היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת היחסים בין נשיא ארגנטינה, פרון והכנסיה הקתולית

עבודה מס' 066043

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מערכת היחסים מ- 1943 ועד 1955

11,955 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ב- 19 בספטמבר 1955 הודח חואן דומינגו פרון (PERON) מכהונתו השנייה כנשיא ארגנטינה, בהפיכה צבאית, והוחלף על ידי גנרל לונרדי (LUNARDI).
סיבות רבות הועלו על ידי חוקרים שונים לסיבת הנפילה של פרון. אולם, בעבודה זו החלטתי להתמקד בעיקר ביחסי פרון ותנועתו הפרוניסטית עם הכנסייה הקתולית, אשר היוותה גורם מרכזי בארגנטינה מאז ומעולם. זאת, עקב היותה של המדינה קתולית, עקב ההזדהות החוקתית הקיימת בארגנטינה בין מדינה וקתוליות ועקב היותם של כ- תשעים אחוזים מתושבי ארגנטינה קתולים. הכנסייה הקתולית הארגנטינית, הכפופה לכנסייה הקתולית הראשית, אשר מקום מושבה בותיקן (VATICAN) שברומא, תפסה, כך טוענים, מקום מרכזי בעצם העלאתו של פרון לשלטון ב - 1946, והן בנפילתו מהשלטון ב - 1955.
עבודה זו באה לבחון את טיב היחסים בין פרון לכנסייה בין השנים 1946-1955. מדוע ב- 1946 וב- 1943 תמך פרון בכנסייה ומדוע זו האחרונה תמכה בו? ומדוע ב- 1954 וב- 1955 הסתייג פרון מתמיכתו בכנסייה, דבר שהביא להתנגדות הכנסייה לשלטונו? מה קרה בין 1946 ל- 1955, אשר הביא את פרון לשנות את מדיניותו כלפי הכנסייה מהקצה לקצה? מהן הסיבות לשינוי במדיניות? - זו שאלת המחקר של עבודה זו.

מסקנתי מעבודה זו הינה, כי פרון נטש את הכנסייה פשוט משום שלא היה עוד צורך בה מבחינה פוליטית לאחר שנבחר לקדנציה שנייה, ומשום שהוא ראה בה גורם מתחרה לאידיאולוגיה הפרוניסטית. כמו כן, סבל פרון בתקופה זו מאי ראיית הנולד בכל הנוגע לתחום הפוליטי, ולכן לא השכיל להבין את משמעות הפיצוץ ביחסים עם הכנסייה.
בפרק הראשון אציג רקע היסטורי קצר, המתייחס להיסטורית היחסים בין המדינה לכנסייה עד 1943ולהפיכה הצבאית בה הפך פרון לגורם חשוב בשלטון (ולסגן נשיא) עוד ב- 1943.
בפרק השני אתייחס לתרומת הכנסייה לעלייתו של פרון לשלטון בבחירות הדמוקרטיות ב- 1946.
בפרק השלישי אתייחס לקדנציה הראשונה של פרון, אפרט את עיקרי מדיניותו של פרון ואראה, כי כבר בסוף הקדנציה הראשונה החלו סדקים בין פרון לכנסייה, אם כי אלו לא היו בדר"כ גלויים, מסיבות פוליטיות.
בפרק הרביעי, שהנו הפרק החשוב ביותר בעבודה, אתייחס לקדנציה השנייה (והלא אחרונה - פרון היה נשיא ארגנטינה גם מ- 1973 ועד למותו ב- 1974) של פרון ולמערכת היחסים המידרדרת שלו עם הכנסייה. אעמוד על מסכת האירועים אשר הוליכה את ארגנטינה בסופו של דבר אל תוהו ובוהו, ואל ניסיון ההפיכה הראשון שנכשל, ואל הניסיון השני, שהצליח.
בפרק החמישי והאחרון אסכם את העבודה ואציג את מסקנותיי, כפי שהוצגו לעיל.

תוכן עניינים:
פרק המבוא
פרק א' - רקע היסטורי - יחסי מדינה-כנסייה בארגנטינה לפני פרון והפיכת 1943
פרק ב' - יחסי פרון-כנסייה בעת מערכת הבחירות של 1946
פרק ג' - מערכת היחסים בין פרון לכנסייה בעת הקדנציה הראשונה של פרון - 1951 - 1946
פרק ד' - הקדנציה השנייה של פרון ונפילתו - 1955 - 1951
פרק הסיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה כוללת מקורות בשפה הספרדית.

קטע מהעבודה:

במהלך מלחמת העולם השנייה סירבה ארגנטינה לתמוך בבעלות הברית ושמרה על ניטרליות ביחסים עם מדינות הציר (גרמניה, יפאן ואיטליה)(1) . הלחץ האמריקני הכבד שדרש את הפסקת הייצוא הארגנטיני למדינות אלו לא נשא פרי בדרכים דיפלומטיות מקובלות, וארה"ב הגבירה את משלוח הנשק לברזיל, המתחרה העיקרית של ארגנטינה על ההגמוניה בדרום אמריקה. כמו כן, צמצמה ארה"ב את קשרי הסחר והכלכלה עם ארגנטינה (אשר גם כך היו מוגבלים) ולחצה על מדינות אמריקה הלטינית ללכת בעקבותיה.
--------------------------------------------------------------------
1. רענן ריין, פופוליזם וכריזמה: ארגנטינה הפרוניסטית, 1955 - 1943, (הוצאת מודן, תל אביב, 1999), בעמודים 22-25.

תגים:

ותיקן · קתולית · אפיפיור · ארגנטינה · פרון · כנסייה · הפיכה · צבאית · ומדינה · דרום · אמריקה · הלטינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת היחסים בין נשיא ארגנטינה, פרון והכנסיה הקתולית ", סמינריון אודות "מערכת היחסים בין נשיא ארגנטינה, פרון והכנסיה הקתולית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.