היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים השוואתיים בין מוסדות הביקורת העליונים של אירלנד וישראל.

עבודה מס' 065336

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הדמיון והשוני בין המוסדות ע"פ הקריטריונים של המודל הטהור.

5,451 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מסגרות לביקורת המדינה בארצות ובמשטרים שונים, קנו מקום בולט במסכת הממשל המודרנית, בעיקר במדינות שמשטרן דמוקרטי ודומה שאין עוררין על היותן של אלה מיסודותיה של המדינה והחברה המודרנית (גייסט, 1991).
ללא ביקורת המדינה משתבשים ההליכים הדמוקרטיים; קיומה ופעולתה של ביקורת מדינה מקצועית ובלתי תלוייה הינה חלק בלתי נפרד של הליכים אלו. על ביקורת המדינה לדווח לגופים המחוקקים, לגופים המבצעים ולציבור הרחב על ממצאיה, שעניינם פעולות הממשל הנעשות בכספו של הציבור ועבורו (פרידברג, 1999).
שוורץ (1992) תאר את אשר הביא לחיפוש אחר גוף שתכליתו פיקוח ודיווח לרשות המחוקקת ולציבור על פעולות הרשות המבצעת, באומרו: "כל עוד מרחב הפעולה של הרשות המבצעת היה מוגבל, התאפשרה שליטה של בית המחוקקים על פעולותיה. בתוך הרשות המבצעת היתה הפרדת סמכויות בין הדרג הפוליטי לדרג המנהלי. הדרג הפוליטי עסק בקביעת מדיניות, והדרג המנהלי עסק בביצועה. כך התקיימה שרשרת של נשיאה באחריות ציבורית מהדרג המנהלי לדרג הפוליטי, מהרשות המבצעת לרשות המחוקקת ובאמצעות בחירות - מהרשות המחוקקת לציבור הרחב. הגידול הדרמטי בפעולות הממשלה במאה העשרים גרם להתמוטטות שרשרת האחריות הציבורית. כוחו של המנהל גדל מאוד והתברר שההבחנה הדיכוטומית בין פוליטיקה ומנהל כבר אינה קיימת.
הפקידים בדרג המנהלי צברו כח רב בקביעה ישירה של מדיניות ובהשפעה על המדיניות בפועל ע"י שליטה בהליכי הביצוע. היקף הפעילות הממשלתית כבר לא אפשר לדרג הפוליטי או לבית המחוקקים לפקח על מרבית הפעולות של הדרג המדיני".
החלשותם של המוסדות המחוקקים והתחזקותם של הגופים המבצעים זרזו את הקמתן של מסגרות ביקורת המדינה. הסיבה המרכזית להקמתם של מוסדות הביקורת היא התרחבותה והתחזקותה של המדינה המודרנית כמדינת רווחה, במיוחד במחצית השנייה של המאה העשרים (פרידברג, 1999).

תוכן העניינים:
הקדמה
1. אירלנד - רקע כלכלי
1.1 הסטוריה, גיאוגרפיה וכלכלה
1.2 הממשל האירי
1.3 המערכת הפוליטית באירלנד
2. מבקר המדינה באירלנד
2.1 התפתחות הסטורית של מוסדות ביקורת המדינה
2.2 מבנה משרד מבקר המדינה
2.3 תפקידי המבקר
2.4 גישה לנתונים 5
2.5 עצמאות המבקר
2.6 יחסי גומלין עם הפרלמנט והממשלה
3. המעמד החוקי
3.1 המודל הטהור
3.2 יישום המודל הטהור באירלנד ובישראל
4. בחירת נושאי הביקורת
4.1 בחירת נושאי הביקורת ע"י מבקר המדינה באירלנד
4.2 ביקורת כספים באירלנד
4.3 ביקורת "שווי תמורת כסף"
4.4 בחירת נושאי הביקורת בישראל
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אירלנד - רקע כלכלי
בדומה למשטרים פרלמנטריים דמוקרטיים, הממשל האירי מורכב משלוש רשויות: גוף מחוקק, גוף מבצע וגוף שיפוטי. הצעת חוק אשר מוצעת ע"י הבית התחתון או ע"י הסנאט (הבית העליון) חייבת לעבור דרך שניהם ולבסוף נשלחת לחתימת הנשיא ומתפרסמת רשמית.
Stout (1985) מסביר שאחריות הניהול באירלנד מחולקת בין ניהול מרכזי אזרחי לבין ארגון ממשלתי מקומי כולל מגוון של גופים, כגון רשויות מקומיות ישירות וגושים אזוריים. המדינה היא נותנת החסות לגופים אלו. היא גם אחראית להוציא לפועל טווח רחב של פעילויות מתחומים מסחריים ולא מסחריים אשר חופשיים משליטה של המשרד.

תגים:

ביקורת · הטהור · המודל · כסף · שווי · תמורת · מבקר · המדינה · ביקורת · ישראל · מנהל · ציבורי · ציבורית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים השוואתיים בין מוסדות הביקורת העליונים של אירלנד וישראל.", סמינריון אודות "היבטים השוואתיים בין מוסדות הביקורת העליונים של אירלנד וישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.