היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקיד הועד בסכסוכי עבודה

עבודה מס' 068852

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפקידו של ועד העובדים בסכסוכי עבודה.

7,825 מילים ,25 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

אין ספק כי היום לועד ולהסתדרות חלק נכבד מן ההחלטות בארגון, מעמדו ותפקידו של הועד במקום העבודה הינו סוגיה מורכבת המהלכת על חבל דק ביחסי הגומלין שבין ההנהלה לועד. נקודות החיכוך הטיפוסיות בין הועד להנהלה או לגוף ממשלתי זה או אחר, הופכות לעתים לסכסוכי עבודה קשים, אשר עלולים לפגוע לא רק בעובדים אלא גם באזרח הפשוט, הדבר תלוי במהות הארגון. לדוגמה, שביתה בחברת "אגד" יכולה לשתק מדינה ואלפי עובדים יתקשו להגיע למקום עבודתם, וכן שביתה בעירייה יכולה להפוך לנזק תעבורתי בגלל אי פינוי אשפה. כל אחד מן הצדדים סבור כי הצד השני חצה את ה " קו האדום" של כללי המשחק המקובלים, בגלל ההשלכות הכבדות של סכסוכי העבודה ושביתות הפך נושא זה לדיון ציבורי, אשר מעורבות הציבור בו גדולה.

מטרת עבודה זו לבדוק סוגיה זו תוך התייחסות לנושאים כגון: הועד ותפקידיו (בשוטף), סכסוכי עבודה ונזקיה, מיקומו של הועד בסכסוך עבודה, האם הועד יכול למנוע סכסוכי עבודה או שמא תפקידו לעמוד בראש הסכסוך ולהוביל את הארגון לשביתה. כמו כן ייבדקו מנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה, מעורבות הממשלה וההסתדרות בעת שביתה ועוד.

תוכן העניינים:
מבוא
מגוון תפקידי הועד בשוטף
תפקיד הועד בסכסוך עבודה
השביתה והשלכותיה
יחסי הגומלין
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

משא-ומתן קיבוצי הוא משא-ומתן שמנהלים נציגי העובדים עם נציגי המעסיקים כדי לבוא לידי הסכם על תנאי העבודה של העובדים בענף מסוים, במפעל מסוים או עבור קבוצת עובדים מסוימת במפעל, לתקופת זמן מוגדרת. נהוג לחשוב שמעמדם של האיגודים המקצועיים במשא-ומתן מול הממשלה חזק יותר מאשר מול מעסיקים פרטיים. כמו כן, מובן מאליו שמשא-ומתן של איגוד מקצועי מול מעסיק אחד (הממשלה) פשוט יותר ממשא-ומתן מול מספר רב של מעסיקים או בהעדר מתכונת מוסכמת למשא-ומתן קיבוצי ענפי ((Birdsall &Nellis, 2004).
בסקירה היסטורית שערך שירום (1983) הוא מציין מספר שלבים בהתפתחות המשא ומתן הקיבוצי:

תגים:

ועד עובדים · סכסוכי עבודה · יחסי עבודה · דיני עבודה · שביתות · שביתה פוליטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקיד הועד בסכסוכי עבודה", סמינריון אודות "תפקיד הועד בסכסוכי עבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.