היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרון וצדק חברתי (תרגיל)

עבודה מס' 063400

מחיר: 60.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור נסיונותיו של פרון לשפר את מצב העובדים והכלכלה.

1,477 מילים ,2 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בשנת 1949 כינס פרון מועצה חוקתית וכתב איתה חוקה חדשה. בחוקה זו עוגנו לראשונה זכויות סוציאליות, זכויות אדם ובעצם קובעה בה האידיאולוגיה של פרון ושל הצדק החברתי.
החקיקה הסוציאלית ותוכנית החומש של פרון מראות כי פרון ניסה לעזור לפועלים, לשפר את תנאיהם הסוציאליים, החומריים והמשפחתיים כשהוא מבטיח הרבה. בתמורה פרון ציפה שהעובדים יעבדו במפעלים, לא יתעסקו בפוליטיקה אלא כשהוא קורא להם ושיפתחו את הכלכלה. תוכנית החומש היא ניסיון של פרון להחיות את המשק וכפי שרענן ריין ציין זה לא עבד. פרון השתמש בכל האוצר הלאומי ורוקן את הבנקים מכספות הזהב שלהם. כשהמצב התדרדר הפועלים שבתו והפגינו ובסוף פרון אכן הופל ותוכניתו לא באה לידי התגשמות.
חשוב לציין כי פרון כן שיפר את תנאי הפועל, כן נתן להם זכויות עבודה ומשפחה חשובות ואפשר להם להשתתף בארגונים מקצועיים ולעבוד. בסופו של דבר כלום לא עזר, פרון הופל ממשטרו והמצב הכלכלי של ארגנטינה רק התדרדר. החובות הלאומיים גדלו מאד.

מקורות:

רמונימו חרונימו, התחיקה הסוציאלית החדשה בארגנטינה, בואנוס איירס, 1954.
ריין רענן, פופוליזם וכריזמה: ארגנטינה הפרוניסטית 1943-1955, תל אביב, 1998.
חרונימו רמונימו, התחיקה הסוציאלית החדשה בארגנטינה, בואנוס איירס, 1954, עמ' 22-23.

תגים:

דרום · אמריקה · ארגנטינה · פרון · לטינו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרון וצדק חברתי (תרגיל)", סמינריון אודות "פרון וצדק חברתי (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.