היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטיות של שיפוטים השוואתיים: השוואות חברתיות יומ-יומיות

עבודה מס' 066568

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קיומן של הטיות בשיפוטים חברתיים, ובפרט באפקט EBTA - "כולם טובים יותר מממוצע הקבוצה".

5,535 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי בחן את קיומן של הטיות בשיפוטים חברתיים, ובפרט באפקט EBTA - "כולם טובים יותר מממוצע הקבוצה". עד עתה מרבית המחקרים בתחום זה התמקדו בהסברים המוטיבציוניים והחברתיים לקיום התופעה. המחקר הנוכחי שם דגש על האופי הקוגניטיבי של ההטיות ולפיכך מספק הבנה מלאה יותר של התהליך ההשוואתי. בנוסף, המחקר הנוכחי עוסק בתחומים שטרם נחקרו בספרות המחקרית, בניהם בדיקת זמן התגובה של השוואת חבר קבוצה לממוצע האוכלוסייה (השיפוט ה"אבסולוטי") וזמן התגובה של השוואת חבר הקבוצה לקבוצת עמיתים (השיפוט "היחסי") וכן בדיקת קיום או אי קיום אפקט ה-EBTA כפונקציה של סיווג התכונות כתכונות "ויזיביליות" (שקל לאנשים לספק תיאור התנהגותי להם) ותכונות "רצויות חברתית". במחקר השתתפו 48 נבדקים אשר ענו על שאלון ניסוי ממוחשב שנבנה במיוחד לניסוי זה. השערתנו הייתה שמשך הזמן הדרוש לשם ביצוע שיפוט "אבסולוטי" יהיה קצר ממשך הזמן הדרוש לשם ביצוע שיפוט "יחסי", אוששה. בנוסף, השערתנו כי כאשר מתבצע שיפוט "אבסולוטי" של האובייקט לפני שיפוט "יחסי" של אותו אובייקט יתקבל קיצור במשך הזמן הדרוש לביצוע השיפוט ה"יחסי", היות וחלק מתהליך השיפוט הנדרש להשוואה השנייה התבצע כבר בהשוואה הראשונה ולהפך, גם אוששה. אך השערתנו שכאשר השיפוט ה"אבסולוטי" מקדים את השיפוט ה"יחסי", הקיצור במשך הזמן הדרוש עבור השיפוט ה"יחסי" גדול יותר מאשר הקיצור בזמן המתקבל כאשר סדר השיפוטים הפוך - דהיינו השיפוט "היחסי" מקדים את השיפוט "האבסולוטי", לא אוששה. בנוסף, נמצא כי הייתה השפעה על קיום אפקט EBTA בתכונות "הרצויות" אך לא על קיום האפקט בתכונות "ויזיביליות". כמו כן, בניתוח המשך נמצא כי הזמן של ציון האדם שמחזיק בתכונה יותר מכל אחד אחר בקבוצת העמיתים (שיפוט "הנומיניציה") ארוך יותר מאשר זמן שיפוט "אבסולוטי" אך לא מזמן שיפוט "יחסי".

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
מקורות
נספח - שאלון
הערה: העבודה אינה כוללת את תוכנת השאלון אלא את תיאור הניסוי.

קטע מהעבודה:

אפקט "אני טוב יותר ממוצע הקבוצה" (IBTA) תועד במחקרים רבים (Klar & Giladi, 1997) ונחשב לאחד האפקטים היציבים ביותר בתחום השיפוט (Chambers & Windschitl, 2004). אפקט זה מתאר מצב בו פרטים רואים עצמם כטובים ממוצע קבוצה אליה הם משתייכים. ממחקרים קודמים עולה כי "כמעט בכל ממד שהינו גם סובייקטיבי וגם רצוי חברתית, רוב האנשים רואים עצמם כטובים מהממוצע" (Myers, 1988, p.91 ). Klar and Giladi (1997) מצאו את אפקט EBTA - "כולם טובים יותר מממוצע הקבוצה" לפיו רוב חברי קבוצה הנתפשת כחיובית, נשפטים כטובים יותר ממוצע הקבוצה (או מן החציון). כמו כן עולה ממחקר זה שאף כאשר דרגו הנבדקים את חברי קבוצתם ביחס לחבר הקבוצה הממוצע בזה אחר זה, נשמר אפקט ה-EBTA ולא נחלש על אף סמיכות הדרוגים.

תגים:

השוואות · חברתיות · הטיה · ממוצע · טוב · מהממוצע · הערכה · עצמית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטיות של שיפוטים השוואתיים: השוואות חברתיות יומ-יומיות", סמינריון אודות "הטיות של שיפוטים השוואתיים: השוואות חברתיות יומ-יומיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.