היישום אינו מחובר לאינטרנט

הומור כדרך התמודדות עם מצבי לחץ

עבודה מס' 031223

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים הבאים לבחון האם יש קשר בין הומור למצבי לחץ,האם הוא עוזר להרפית מתחים והקשר בינו להערכות לקוגנטיביות.

2,547 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

חוש הומור הוא תכונה אישיותית הסתגלותית העשוייה לתפקד כחוצצת לחץ.
הומור יכול לספק שיטות התמודדות עם מגוון מצבי מתח קיצוניים, הומור יכול לעזור לאנשים למנוע מלקחת את צרותיהם ברצינות יתר, ויכול לקדם אובייקטיביות והתרחקות מהבעיות.
הומור חשוב ביחסים חברתיים, בין אישיים רבים. הומור יכול לבנות ולקיים קשרים חברתיים, ניתן להשתמש בו כדי להפיג מתח במצבים בלתי נוחים ולבטא עוינות בצורה המקובלת ע"י החברה.
אחד היתרונות המשוערים של הומור הוא פיחות באמוציות השליליות - הומור מאפשר להפוך כעס לצחוק ועצב לבידור כאשר אדם בעל חוש הומור נתקל במצב של לחץ.
פרויד (1928) (מתוך לפקורט ועמיתים, 1995) התייחס אל ההומור כאל אחד ממנגנוני ההגנה הגבוהים, כאל כשרון יקר ערך, שבכוחו לבטל כל סכנה או איום הנתפס ע"י האדם בעזרת הצחוק.
גישה זו עולה בקנה אחד עם טענתו של דיקסון (1980) (מתוך:קויפר ועמיתים, 1993) אשר מעמיד את ההומור והצחוק בתור אלטרנטיבה לעוינות וכעס.
לדעת דיקסון, ההומור מהווה עבור המין האנושי אמצעי התמודדות עם מצבי לחץ חברתיים וקוגנטיביים. דיקסון מציג עדויות התומכות בתיאוריה שלו מתוך דיווחים ומחקרים על שימוש בהומור במצבי לחץ צבאיים. הוא מתאר מספר אופנים באמצעותם עוזר ההומור להפחתת לחץ:
- שימוש בהומור על-ידי חבר או מנהיג בתנאי סכנה נושא את המסר, שאם הוא יכול להתבדח אז כנראה אין הוא פוחד, ולכן אין סיבה גם לי לפחד - כאשר משתמשים בהומור באופן אגרסיבי הוא מקטין את האיום: בשתי מלחמות העולם היה מקובל להשתמש בפוסטרים, קריקטורות והתייחסות סטריאוטיפית לאוייב שגרמו לו להראות
מגוחך ופחות מאיים.
אף מאי (1953) (מתוך: קויפר ועמיתים, 1993) הצביע על תפקיד 'השומר' של חוש ההומור, שהתכוון לשמירה על תחושת העצמי באמצעות התבוננות על הבעיות מהצד.
כלומר, הומור הוא "תגובת ההתרחקות" המתבטאת בריחוק מהמטען הריגשי, המלווה את האתגרים הניצבים מולנו.
נוסף לטיעונים התיאורטיים, בשנים האחרונות התפתח אף המחקר האמפירי העוסק בהשפעת חוש ההומור על מצבי לחץ.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. שיטות מחקר
3. תוצאות
4. דיון
5. הצעה למחקר עתידי
6. רשימה ביבליוגרפית

מקורות:

1. Dienstbier, R.A. "The impact of humor on energy, tension, task choices, and attributions: Exploring hypotheses from toughness theory". Motivation and emotion, 19, (1995), pp. 255-267.
2. Kuiper, N.A.; Martin, R.A. Oliver, L.J. "Coping humor, stress and Cognitive appraisals". Canadian Journal of behavioral Science, 25 (1993), pp. 81-96.
3. Lefcourt, H.M.; Davidson, K.; Shepherd, R.; Phillips, M.; Ken, P. David, M. "Perspective taking humor: Accounting for stress moderation". Journal of Social and Clinical Psyhology, 14 (1995), pp. 373-391.
4. Newman, M.G.; Stone, A. "Does humor moderate the effects of experimentally induced stress"? Annals of behavioral Medicine, 18 (1996), pp. 101-109.
5. Overholser, J.C. "Sense of humor when coping with life stress".
Personality and individual Differences, 13 (1992), pp. 799-804.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הומור כדרך התמודדות עם מצבי לחץ", סמינריון אודות "הומור כדרך התמודדות עם מצבי לחץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.