היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות עם לחץ בקרב בני דור שני ושלישי לניצולי שואה

עבודה מס' 068778

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת דיווחים על התמודדות עם לחץ בקרב בני דור שני ושלישי לניצולי שואה.

6,013 מילים ,23 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון דיווחים על התמודדות עם לחץ בקרב בני דור שני ושלישי לניצולי שואה. ההשערות שהועלו במחקר טענו כי בני דור שני ושלישי של ניצולי שואה ידווחו על התמודדות פחות יעילה עם מצבים מעוררי לחץ: ידווחו על יותר הכחשה ופסיביות ועל פחות קבלה. כן שוער כי נשים שהוריהן הם ניצולי שואה ידווחו על התמודדות פחות יעילה מאשר נשים שהוריהן לא עברו את השואה, ואילו אצל גברים ממשפחות עם רקע של שואה וגברים מקבוצת ההשוואה לא צפוי להיות הבדל. במחקר נדגמו 100 זוגות של הורים וילדים: 57 זוגות של בני דור שני ושלישי לניצולי שואה, ו-38 זוגות ההשוואה. הנבדקים מילאו שאלון "אירועים קשים וטראומטיים תשס"ט 2009". לאחר בדיקת הנתונים נמצא אישוש חלקי להשערות המחקר. נמצא כי דור שני ושלישי דיווחו על יותר התנתקות מנטלית והתנהגותית מקבוצות ההשוואה, אך לא היה הבדל מובהק בדיווח על שחרור הרגשות. עוד נמצא כי דור שני ושלישי משתמשים פחות במנגנון הקבלה יחסית לקבוצות ההשוואה, אך לא נמצא הבדל מובהק בשימוש במנגנון ההכחשה. לא נמצאה אינטראקציה בין קבוצה לבין מגדר, כך שמנגנוני ההתמודדות הפחות יעילים דווחו גם אצל נשים וגם אצל גברים דור שני ושלישי לניצולי שואה. מסקנת המחקר הייתה שבני דור שני ושלישי לניצולי שואה אכן מתמודדים פחות טוב עם מצבים מלחיצים, אך הדבר נמצא רק לגבי סוגי התמודדות ספציפיים.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
הקדמה
בני דור שני לניצולי שואה
בני דור שלישי לניצולי שואה
השערות
2. שיטה
משתתפים
מדדים
הליך
3. תוצאות
4. דיון
בני דור שני לניצולי שואה
בני דור שלישי לניצולי שואה
נקודות חוזק והחולשה של המחקר
השלכות מעשיות קליניות של המחקר
רשימת מקורות

הערת מערכת: שאלון המחקר אינו כלול בעבודה.

קטע מהעבודה:

יש חוקרים שטוענים כי ברוב המקרים אין טראומה משנית (טראומה שההורים העבירו לילדיהם) אצל בני הדור השני. הם טוענים שאין הבדל בין בני דור שני של ניצולי שואה ובני דור שני של אלה שלא היו בשואה בהפרעות פסיכולוגיות ותגובתם לסביבה וכי ילדי הניצולים לא פחות טובים בהסתגלותם לסביבה מאשר אלה שהוריהם לא עברו את השואה. אך למרות זאת, חוקרים אלו מציינים כי במצבים של לחץ אכן יהיו הבדלים בתגובות ובהתמודדות עם המצב בין בני דור שני של ניצולי שואה לבין בני דור שני של אלה שלא היו בשואה. במילים אחרות, הם טוענים כי ניצולי שואה אינם מעבירים את הטראומה שלהם לילדיהם ולכן אין כל פגיעה בתפקודם של בני דור שני במצבים נורמליים, אך במצבים מלחיצים במיוחד אכן בני דור שני של ניצולים מתפקדים בצורה פחות טובה מאלה שהוריהם לא עברו את השואה .(van IJzendoorn, Bakermans-Kranenburg, & Sagi-Schwartz, 2003)

תגים:

שואה · בני דור שני · בני דור שלישי · ניצולי שואה · טראומה · מנגנוני הגנה · סטרס · STRESS

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות עם לחץ בקרב בני דור שני ושלישי לניצולי שואה", סמינריון אודות "התמודדות עם לחץ בקרב בני דור שני ושלישי לניצולי שואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.