היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל תורכיה בשנות התשעים ובשנות האלפיים

עבודה מס' 070317

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד נבנתה והשתנתה מערכת היחסים בין ישראל לתורכיה במהלך שנות התשעים ושנות האלפיים.

4,338 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במהלך השנים ידעו יחסיהן של תורכיה וישראל עליות ומורדות. מערכת היחסים החלה כבר בהצהרת האומות המאוחדות על הקמתה של מדינת ישראל, החלטה לה התנגדה תורכיה. אולם לאחר שהעצרת אמרה את דברה והוחלט ברוב קולות על הקמת מדינת ישראל כבית לעם היהודי, יישרה תורכיה קו עם ההחלטה והכירה אף היא במדינה החדשה.
במהלך ארבעה עשורים, מראשית שנות ה-50 ועד לראשית שנות ה-90, גילתה תורכיה יחס קריר ולא אוהד במיוחד כלפי ישראל, פרט לתקופה בת מספר שנים בשלהי שנות ה-50, אז פרחו היחסים בין המדינות. הסיבות ליחס הקריר היו מגוונות, אך העיקריות שבהן נשענו על הבסיס הלאומי התורכי - תורכיה היא אמנם מדינה חילונית ודמוקרטית, אך מוסלמית. לכן רק טבעי היה שתורכיה תתייצב לימין הערבים והפלסטינים בעימותים השונים שלהם עם ישראל.
בראשית שנות ה-90 חל מפנה משמעותי ודרמטי ביחסה של תורכיה כלפי ישראל, ויחסה השתנה מקריר לאוהד, קרוב ואינטימי, עד שיש שהגדירו אותו כברית, רומן ועוד כיוצא באלה הגדרות דומות. הסיבות ליחסים האינטימיים נעוצים בשינויים גיאו-פוליטיים וכלכליים, אזוריים ועולמיים. עבור ישראל השינוי ביחסים היווה מקפצה משמעותית בחיזוק מעמדה האזורי. ברם, בחלוף שנות ה-90 והכניסה למילניום החדש, שוב, כתוצאה משינויים אזוריים ופנים תורכיים, השתנה היחס התורכי כלפי ישראל, ובהדרגה חל כרסום משמעותי בפריחה ביחסים, והם מוגדרים כקרירים ואף עוינים.

בעבודה זו עסקתי במערכת היחסים בין ישראל לתורכיה במהלך שני העשורים האחרונים, שנות ה-90 ושנות ה-2000 עד למבצע "עופרת יצוקה", (מערכה בה צה"ל פעל למיגור הטרור ברצועת עזה) בשנת 2009.
שאלת המחקר של העבודה היא: כיצד נבנתה והשתנתה מערכת היחסים בין ישראל לתורכיה במהלך שני העשורים האחרונים, מראשית שנות ה-90 ועד למבצע צה"ל ברצועת עזה. מה היו הסיבות לשינוי במהלך שנות ה-90 ומה הסיבות לתפנית במהלך העשור האחרון.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': היחסים בין ישראל לתורכיה - רקע
פרק ב': "העשור הראשון" - שנות ה-90
פרק ג': "העשור השני" - שנת 2000 ועד למבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2009
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשית יחסיהן של תורכיה וישראל בהחלטת עצרת האו"ם על הקמתה של מדינת ישראל. תורכיה התנגדה להחלטת העצרת, אולם לאחר שישראל חתמה על הסכם שביתת הנשק עם מצרים ולבנון מיד עם תום מלחמת העצמאות בפברואר 1949, שינתה תורכיה את עמדתה, הכירה במדינת ישראל, והשתיים כוננו יחסים דיפלומטיים. עקב כך, תורכיה הייתה למדינה המוסלמית הראשונה אשר כוננה יחסים דיפלומטיים עם ישראל למרות הזעם הרב שהתעורר בעולם הערבי.

תגים:

ישראל · תורכיה · יחסי חוץ · מדיניות חוץ · בריתות · טורקיה · מרמרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל תורכיה בשנות התשעים ובשנות האלפיים", סמינריון אודות "יחסי ישראל תורכיה בשנות התשעים ובשנות האלפיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.