היישום אינו מחובר לאינטרנט

מגדר ודרכי התמודדות בעבודה עם לחץ ודחק

עבודה מס' 069573

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר איכותני שבוצע באמצעות שאלונים.

9,322 מילים ,21 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא אסטרטגיות התמודדות עם לחץ ודחק, תוך התמקדות בהבדלים המגדריים בתחום זה בסביבת העבודה.
המחקר הנוכחי ינסה לתת מענה לשאלת המחקר:
האם קיים הבדל בדרכי ההתמודדות עם דחק ולחץ בסביבת עבודה, בין גברים ונשים?
השערות המחקר הן:
• נשים יימצאו, יותר מגברים, כנוטות יותר לשימוש באסטרטגיות ממוקדות רגש
• גברים יימצאו, יותר מנשים, כנוטים לשימוש באסטרטגיות ממוקדות בעיה/ משימה
• גברים יימצאו, יותר מנשים כבעלי נטייה להימנעות מהתמודדות עם מצבי לחץ ודחק
• נשים יימצאו, יותר מגברים, כבעלות נטייה לחיפוש אחר תמיכה חברתית

בפרק הראשון, סקירת הספרות, נבצע סקירה ספרותית הנוגעת בקשת המונחים הקשורים לשני נושאי העל במחקר: האחד- התמודדות עם לחץ ודחק, תוך הגדרת המונחים הנלווים: לחץ, דחק, אסטרטגיות התמודדות, גורמי לחץ בתחום העבודה, עבודת רגשות. השני- תחום המגדר, תוך הגדרת המונחים הנלווים: מגדר, הבדלים מגדריים. בנוסף תעסוק סקירת הספרות בידוע על התמודדות המגדרים עם לחץ ודחק על פי הידוע בספרות האקדמית.
הפרק השני, מתודולוגיה, יעסוק במחקר אותו ביצענו במסגרת עבודה זו. נפרט את שיטת המחקר שבחרנו, אוכלוסיית המחקר, תהליכי המחקר ועוד. נציין את היתרונות והחסרונות שבמחקר איכותני אותו ביצענו במסגרת עבודה זו.
בפרק השלישי, ממצאים, נציג את ממצאי המחקר כפי שעלו משאלוני הדיווח העצמי. נבצע הצגה גרפית של הממצאים תוך השוואה בין שני המגדרים. לאחר ניתוח ממצאים של שני המגדרים הנבדקים נבצע גם השוואה ביניהם.
בפרק הרביעי, סיכום הממצאים ודיון, נבצע אינטגרציה בין ממצאי המחקר הנוכחי והעולה מסקירת הספרות המייצגת את הידוע בשיח האקדמי בנושא בו אנו עוסקות. בין השאר נענה על שאלת המחקר ונבדוק האם השערות המחקר אוששו או הופרכו. כמו כן, נציין את מגבלות המחקר.
העבודה הנוכחית כוללת גם פרק נספחים ובו ניתן למצוא את השאלונים אשר היוו את הבסיס למחקר זה.

קטע מהעבודה:

בראשית היה מין והיה מגדר. מין הוא ההגדרה הביולוגית: האנטומיה, המבנה ההורמונאלי, הפסיכולוגי. מגדר היה נוגע לסטטוס אשר נבנה דרך היבטים פסיכולוגיים, תרבותיים וחברתיים. (West. & Zimmerman 1987) מגדר הוא למעשה המונח העברי המהווה את התרגום למילה האנגלית gnder. כאשר במקור, שמשה המילה כסמן להבדלים דקדוקיים וסיווג במסגרת השפה. במהלך שנות ה-70 לצד עליית הפמיניזם החל השימוש במונח מגדר כמסמל את המיניות במובן והמשמעות החברתית-תרבותית המשקפת את האיכויות הנפרדות לגברים ונשים. שיוך מגדרי לא נקבע על פי איברי המין הנקביים או הזכריים, אלא לפי התנהגות הפרט תוך התייחסות לדפוסים והנורמות המקובלים בחברה. (הרצוג, 2002; קמיר 2006)

תגים:

מגדר · לחץ · דחק · רגשות · עבודת רגשות · גברים נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מגדר ודרכי התמודדות בעבודה עם לחץ ודחק", סמינריון אודות "מגדר ודרכי התמודדות בעבודה עם לחץ ודחק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.