היישום אינו מחובר לאינטרנט

כניסת בנקים זרים לישראל

עבודה מס' 066323

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ההיתכנות לכניסת בנקים זרים למערכת הבנקאות בישראל - נתונים השוואתיים מהעולם, נתוני מאקרו, השפעות רגולטוריות ומודל אקונומטרי.

6,259 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו לנסות ולקבוע, אלו משתנים עומדים בפני בנקים זרים בבואם להחליט האם הם נכנסים לפעילות במדינה כלשהי. מבין המשתנים הרבים הנלקחים בחשבון בפועל, נתייחס אנו למספר מצומצם יותר, למשתנים בעלי החשיבות הגבוהה לטעמנו.
ככלל, בנקים זרים מחפשים לנצל הזדמנויות במדינות המארחות. מחקרים מצביעים על מספר גורמים שיביאו לרצון של בנק זר להיכנס למדינה: תחזית לצמיחה כלכלית גבוהה, מערכת בנקאית פחות אפקטיבית, עלויות ממוצעות גבוהות בבנקים המקומיים ותזרים מזומנים גבוה (המצביע על חוסר יעילות בשימוש בהון) וכן כשהגודל המוצע של הבנקים המקומיים קטן (כנראה מהסיבה שקל יותר לרכוש אותם ועל-ידי כך לתפוס נתח שוק).(1) כמו כן, בנקים זרים שמדינת האם שלהם נחשבת למדינה מפותחת מחזיקים ביתרון יחסי על פני מתחריהם במדינות היעד. (2)
לעניין עבודה זו, התייחסנו לאחוז הנכסים בבנקים מקומיים המוחזקים על ידי בנקים זרים כאל מדד לבחינת הכניסה. לצורך כך נעשה שימוש בבחינה סטטיסטית של נתונים ובניית מודל שלדעתנו מסביר בצורה הטובה ביותר את ההחלטה.
יש לציין, שהתייחסותנו לבנקים זרים איננה לסוג הנציגות הזרה, האם מדובר במה שמוגדר בספרות כנוכחות חשובה יותר, קרי agencies, branches, subsidiaries, או שמדובר בסוג פחות חשוב לדוגמא representatives. אנו נתייחס לפעילות הבנקים כפעילות המתייחסת למגזר הקמעונאי בלבד כפי שיורחב בהמשך.
העבודה מחולקת כך שבחלק הראשון פירטנו את המשתנים המשפיעים לדעתנו על ההחלטה של בנק זר להיכנס למדינה כדוגמת ריכוזיות, ביטוח פיקדונות, פיקוח על הבנקים וכו'.
בחלק השני מופיע המודל הכלכלי אותו בחנו. במהלך עבודתנו ובבחינת מחקרים קודמים בתחום, לא מצאנו מודל כלכלי המנסה לתת מענה לשאלה אותה שאלנו אנו. לפיכך, נבנה מודל כלכלי פשטני, המכיל את המשתנים שלנו.
החלק האחרון לעבודה מכיל סיכום ומסקנות, לאור תוצאות המודל בשתי רגרסיות שונות שהרצנו על הנתונים (התוצאות יצאו שונות וההתייחסות לתוצאות מופיעה בגוף העבודה), ולאור מחקרים אחרים בנושא. רוב הנתונים נלקחו ממחקרים קודמים, כשעיקרם ממחקרם של בארת', קפריו ולווין.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע
ריכוזיות וחוסר תחרותיות
התהליך הרגולטיבי כגורם מעכב כניסת בנקאות זרה
הסביבה המאקרו כלכלית במשק כגורם מעכב כניסת בנקאות זרה
המודל הכלכלי
הניתוח האקונומטרי
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

במסגרת תוכנית הכלכלית לייצוב המשק הישראלי בשנת 1985 החל תהליך מדוד ושקול של פתיחת המשק הישראלי לתנועות הון. לתהליך הליברליזציה בתנועות ההון היו מספר עקרונות יסוד: ניתנה העדפה לשחרור ההקלות על המגזר העסקי על פני משקי הבית והמשקיעים המוסדיים, בשל השפעתו הרבה על קצב הצמיחה של התוצר, ניתנה העדפה לשחרור ההגבלות על יבוא הון על פני יצוא הון וניתנה העדפה לשחרור ההגבלות על הפרטים על פני המשקיעים המוסדיים. (3)

תגים:

בנקים · זרים · כניסה · בנקאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כניסת בנקים זרים לישראל", סמינריון אודות "כניסת בנקים זרים לישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.