של האי, שברבות הימים הפכה להיות הרפובליקה של אירלנד, חיו עוד מקדמת דנא קתולים צאצאי השבטים הקדומים. לאור ההשתלטות הממושכת של הפרוטסטנטים מצפון לכיוון דרום, אל שטחי הקתולים, החלו תסיסות ומרידות אשר הופנו אל ממשלת אנגליה ודוכאו באכזריות רבה ע"י הבריטים גם בשל העדפה דתית בכיוון הזרם הפרוטסטנטי. עם השנים נמשכו הסכסוכים והאלימות עד לסף השבירה הראשון שהביא לישיבה לשולחן הדיונים. בשנת 1919 פרצה מלחמת גרילה בין התנועה הפוליטית האירית שנקראת שיין פיין והזרוע הצבאית שלה, ה-IRA לבין הבריטים. מלחמות עקובות מדם ומעשי זוועה הביאו לחתימת ההסכם האנגלו-אירי בשנת 1921, שבו הוכרז על הקמת המדינה האירית החופשית. הסכם זה לא כלל בתוכו את ששת המחוזות הצפוניים של אירלנד, אלסטר, שנשארו מסופחים לבריטניה הגדולה ועם הזמן נשאו את השם: צפון אירלנד. לאחר חתימת ההסכם פרצה מלחמת אזרחים קשה בין האירים שקיבלו את ההסכם כפשרה מתבקשת לבין אלו מהם שהמשיכו לשאוף לעצמאות מוחלטת עבור האי כולו. המלחמה השתוללה באירלנד עד שנת 1923 ודעכה לאיטה אל אמצע המאה ה-20. בשנת 1949 פרשה אירלנד, איירה, מחבר העמים הבריטי והפכה למדינה חופשית. לעומתה, בצפון אירלנד המשיכו הבעיות והמאבקים ,עליהם אפרט בהמשך, להחריף.

תוכן העניינים:
ההתהוות וההיסטוריה של הקונפליקט בצפון אירלנד
פריסה מרחבית וגבולות טריטוריאליים בין הקבוצות האתניות בצפון אירלנד.
המאבק על הטריטוריה והדמוגרפיה.
הניסיונות להגיע לידי יישוב הסכסוך.
ביבליוגרפיה.

מקורות:

את החומר לעבודת הסיכום חיפשתי בעיקר בספריה. שלושת הספרים הראשונים נמצאים בספריה ונמצאו ע"י חיפוש פשוט במערכת "אלף". את פריט מספר 4 מצאתי המאגר מידע ממוחש של הספרייה שנקרא Geobase. חלק מהאינפורמציה והמפות נמצאו באינטרנט דרך האתר הרשמי של אירלנד כפי שמצוין במקור מספר 5.
יערי, א. (1994). הישרדות בשנות ה- 2000 - עולם במבוך הלאומיות, ת"א: הוצאת ירון גולן.
פאולין, ס. (1999). אירלנד, ת"א: הוצאת שטיינהרט-קציר.
רוזמרין, י. (1996). אירלנד, גבעתיים: הוצאת רותם.
O Leary, B. (1995). Reflections on a Cold Peace, Ethnic and Radical Studies, 18, 695-714.

תגים:

לאומית · אירית · אירלנד · אתניות · טריטוריה · פרוטסטנטים · צפון · קתולים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכסוך האתנו- טריטוריאלי בצפון אירלנד (תרגיל)", סמינריון אודות "הסכסוך האתנו- טריטוריאלי בצפון אירלנד (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.